Centrale vergrendeling op afstand werkt slecht

Gestart door Edwin08, 06-12-2013 14:59:23

Vorige topic - Volgende topic

Edwin08

De centrale vergrendeling op afstand werkt slecht. Batterij in afstandbedienings-units vervangen voor nieuwe, goede en juiste type (CR2016) maar dat lost mijn "probleem" niet op. Ik moet meestal dicht bij de auto en veelvuldig op de knoppen "lock" of "unlock" van de AB drukken voordat de portieren open of dicht gaan. De CV werkt wel wanneer ik met de sleutel de deuren ver of ontgrendeld. 

Via dit forum lees ik wel iets over een antennering of ontvangstunit. Kan een van beide slecht werken wat de oorzaak van mijn probleem kan zijn of is het iets anders ?

Marty__Mouse

Na verloop van tijd wordt het bereik van de ontvanger en zender wat minder. Heb je nog een handzender? Dan zou je eens kunnen kijken of die het beter doet.
Zelf heb ik pas geleden de ontvanger en beide zenders nieuw aangeschaft bij de volvo dealer.
De ontvanger zit bovenop de tellerunit in je dashboard. Zit met 2 schroefjes vast, het vervangen ervan stelt weinig voor, ware het niet dat je wel eventjes bezig bent met het demonteren van het bovendek.

Volgens mij valt er weinig te repareren aan de ontvanger, ik heb er ook nooit iets over kunnen vinden.
De complete set met ontvanger en 2 zenders is de beste deal (ik was iets van € 160,- kwijt bij de dealer, terwijl 1 losse handzender me €110,- zou kosten.) Het inleren van de zenders na montage van de ontvanger kostte me iets van € 35,- bij de dealer voor het inleren van de AB's.
When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

Ries van de Zilverschuit

Heb ik ook een poosje last van gehad. Toen zat het batterijtje een beetje lossig in de zender. Maar de kans lijkt me klein dat dat bij jou ook is. Je kunt het wel altijd even controleren natuurlijk. Ik heb de batterij klem gezet door er een dik papiertje bij te doen.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

CorB

Ik heb hetzelfde gehad, maar ik heb alleen de ontvanger vervangen voor een goede gebruikte. Hiermee is inleren van handzenders niet nodig (bij mij tenminste niet, 1997 S70). Tijdje terug stond er hier van blauweroffel nog een set handzenders en ontvanger te koop.

Cor

cornelis-b

Vuil in de microswitch van de "lock" en"unlock" button op de AB geeft ook problemen, alcohol en wat perslucht kan wonderen doen.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Edwin08

Citaat van: Ries van de Zilverschuit op 06-12-2013 15:54:21
Heb ik ook een poosje last van gehad. Toen zat het batterijtje een beetje lossig in de zender. Maar de kans lijkt me klein dat dat bij jou ook is. Je kunt het wel altijd even controleren natuurlijk. Ik heb de batterij klem gezet door er een dik papiertje bij te doen.

Hoi Ries.
Ik heb je advies opgevolgd en eerste maar eens zonder het omhulsel van de AB geprobeerd. En wat denk je !!! Werkt feilloos. Dus conclusie, of de knoppen worden niet voldoende ingedrukt of de batterij zit te los. Papiertje er tussen gedaan en hij werkt weer prima \

Ries van de Zilverschuit

Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

knoertS70

Weten wat je zegt is vaak verstandiger dan zeggen wat je weet.