Alle binnenverlichting uit

Gestart door Martijn_B, 09-12-2013 13:55:37

Vorige topic - Volgende topic

Martijn_B

Hallo allen,

Al een tijdje doet mijn binnenverlichting van de 850 het niet. Dat betekent dus alle lampjes die niet op het dashboard zitten, zoals bij de binnenspiegel, onder de voorportieren en make-up spiegeltje.

Nu denk ik dat dit wellicht met mijn alarm te maken heeft, deze is afgekoppeld (sirene is ook weg) en er is volgens mij een bepaald relais doorverbonden die boven de pedalen achter de schopplaat zit. Ik maak tevens geen gebruik meer van de afstandsbediening van de CV, de CV doet het wel met de sleutel.

Eigenlijk zou ik graag het volgende willen:

1) Werkende binnen verlichting
2) Werkende afstandsbediening CV (heb ik nog wel liggen)

Ik heb echter geen flauw idee waar ik moet beginnen, een werkend alarm hoeft op zich niet. Wie heeft er tips om stapsgewijs e.e.a. helder te krijgen?
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

snix

controleer de 6e zekering even

Martijn_B

Thanks Snix: Alle zekeringen zijn heel (en om de 6e uit te sluiten deze even vervangen).
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

Martijn_B

Iemand die nog een idee heeft? Ik maak dus gebruik van een doorverbonden 210/211 relais (zodat hij de functie van een 210 nabootst).

Is het überhaupt mogelijk om de afstandsbediening te gebruiken zonder gebruik te maken van het alarm? Nog ideeën over de binnenverlichting?

Alle tips welkom..

maruska

wat voor soort relais heb je erin zitten ? dus welke kleur ?
en wat voor cv heb je ? guard, guard 1 of guard 2 ?
falen van de verlichting is denk ik eerder een massa probleem, of een verbroken draad. in principe zijn al die draden apart getrokken, en (denk ik) niet geschakeld via de lichtintensiteit schuif aan de linkerkant. (deze bepaalt namelijk voor heel veel lampjes de lichtopbrengst).

zal in de elec schema's eens kijken welke joint points je kunt doormeten, en of er toevallig een gezamelijke massa aan vast zit.
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

haasje

verlichting wordt door cv relais (205/206) gestuurd, niet door het alarmrelais (210/211)

vdeweerd

Ik heb bijna hetzelfde, alarm is niet opnieuw in te stellen, zekering 6 vervangen hele stappenplan gedaan, ook met het loshalen van het relais, zekering eruit ed binnenverlichting en de cv werkt bij mij ook niet, verlichting wel als ik deze met de knopjes bedien maar niet als de deuren opengaan etc