remmenset RS6?

Gestart door niels, 28-02-2003 23:14:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

niels

Ik hen een 2dehands remmenset (porsche/brembo) op het oog, waarschijnlijk afkomstig van een RS6.
 Past deze set op een T5R met 17" velgen?
 Hoe kom ik erachter of de klauwen passen  wanneer ze niet  afkomstig zijn van een RS6?
Waar moet ik opletten? (Ik heb alleen een paar foto's)

Niels

Rudi

#1
Die RS6 heeft 19 inch wielen,past dus niet....8 zuigers per klauw,en grotere schijven....
Dr.Go-Fast...

niels

#2
hmmmm...vraag ik mij toch af of ze afkomstig zijn van een RS6, kan het eventueel ook een oud type zijn? (als ik het goed op het plaatje kijk zijn er 4 zuigers per klauw)



Niels

Mellow_yellow

#3
De klauwen lijken mij erg breed, waarschijnlijk past je velg niet meer als je deze monteert.

niels

#4
Marc,

thanks...begin ook steeds meer te twijfelen...
En als ik het goed begrepen heb (na wat meer lezen),  moeten de porsche klauwen afkomstig zijn van een bi-turbo.

Weet je misschien hoe breed de klauwen mogen zijn?

Johann

#5
Citeerhmmmm...vraag ik mij toch af of ze afkomstig zijn van een RS6, kan het eventueel ook een oud type zijn? (als ik het goed op het plaatje kijk zijn er 4 zuigers per klauw)



Niels

Niels,

Deze passen alleen als je een 10 MM spacer er tussen zet of 18"velgen gaat gebruiken.
Ik heb deze klauwen er ook op maar er horen 320 x 32 mm schijven bij en die passen net. (echt binnen de laatste millimeter!)
Je hebt speciale montage delen nodig met speciaal gefabriceerde bouten.

De Firma Eurosport tuning zou jouw waarschijnlijk de losse montage delen, klaur beugel en schijf flens, wel los kunnen leveren.

Boom

#6
Op de remklauwen van de RS6 staat RS geschreven en geen PORSCHE.
Wie remt, verliest...
Liever dood dan tweede...

Johann

#7
Volgens mij zijn 't Porsche 993 biturbo/GT2 klauwen.


niels

#8
Johann,
bedankt voor de info.
Inderdaad bij eurosport tuning verkopen ze de gehele set.
En ik vond nog  meer info door jou geschreven. http://www.netdreams.nl/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=algemeen;action=display;num=1043353771;start=15
millimeter werk??  ai, daar wordt ik niet echt warm van, zal je zien, hele zwikkie in huis past het niet.

twijfel, twijfel....

groet,
Niels

Johann

#9
Je moet zelfs minimaal negatief camber gebruiken om vrijloop op de fusee kogels te krijgen......