turbo upgraden

Gestart door Kees Ligthart, 30-11-2013 23:29:56

Vorige topic - Volgende topic

Kees Ligthart

Heb er eentje gesproken die al een tijdje in het geknutsel zit en die kan mijn blok reviseren, ideaal maar ik zat dus bij reviseren natuurlijk gelijk aan upgraden te denken.
Hij zegt nou dat hij er wel een aangepaste 16T in kan zetten en dan alleen de DP laten aanpassen naar 3" en dus laten remappen.
Uiteindelijk pk's zou rond de 350 komen, zoiets
Nou hoor ik hier alleen iedereen over injectors en gehele verstevigen in het blok.
Mijn vraag dus: is het mogenlijk wat hij zegt of is het dus beter om het hele blok aan te pakken voor die extra pk's?

-D©©©L-

Martijn_B

Als je bij een 16T blijft niet, scheelt maar weinig van een 15G (+-10 pk op top).
Of je moet nu een andere turbo hebben, maar dat lees ik in je verhaal helaas niet terug.
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

elianmars

350 pk met een 16T? Kan dat?

grijzev70tdi

Dacht dat Tom rond de 300 uit kwam met andere uitlaat enzo. op de bank bij FT
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Kees Ligthart

Nee naja 300 ofzo, vind ik ook mans zat, zit nou nog steeds standaard maar ga ook niet hoger omdat het blok dus niet compleet lekker is...
Zat er dus wel aan te denken voor een 18 of 19 maar hij zegt dat de turbo dan veel te laat inklapt, bij een aangepaste 16 spoelt ie dus snel op maar krijg je dus wel wat meer power, maar dan sneller, zei hij volgens mijn

Martijn_B

Dat ligt eraan wat aangepast precies is. Misschien 16G, of met een 20T wiel erin. Zijn verschillende dingen mogelijk, maar die 350pk lijkt me knap.

En een 19T die laat spoelt? Ik heb logs van 1.3 bar bij 2300rpm...
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

Kees Ligthart

Ja maar ben maar een simpele hobbybob, hoef geen ultieme straatracer te worden

t5joost

Mijn ervaringen zijn dat je een 16t met standaard injectoren kan draaien wel een 3inch dp
18t moet je al een stapje grotere injectoren en 3inch dp
19t moet je nog grotere injectoren en moet het blok open om versterkte drijfstangen te plaatsen. Plus dat je koppeling het echt niet aan kan dus ga je ook naar een dure.
Meeste vermogen op een redelijke manier is een 18t witte injectoren en 3inch dp, even mappen en tussen de 300-320 pk

-D©©©L-

Citaat van: Kees Ligthart op 01-12-2013 00:03:55
Ja maar ben maar een simpele hobbybob, hoef geen ultieme straatracer te worden

dan zou ik kiezen voor een 16T schuine flens, blauwe injectoren (mooier sproeibeeld), een 3" voorpijp en een leuke intercooler.

)()()sT

Als het ff kan zou ik ook wel een 16T met schuine flens op m'n V70 willen. Heb nu de standaard 16T recht maar op m'n 850 zit een 16-schuin. Spoelt veel sneller op en voelt in acceleratie sneller.

Kees Ligthart

Ja oke, grote nieuwe intercooler werkt ook nog wel ja.
Naja ik zal hem nog eens aan, sowieso voor de revisie en dan maar kijken wat hij kan doen aan het upgraden.
Wel rond kijken voor een 3" dp maar in principe kan het nog wel leuk worden :)