Verlichting raambediening blijft branden

Gestart door Amazon, 29-11-2004 23:01:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Amazon

Vanavond de roffel even gewassen, raampjes mooi schoon en glimmen maar.

Toen ik al dat moois in het donker  8) stond te bewonderen viel het me op dat de verlichting in de schakelaars van de raambediening blijft branden. Dat was me niet eerder opgevallen.

Is dat normaal? Zo ja, waarom en zo nee, hoe kan ik dat verhelpen??
Bigger and better!

reneetje

Is dat normaal ? ----------Ja
Waarom?------------Kun je in het donker zien waar de knoppies zitten.
Wat moet je eraan doen ?.....................Niks.

Rene ;)

Amazon

Ook als ik de auto op slot gedaan heb en de binnenverlichting zachtjes  8) gedoofd is?
Bigger and better!

reneetje

Nee, dan moet de boel uit zijn.
(twijfelde eeerlijk gezegd , maar heb ff gekeken ;) )

Rene ::)

Peth©oni

Dat wordt zoeken, schakelaar eruit kijken of er spaning op de draad/stekker staat anders zit het in de schakelaar..... en zo verder  :-[ leuk werkje.....

Amazon

#5
 ???
In alle vier de deuren blijft het spul branden. Ik ga ervan uit dat het in de aansturing zit en niet in de schakelaars.

Ik heb geen idee waar ik verder moet zoeken.

Iemand??
Bigger and better!

thuur

Het kan zijn dat een vorige eigenaar 'zelf de verlichting heeft gemaakt'.. ::)

In dat geval herkenbaar aan extra kabels of solderingen.

Iig zoeken!... (helaas)


Gr 8)

Amazon

Thuur,

Er is niet aan geknutseld. De auto is origineel uitgerust met elec. ramen en verlichte schakelaars.

Ik ben de tweede eigenaar ;). Heb toch even gekeken, maar kon geen aanpassing aan de bedrading ontdekken. Kan dit ook met een multischakelaar te maken hebben die reageert op het afsluiten van de auto?

Als de auto op slot is kan ik de ramen namelijk ook bedienen. Lijkt me niet de bedoeling.
Bigger and better!

thuur

Het lijkt me duidelijk dat de bedieningspanelen (ik neem aan ook via de andere portieren?) stroom krijgen nadat het contact is afgezet. Dus staat er continu spanning op, en niet zoals je radio, airco of verlichting. Dus het loopt niet via de correcte aansluitingen bij het contactslot.

Ik weet niet of dit bewust is (veiligheid -> bij afgesloten auto / te water raken toch eruit kunnen komen via het raam) of dat dit een keuze is die je kunt maken (en de dealer het spul dus anders aansluit) of dat de vorige eigenaar hier 'zelf' voor heeft gekozen ;)

Je zou via de + kabel terug moeten gaan waar hij de spanning vandaan haalt. Gaat het b.v. wel nog over de zekering? (zekering eruit en kijken of t niet meer werkt). En dan even bij een collega-850-rijder vragen/kijken hoe het daar zit aangesloten..

Suc6 ermee!


Gr 8)

ed

Het zou ook maar eens zo kunnen zijn dat er een relais blijft hangen. Ik weet het niet zeker, maar het zou zomaar kunnen dat de motortjes en de verlichting op hetzelfde relais aangesloten zijn. Dat maakt het opsporen van defecten een stuk eenvoudiger. Probeer uit te vinden of er nog meer functies werken als de sleutel eruit is, raambediening  bijvoorbeeld.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!