Basman stelt zichzelf en zijn Volvo voor

Gestart door Basman, 01-12-2013 21:50:49

Vorige topic - Volgende topic

Basman

Hallo,

Ik mijn naam is Bas en ben slechts 34 jaar jong. Ik rij nu sinds een maand in V70 Classic TDI en kan wel zeggen dat het bijzonder goed bevalt. Ik kom uit een 2004 Laguna met een 1.9 DCI en heb daar bijna vier jaar probleemloos in gereden.

Voor ik de Renault kocht was eigenlijk al opzoek naar een V70 en had er diverse proefgereden. Kwam helaas alleen maar flink gebruikte wagens tegen en degene die wel goed waren waren nog stevig aan de prijs. Bij toeval kwam ik terecht bij de Renault die ik uiteindelijk maar gekocht had.

Nu deze, ik was al weer een tijd opzoek. In Liempde zag ik mijn huidige V70 staan. Het is er een die zijn eerste decenium bij onze oosterburen heeft doorgebracht, maar alle rekeningen zaten er netjes bij en daar was niet op bezuinigd. Bij UsedVolvo had men hem reeds op voorhand al een nieuwe distributieset gegeven en daar hoefde ik dan ook niet om te onderhandelen.

Van binnen is alles nog strak en als nieuw.

Alleen de originele radio, die had alleen een casettespeler en waarzinnig slechte radio ontvangst. Dat laatste kon natuurlijk heel goed aan de antenne liggen. Ik wilde er eerst een GROM audio op aansluiten, maar dan nog zat ik met een carkit en navigatie die erbij moesten en dan liepen de kosten daar ook wel weer voor op. Bovendien waren de meeste lampjes van de deze SC-802 overleden en besloot ik maar eens gek te doen. Ik had best graag een originele Volvoradio gehouden hoor, maar ik wilde dit ook eens proberen. Vandaar een Chinese Eonon gekocht voor 300 euro en dat past dus perfect. Door de twee chrome draaiknoppen is het ook weer niet te modern.

De achterbumper had wat schade, waaronder een lelijke kras naast de trekhaak.

Op Marktplaats had ik al snel een beter exemplaar in de juiste kleur voor een goede prijs gevonden.

Dit is de oude die reeds geamputeerd is.

Dit is de nieuwe

benjy

Bas welkom op het forum en veel veilige kilometers met je roffel,hij ziet er idd goed uit.

)()()sT

Czeventig

Mooie auto Bas, gefeliciteerd.

Geinig om te zien dat je een 'Black Marble' Dashboard set hebt.
Dat komt niet vaak voor.
Toevallig heb ik er ook nog 1 liggen, welke inmiddels deels is overgespoten.

hathü

Welkom,

Mooie auto, die radio staat hem goed.

Hiker

Wat zijn die 426's toch ongelooflijk mooi   :eusa_whistle: ;D ;D

Welkom en veel plezier met je Roffel.
"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

Bouke

Welkom Bas
Dit is HET forum voor je auto ;)

ricks

Stukken beter dan een laguna! Je komt gegarandeerd niet meer van het volvo virus af! ;D

Ries van de Zilverschuit

Lelijke kleur, voor de rest knappe auto hoor! Welkom!
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

Bouke

Basman

Citaat van: Czeventig op 01-12-2013 22:15:44
Mooie auto Bas, gefeliciteerd.

Geinig om te zien dat je een 'Black Marble' Dashboard set hebt.
Dat komt niet vaak voor.
Toevallig heb ik er ook nog 1 liggen, welke inmiddels deels is overgespoten.

Vind ik zelf ook prachtig, maar is het alleen in het buitenland geleverd destijds?

Citaat van: Bouke op 01-12-2013 23:21:51
Welkom Bas
Dit is HET forum voor je auto ;)

Dat blijkt, dank u voor alle reacties.

Citaat van: ricks op 02-12-2013 09:45:31
Stukken beter dan een laguna! Je komt gegarandeerd niet meer van het volvo virus af! ;D

Ik wil geen kwaad spreken over de Laguna hoor, heb er vier jaar probleemloos erg comfortabel in rond gestuurd. Hij deed wat ie moest doen. Hij was alleen na 225.000km op aan het raken. De bekleding was versleten en de bestuurdersstoel begon wat door te zakken. Er kwamen reparaties aan die economisch niet te verantwoorden waren, maar het was echt wel een fijne wagen.

De Volvo heeft inmiddels 330.000 km gereden en dat is dus niet te merken. Rijdt en oogt als nieuw
Citaat van: Ries van de Zilverschuit op 02-12-2013 10:02:18
Lelijke kleur, voor de rest knappe auto hoor! Welkom!

De kleur van die beugel op de trekhaak stoort mij inderdaad ook. Maar eens zwart maken binnenkort. ;)