Thermostaat

Gestart door khana38, 01-12-2013 14:15:48

Vorige topic - Volgende topic

khana38

850station 10v LPG 1994 390Kkm, net lekker ingereden.

Koeltemp. wijzer blijft licht onder de 3uur staan en het duurt de laatste dagen wat langer om daar te komen. Vermoed dat ik aan een nieuwe thermostaat toe ben.

Vond er 1 op de site van WinParts voor 15 euro, scheelt een bak geld met de dealerprijs. Heeft een forumlid ervaring met dit thermostaatje van WinParts?

Alvast bedankt voor reactie,

Kees

CleVol

Ben denk ik ook aan een nieuwe thermostaat toe. Normaal rijd ik veel binnen de bebouwde kom en op binnenwegen en dan staat de wijzer na 25km wel op 3u maar vandaag een hele rit 50 km op de snelweg en net voorbij het eerste streepje. Daarna op een binnenweg ging de wijzer snel richting 3u.
Als die bij Winparts wat is dan ook maar daar bestellen.

Volvo850Luxury

Werkt prima, heb die ook in m'n oude Volvo gehad.

)()()sT

Citaat van: CleVol op 01-12-2013 14:51:14
Ben denk ik ook aan een nieuwe thermostaat toe. Normaal rijd ik veel binnen de bebouwde kom en op binnenwegen en dan staat de wijzer na 25km wel op 3u maar vandaag een hele rit 50 km op de snelweg en net voorbij het eerste streepje.

Die wijzer moet zomer of winter na 4 km. al op "3 uur" staan ;)

Sbv

oftewel zsm vervangen

The Demon

En gelijk de temp.sensor meepakken anders moet je het huisje 2 keer open maken.
Neem wel een originele sensor, immitatie geeft al snel problemen.

Groet,
The Demon.

CleVol

De onderdelen zijn besteld en worden vrijdag gemonteerd.

khana38

Mijn onderdelen zijn ook onderweg en dan moet het probloeem zijn opgelost.

Bedankt voor de adviezen,

Kees

Piere

Citaat van: The Demon op 01-12-2013 16:26:46

Het thermostaathuis moet niet open om de sensor te vervangen hoor...
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

The Demon

Citaat van: Piere op 02-12-2013 20:42:31
Citaat van: The Demon op 01-12-2013 16:26:46

Het thermostaathuis moet niet open om de sensor te vervangen hoor...
Vertel eens hoe dat dan doet, liefst met foto's.

Groet,
The Demon.

khana38

Kapotte/slecht werkende thermostaat levert waarschijnlijk een hoger brandstofgebruik op. Ik heb de gewoonte dat ik 's winters een stuk geplastificeerd verpakkingscarton achter de grill op ca.10 cm voor de radiator plak. Het houdt de motor lekker warm en de radiator blijft schoon van pekel, strooizand en bagger.
(buitentemp. sensor vrij laten!) Bespaart merkbaar brandstof.

Wil graag de foto van Demon zien, want ik dacht ook dat je de temp.sensor onafhankelijk van de thermostaat aan de buitenkant monteert. Ben te lui om nu te gaan kijken.

The Demon

Je monteert hem inderdaad aan de buitenkant, maar eruit of erin draaien zonder het bovenste deel van het huisje te openen is niet mogelijk.

Ik vroeg dus om een foto van Piere die beweert dat het wel kan, heb je even niet goed gelezen waarschijnlijk.

Groet,
The Demon.

khana38

Excuus, inderdaad niet goed gelezen. Zal er morgen even naar kijken.

gr., Kees

Piere

Citaat van: The Demon op 02-12-2013 22:19:46
Je monteert hem inderdaad aan de buitenkant, maar eruit of erin draaien zonder het bovenste deel van het huisje te openen is niet mogelijk.

Tsja, en toch is het mij al gelukt hoor :)
Toegegeven: je hebt meer nodig dan een huis-tuin-en-keuken-steek-ringsleutelset, maar het is zeker niet onmogelijk. Je hoeft zelfs de koelvloeistof niet allemaal af te laten :)

Foto heb ik niet en aangezien mijn sleutelschuur 40km van hier ligt kan ik die jammergenoeg ook niet maken. Als ik er woensdag aan denk doe ik het wel even voor je.

Creatief zijn is de boodschap trouwens 8)
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

Volvo850Luxury

Citaat van: khana38 op 02-12-2013 22:03:26
Kapotte/slecht werkende thermostaat levert waarschijnlijk een hoger brandstofgebruik op. Ik heb de gewoonte dat ik 's winters een stuk geplastificeerd verpakkingscarton achter de grill op ca.10 cm voor de radiator plak. Het houdt de motor lekker warm en de radiator blijft schoon van pekel, strooizand en bagger.
(buitentemp. sensor vrij laten!) Bespaart merkbaar brandstof.

Wil graag de foto van Demon zien, want ik dacht ook dat je de temp.sensor onafhankelijk van de thermostaat aan de buitenkant monteert. Ben te lui om nu te gaan kijken.
Is dit echt nodig dan? Want mijn Volvo is echt snel op temperatuur ( ook in de winter ) en blijft daar mooi op staan.