Silentblock achteras.

Gestart door Dennis1974, 10-12-2013 12:34:38

Vorige topic - Volgende topic

Dennis1974

Mijn auto is net afgekeurd op de silentblock van de achteras.

Deze wel te verstaan:

Is dit idd een afkeurpunt?

Volvo 855 10v;
Volvo 855 2.3 T5;
Volvo 945 Polar 2.3 LPT;
Volvo 855 10v;

elianmars

Weet je zeker dat het het onderdeel van de foto is, waarop de wagen is afgekeurd?

Het is meestal onderstaande, waarop wordt afgekeurd:

Dennis1974

Citaat van: elianmars op 10-12-2013 12:56:24
Weet je zeker dat het het onderdeel van de foto is, waarop de wagen is afgekeurd?

Het is meestal onderstaande, waarop wordt afgekeurd:

http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQvJyBiQxL0kGRl4sDD62fwZYvbQoR5EHa9aQRgWlDeIxqdWNdCal0HTbjh

Ja het is echt die....die hangen er zeg maar ook zodanig in dat het gat van de rubbers naar beneden wijzen!! Die van jou foto wijzen zeg maar naar de wielen toe toch? Als de auto op zijn wielen staat zie je ook dat het rubber helemaal naar beneden zakt.

Is dit rubber ook echt enkel te vervangen als de as zelf los is? Daar had de man het over nl. wat de prijs natuurlijk gelijk behoorlijk opdrijft :(

Volvo 855 10v;
Volvo 855 2.3 T5;
Volvo 945 Polar 2.3 LPT;
Volvo 855 10v;

grijzev70tdi

TS, dat zijn je achteras rubbers. Daar hangt je achteras mee vast aan de auto. Silent-blocks houden de as bij elkaar.

Beide zijn afkeurpunten
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Dennis1974

Ok...een belangrijke voor mij. De apk man heeft het over de achteras rubbers...Met een koevoet ertussen liet hij ook zien dat ze helemaal loszaten.

Wat ik als foto laat zien zijn dus de achteras rubbers? En wat elianmars als foto laat zien zijn dan de silentblocks? Dacht dat het beide silentblock rubbers waren nl.

http://volvoklassiekeronderdelen.nl/shopping/product_info.php/cPath/17_2617/products_id/5921

Ik ging er nl. vanuit dat ik silentblocks nodig had gezien bovenstaande link dat omschrijft.

:) Sorry....ben er niet in thuis dus ik wil eerst zeker weten voor ik bestel

Volvo 855 10v;
Volvo 855 2.3 T5;
Volvo 945 Polar 2.3 LPT;
Volvo 855 10v;

Sbv

leuk klusje om ze te vervangen. Meestal willen ze heel erg slecht uit de achteras.
Volvo heeft er een speciaal tooltje voor om ze eruit te halen.

Ik neem aan dat je zelf weet waar de auto op afgekeurd is Als het de bussen zijn waar de achteras mee vast zit is het een rot klus. De bussen in de achteras zelf zijn een stuk makkelijker te vervangen

grijzev70tdi

Citaat van: Dennis1974 op 10-12-2013 13:16:20
Ok...een belangrijke voor mij. De apk man heeft het over de achteras rubbers...Met een koevoet ertussen liet hij ook zien dat ze helemaal loszaten.

Wat ik als foto laat zien zijn dus de achteras rubbers? En wat elianmars als foto laat zien zijn dan de silentblocks? Dacht dat het beide silentblock rubbers waren nl.

http://volvoklassiekeronderdelen.nl/shopping/product_info.php/cPath/17_2617/products_id/5921

Ik ging er nl. vanuit dat ik silentblocks nodig had gezien bovenstaande link dat omschrijft.

:) Sorry....ben er niet in thuis dus ik wil eerst zeker weten voor ik bestel

Op de eerste afbeelding zijn achteras rubbers

Sbv

Ik zou niet gaan tobben met gebruikte en gewoon nieuwe erin (laten) zetten dan ben je de komende tijd klaar.
Alternatief kan zijn een goede achteras overnemen waar de rubbers goed van zijn en deze erop (laten) zetten.

Volvo850Luxury

Is een afkeurpunt inderdaad mijn auto werd er op afgekeurd. ( de 2e post van het topic dat blokje/silentblock was bij mij kapot )
Maar met rijden merkte ik er trouwens niks van na reparatie ( Had wel verwacht dat de wegligging wat beter werd ofzoiets )

mehn

2e hands zijn deze onderdelen onmogelijk te krijgen.
Dat zou namelijk betekeken dat iemand ze gedemonteerd zou hebben -> dat is onmogelijk zonder ze te beschadigen.

Een andere as met goede rubbers zou een oplossing kunnen zijn, anders nieuw.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Martijn_B

Wat ben je nu kwa kosten kwijt dan voor een set nieuwe silent blocks en nieuwe rubbers?
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

Arjanestate

http://www.estateservices.nl/ophanging/achterwielophanging.html

Ik heb ze van het voorjaar ook vervangen, echt een wereld van verschil!

Wel een rotklus, toen VOMD nog z`n webshop had had ik er gelijk de (de)montagetool erbij gekocht, dat is z`n geld driedubbelendwars waard geweest!  8) Die heb ik daarna verkocht.
854 T-5 ROOD 1994

V70geRwin

Heetten allebei silent locks die rubbers.

Heb hier nog een as die 2 jaar geleden nieuwe rubbers heeft gehad en nieuwe remleidingen.
Is alleen 1 schroefdraad afgebroken daar waar de schokbreker aan moEt maar als ik het goed zie kan je die overzetten van je oude as.

Stefan heeft nog een complete as liggen in utrecht.
Die moet ik nog ophalen maar heb ik eigenlijk niet nodig.

Pb of email even anders.

Sbv

ik heb ook nog wel een as liggen, ik heb de as rubbers er al uitgehaald en moet er nog eens andere in gaan zetten

grijzev70tdi

Heb ook nog wel een as, zover ik heb kunnen zien zijn de rubbers in goede staat. Zit nog onder de auto momenteel