'99-er: kan/mag daar een single mass vliegwiel op?

Gestart door Hiker, 29-11-2013 12:39:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hiker

Hoi,

Mijn koppeling moet vervangen worden, en nu is de vraag:

- zit er op een '99 2.5D een dual of single mass vliegwiel?
- indien dual: mag en kan er ook een single gemonteerd worden, zonder dat er iets anders stuk gaat?

Schijnt prijstechnisch nog al uit te maken, dual of single.

Please advice?
"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

fpede

ik dacht gehoord te hebben, dat de versnellingsbak van een 2.5D met dual mass vliegwiel, niet tegen de trillingen kan, die gepaard gaan met een single-mass,... maar zelf geen ervaring mee.  ;)

Ewout Schalkwijk

Citaat van: fpede op 29-11-2013 13:45:24
ik dacht gehoord te hebben, dat de versnellingsbak van een 2.5D met dual mass vliegwiel, niet tegen de trillingen kan, die gepaard gaan met een single-mass,... maar zelf geen ervaring mee.  ;)

Er zal toch een reden voor zijn geweest dat Volvo die verandering heeft doorgevoerd. Het zou dus plausibel kunnen zijn. Ben benieuwd of er nog meer reacties komen.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Hiker

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 29-11-2013 16:10:53
Citaat van: fpede op 29-11-2013 13:45:24
ik dacht gehoord te hebben, dat de versnellingsbak van een 2.5D met dual mass vliegwiel, niet tegen de trillingen kan, die gepaard gaan met een single-mass,... maar zelf geen ervaring mee.  ;)

Er zal toch een reden voor zijn geweest dat Volvo die verandering heeft doorgevoerd. Het zou dus plausibel kunnen zijn. Ben benieuwd of er nog meer reacties komen.

Ik ook, vrij rustig.......of het is voor iedereen een vraag....in ieder geval gaat ie 12-12 voor de apk en nieuwe koppeling.(En het advies is, als alles toch los ligt dat vliegwiel ook meteen mee pakken........Ik twijfel...afhankelijk van de kosten..)
"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

Johann

Heeft de Diesel een Volvo vliegwiel of een VAG vliegwiel?

elianmars

Mijn 2.5D had een DM.

Misschien dat Dennis (uit Uden) je verder kan helpen. Hij schijnt een tijdje geleden ook een SM vliegwiel op een V70R N gemonteerd te hebben. Daar zit standaard ook een DM op.

Johann

Citaat van: elianmars op 29-11-2013 20:58:06
Mijn 2.5D had een DM.

Misschien dat Dennis (uit Uden) je verder kan helpen. Hij schijnt een tijdje geleden ook een SM vliegwiel op een V70R N gemonteerd te hebben. Daar zit standaard ook een DM op.

Dat probeer ik dus te zeggen, volgens mij heeft de 2.5D, Audi, motor een vliegwiel met ander bouten patroon dan de Volvo 5 cylinder en de nieuwe D5 motoren.
Ik weet niet of de 850 diesel wel een SM wiel had.

axelvr

Ik zou het ivm trillingen in je versn.bak niet aanraden

elianmars

Citaat van: Johann op 29-11-2013 21:27:09
Citaat van: elianmars op 29-11-2013 20:58:06
Mijn 2.5D had een DM.

Misschien dat Dennis (uit Uden) je verder kan helpen. Hij schijnt een tijdje geleden ook een SM vliegwiel op een V70R N gemonteerd te hebben. Daar zit standaard ook een DM op.

Dat probeer ik dus te zeggen, volgens mij heeft de 2.5D, Audi, motor een vliegwiel met ander bouten patroon dan de Volvo 5 cylinder en de nieuwe D5 motoren.
Ik weet niet of de 850 diesel wel een SM wiel had.

Ah, duidelijk!  :)

Dus mocht je op zoek gaan naar een SM, dan wordt het shoppen bij VAG?

Hiker

Ok, ik ga het met de garage overleggen. Hij gaat op een donderdag heen dus tijd zat om uit te vinden hoe en wat...als de bak erachter weg is...

Wellicht volgen er meer tips en tricks... :D
"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha