Martijn850T5 stelt zijn roffel voor

Gestart door Martijn850T5, 04-12-2013 19:21:27

Vorige topic - Volgende topic

Martijn850T5

Beste forumleden,

Na enige tijd op dit forum rond te hebben gekeken nu ook eens mijn eigen voorstellen en uiteraard mijn roffel.

Ik ben Martijn, 18 jaar oud en kom uit Zeeland. Volvo heeft me van kinds af aan altijd al geboeid. vooral het geluid van de 5 cilinder turbo motors.
Dus was het ook vanzelf sprekend dat er een Volvo moest komen. Dat werd een 19 jaar oude 850 T5 met 280xxx op de teller. toen ik hem kocht was
vanbinnen niet in een topstaat. er was in gerookt en weinig gestofzuigd. maar na een behoorlijke dag schoonmaken was het weer een nette auto.
Motorisch is er niets aangepast. wel heb ik de kat eruit gehaald en er een recht stuk tussen gelast. Dit in verband met de apk (lang verhaal  :P) en een mooier geluid.

Even genoeg geluld hier de foto's

voorkantje

nog een keer

achterkantje (vies. vakantie Frankrijk)

Frankrijk

Neusje

Kat er van onder

Lassen

En af en toe is de roffel verhuiswagen  ::)

Dat was het weer even. er zullen vast nog meer foto's volgen

Galactica

Welkom hier, mooie roffel.

Ennuh..de techneuten op dit forum houden wel van lange verhalen.  ;D

Arjanestate

Welkom, tja als je een estate hebt wordt je vaak benaderd door vrienden en familieleden voor het verhuizen e.d....  ;D
854 T-5 ROOD 1994

marc-850

Welkom Martijn.

Dorp Zeeland? Dan spot ik je misschien nog eens.
(Schaijk)

Martijn850T5

Haha, dat blijf je hebben met en estate :P

En dat van de apk lag aan men lambda waarde. die schommelde bij de eerste keer veel op zijn lambda waarde. co was ook te hoog
dus zei apkmeneer: slijp je kat er van onder las er een recht stuk onder dop je lambda af en kom dan terug. ik gedaan wat die man zei. vond
het trouwens ook helemaal niet erg. Zeer mooie roffel nu. dus ikke terug en toen was het helemaal fout men lambda waarde was 1200x  :o te hoog
en mijn co waarde was 12x. dus ja toen moesten we een oplossing verzinnen. die apkmeneer RDW belle en vragen of tog de lambda erin mag blijven
de volgende keer. dat was geen probleem. dus toen lambda erin gedraaid en toen is ie goedgekeurd.

marc-850: Ik woon in Kapelle. Wil misschien ook naar de kerstbomenmeeting. ik weet niet of jij er heen gaat? kunnen we misschien deels met zen tweeen rijen

UserID6342

Welkom en veel plezier hier en met je roffel.  Knap geparkeerd trouwens met dat neusje ;D.  Ik had de spoiler eronder uit gereden :evil: ;D

Boeijke

Citaat van: Galactica op 04-12-2013 19:56:26
Welkom hier, mooie roffel.

Ennuh..de techneuten op dit forum houden wel van lange verhalen.  ;D

Moet toch optisch een kat onder zitten als dat op kenteken staat  ???

Maar welkom..

Willem

Martijn850T5

Dirk342: Haha klopt die lag op het stoepje 2 man op de trekhaak en achteruit rijden  ;D

Boeijke: klopt, er staat oook gewoon e2 op men kenteken. dat is kat en lambda. maar apkmeneer vond het goed. had ook nog een monteur gebeld die ik kende en die zei ook dat het eigenlijk niet mag.

Boeijke

APK meneer geluk gehad dat ie geen steekproef gehad heeft.  ;)

UserID6342

Citaat van: Boeijke op 04-12-2013 20:24:37
APK meneer geluk gehad dat ie geen steekproef gehad heeft.  ;)
Euhm nee, voor '95 hoeft er geen kat onder te zitten, ook al staat het op het kenteken.

Galactica

Maarrrrrrrr..kan bij volgende keuring dus wel een probleem worden? ???

*Edit* Dirk heeft al gereageerd.  :)

Martijn850T5

Boeijke en Galactica: daar heeft hij inderdaad geluk mee gehad. maar tog als je het helemaal uitzoekt kan die apkmeneer geen boete of wat dan ook krijgen omdat het net niet duidelijk genoeg in het regelement staat

Dirk 342: Je heb deels gelijk maar die E2 aanduiding op je kenteken zegt dat er fabrieksaf een kat en lambda is gemonteerd. als dat dus op je kenteken staat moet je er ook aan voldoen. maar zoals ik al zei het mag niet wel zegmaar.

Boeijke

Citaat van: Dirk342 op 04-12-2013 20:32:26
Citaat van: Boeijke op 04-12-2013 20:24:37
APK meneer geluk gehad dat ie geen steekproef gehad heeft.  ;)
Euhm nee, voor '95 hoeft er geen kat onder te zitten, ook al staat het op het kenteken.
Moet je gelijk geven Dirk. Tenminste zo staat het zo ongeveer omschreven in de APK eisen van de rdw.
Dacht dat die grens op 31/12/1992 lag. Maar dat is de grens dat als het eronder zit het moet werken.

UserID6342

Klopt Willem, maar ook al staat het op het kenteken, tot '95 (en dus niet tot en met) hoeft er geen kat onder te zitten.  Heel simpel, maar de lambdasensor moet wel aanwezig zijn.

Martijn850T5

Even r velgen eronder geshopt!  ;)

Vind het er zelf heel dik uitzien.
ben druk opzoek naar r velgen.

Misschien iemand nog die er vanaf wil?