Silentblock achteras.

Gestart door Dennis1974, 10-12-2013 12:34:38

Vorige topic - Volgende topic

KIM

Heb de rubbers hier al meer dan een jaar liggen. Inmiddels daar ook een achteras bij die ik eens rustig kan reviseren.
De rubbers zijn niet goedkoop: E 250,- voor een setje. De silentblocks zijn geloof ik iets in de richting van E 60,- / stuk.

Sbv

origineel zijn ze met wat korting rond de 125 euro per stuk voor het as uiteinde. Tooltje voor montage was enige tijd geleden maar 15 euro(dacht ik uit mijn hoofd)

Vulk

Enkele foto's van het vervangen van de mijne: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,26905.msg1392898.html#msg1392898

Het maakt overigens een ENORM verschil als je ze vervangen hebt. De mijne hadden 3 ton ervaring en waren 17 jaar oud. Ik had overigens nog geen opmerking gekregen op de keuring.

Gezien het vele werk om ze te vervangen zou ik zeker origineel spul monteren. Als je er imitatie indraait en na twee jaar is het terug om zeep, dan kan je opnieuw beginnen.

Verder zou ik zowel de rubbers als de silentblokken vervangen als je dan toch bezig bent.

Edit: de kostprijs voor de 4 + de bouten was €412 + 4u werk.

Ludo

Citaat van: Vulk op 10-12-2013 19:26:57
De mijne hadden 3 ton ervaring en waren 17 jaar oud. Ik had overigens nog geen opmerking gekregen op de keuring.

Logisch dat je geen opmerking had, ze weten hier niet eens wat die rubbers moeten doen.
Afgelopen augustus werd ik ook afgekeurd op deze rubbers, het rubber bewoog...
Dat het de bedoeling is dat een rubber iets mee geeft kon er bij die idioten niet in.
Op de vraag hoeveel speling er dan op mag zitten, hoorde ze het donderen in Keulen.  :eusa_wall:

Rubbers waren op dat moment iets meer dan een jaar oud. (origineel)
Heb ze dan wat opgepoetst, wat vet hier en daar erop en teruggegaan, -> goedgekeurd.   ::)  ;D

2 originele koste exact 300 euro met korting.

V70geRwin

Citaat van: Ludo op 10-12-2013 19:38:46
Citaat van: Vulk op 10-12-2013 19:26:57
De mijne hadden 3 ton ervaring en waren 17 jaar oud. Ik had overigens nog geen opmerking gekregen op de keuring.

Logisch dat je geen opmerking had, ze weten hier niet eens wat die rubbers moeten doen.
Afgelopen augustus werd ik ook afgekeurd op deze rubbers, het rubber bewoog...
Dat het de bedoeling is dat een rubber iets mee geeft kon er bij die idioten niet in.
Op de vraag hoeveel speling er dan op mag zitten, hoorde ze het donderen in Keulen.  :eusa_wall:

Rubbers waren op dat moment iets meer dan een jaar oud. (origineel)
Heb ze dan wat opgepoetst, wat vet hier en daar erop en teruggegaan, -> goedgekeurd.   ::)  ;D

2 originele koste exact 300 euro met korting.

;D

Officiële afkeur is pas staal op staal maar of je dat zelf wil ?

Dennis1974

Lees hier dat ze EUR 125 p/s kosten. Het bedrijf dat ze wil gaan monteren voor mij rekent hier EUR 275 voor het monteren en dan moet ik zelf de rubbers leveren. Maar ik zie voor die rubbers hele andere prijzen.

Waar zit het verschil dan in?

http://www.volvo-parts.nl/index.php?main_page=product_info&cPath=800_808&products_id=2474 a 59,50 p/s

http://volvoklassiekeronderdelen.nl/shopping/product_info.php/cPath/17_2617/products_id/5921 a 48,75 p/s

Dit zijn wel even heel wat schappelijkere prijzen...dus ik plaats die EUR 125 niet helemaal ??

Wat vragen jullie voor die achteras met goeie rubber

Graag een PB-tje :)

Volvo 855 10v;
Volvo 855 2.3 T5;
Volvo 945 Polar 2.3 LPT;
Volvo 855 10v;

Vulk

Simpel, origineel vs imitatie.
Oftewel, spul dat terug 250.000km meegaat of brol.

Ga er overigens maar van uit dat een tweedehands as minstens evenveel gedraaid heeft als diegene die nu onder jouw auto hangt.

Sbv

origineel of imitatie scheelt een hoop kwa prijs. Er zit dan ook wel een verschil in kwaliteit in
275 euro voor montage is best wel veel zeker als de rubbers er dan nog bij komen

Dennis1974

Citaat van: spekkie99 op 10-12-2013 19:42:24

Klopt dit? Want dan ga ik terug....vervangen wil ik sowieso maar liefst niet nu gezien de dure maanden...maar als ik hier de APK mee kan halen wil ik dit graag gezien ik er qua rijden niets van merk nl.

Is dit ergens zwart op wit te verkrijgen?

Volvo 855 10v;
Volvo 855 2.3 T5;
Volvo 945 Polar 2.3 LPT;
Volvo 855 10v;

V70geRwin

Citaat van: Dennis1974 op 10-12-2013 20:15:18
Citaat van: spekkie99 op 10-12-2013 19:42:24

Klopt dit? Want dan ga ik terug....vervangen wil ik sowieso maar liefst niet nu gezien de dure maanden...maar als ik hier de APK mee kan halen wil ik dit graag gezien ik er qua rijden niets van merk nl.

Is dit ergens zwart op wit te verkrijgen?

Dat is wat mijn Apk keurmeester vertelde, maar veel speling wil je ook niet hoor.
Hij keurde ze toen nog goed en heb ze toen zelf vervangen incl de rubbers in de as voor de volgende apk.
Dat is de as die nu te koop is.
Ben je zelf handig?

Dennis1974

Heb je net een pb gestuurd.

Denk dat ik het met het juiste gereedschap en benodigdheden best kan (heb ook wel een handige maat)....maar ja....dat is nou juist het probleem. Heb geen gereedschap en geen brug.

Volvo 855 10v;
Volvo 855 2.3 T5;
Volvo 945 Polar 2.3 LPT;
Volvo 855 10v;

Bas850

Heb de as ook een keer vervangen voor de deur, complete as eronderuit en ander eronder. Is te doen dus.
"to finish first, you first have to finish"

V70geRwin

Citaat van: Bas850 op 10-12-2013 21:16:44
Heb de as ook een keer vervangen voor de deur, complete as eronderuit en ander eronder. Is te doen dus.

PB beantwoord  ;D

Ik naast mijn huis ook, kan prima, ook alleen met bokjes.

Maar voor het gemak wel de lagers loshalen, kan je de handremkabels laten zitten.
En vergeet niet dat je de remmen daarna ook moet ontluchten, de remleidingen moeten los.
En de ABS sensoren moet je even los halen uit de oude as, kunnen vervelend vast zitten (met kloppen heb ik er eentje gesloopt).

Bas850

Citaat van: spekkie99 op 10-12-2013 21:34:30
Citaat van: Bas850 op 10-12-2013 21:16:44

PB beantwoord  ;D

Ik naast mijn huis ook, kan prima, ook alleen met bokjes.

Maar voor het gemak wel de lagers loshalen, kan je de handremkabels laten zitten.
En vergeet niet dat je de remmen daarna ook moet ontluchten, de remleidingen moeten los.
En de ABS sensoren moet je even los halen uit de oude as, kunnen vervelend vast zitten (met kloppen heb ik er eentje gesloopt).
Ik heb de remleidingen niet los gehad, zo overgezet.
"to finish first, you first have to finish"

Dennis1974

Citaat van: Bas850 op 10-12-2013 22:41:38

Ik heb de remleidingen niet los gehad, zo overgezet.

Haha...kun je mij niet helpen dan Bas?....samen met Paul van de 700 club (ken jij ook toch?) .. ;)

Volvo 855 10v;
Volvo 855 2.3 T5;
Volvo 945 Polar 2.3 LPT;
Volvo 855 10v;