De herfst is begonnen, van groen naar saffron... :)

Gestart door MarkJJR, 15-12-2013 21:14:40

Vorige topic - Volgende topic

grijzev70tdi

Heb er hier evt nog wel eentje liggen vermoed ik
Grolsch, het klinkt al lekkerder

MarkJJR

Citaat van: grijzev70tdi op 16-02-2014 21:20:30
Heb er hier evt nog wel eentje liggen vermoed ik

En Jasper, is het een vermoeden of weet je al of je m nog hebt liggen?
Hier is wel redelijk uit de richting zie ik... :-)

PimR

Ik heb er hier ook nog eentje liggen

Gr. Pim

Vulk

Ze gaan wel best vaak stuk zie ik. Een artikelnummer zou handig zijn. :)

MarkJJR

Citaat van: Vulk op 17-02-2014 21:27:33
Ze gaan wel best vaak stuk zie ik. Een artikelnummer zou handig zijn. :)

Ik ga morgen wel weer ff neuzen in VIDA en anders eens bij de dealer informeren als ik de andere zooi bestel

MarkJJR

Gevonden! op diverse sites verkrijgbaar voor rond de $11

MarkJJR

De boards staan in de wax, komende week een weekje lesgeven in Italië en dan breken er rustiger tijden aan. Dus ook meer tijd voor m'n roffel. Hoogste tijd om een to-do lijstje te bouwen.

- bovendek dashboard + handschoenenvakklepje vervangen (parts via blauweroffel) done
- dagtripteller reset nakijken/vervangen (part 9128102) done
- km-teller tandwiel nakijken/vervangen done
- lampjes tellerklok vervangen (als we toch daar bezig zijn) done
- rvs dorpelstrips vastplakken (parts via GroKo) done
- speakers in achterportieren en d-stijlen plaatsen (parts via Marans) done
- coverplate voor rechterspeaker in d-stijl (part 9413854) (parts via Marans) done
- binnenkant achterklep vast zetten met nieuwe clips (part 9145885) done
- hoedenplank/rolhoes opknappen (zonder parts) done
- spatscherm wielkast rechts repareren.
- luchtslang ECU vervangen (part 8619305) done
- thermostaat vervangen (part via Volvo Niham) done
- vacuümslangen vervangen (parts via ET) done
- carterventilatie vervangen (parts via ET) done
- filters nakijken en zonodig vervangen
- ruitensproeierpomp vervangen (part via GroKo)
- oude cruise control uitbouwen
- oude karkit uitbouwen
- oud alarm nakijken, loze bekabeling weghalen
- pookhoes vervangen (part via blauweroffel)
- bekabeling onder stoelen nakijken, tbv stoelverwarming
- mattenset vervangen/toevoegen (parts via Marans) done

En dat is voor nu wel weer even genoeg  :)

MarkJJR

Inmiddels begonnen met het opknappen van m'n columba velgen, wil ze toch liefst mooi hebben voor ik ze met de zomersloffen onder m'n roffel hang.
Ben er gaandeweg wel achter gekomen dat het a) heel veel meer werk is (omdat ik toch liever geen half werk wil leveren) dan ik dacht en b) daarom de sloffen toch van de velg af moeten. Nu kan de rand niet goed hersteld worden en afplakken met de band erom is ook vrijwel onmogelijk.
Het schuurpapier, plamuur, grondverf en de juiste kleur  ;) Volvo spuitbussen met 2K blanke lak staan in elk geval klaar, nu die banden er snel af en aan de slag!

Voor nu vast een voorproefje:

MarkJJR

En omdat ik me verder toch verveel (met 3 kids je vervelen is eenuitdaging)... :eusa_wall:
staat er ook nog een doosje met speelgoed klaar, hopelijk komend weekend tijd om wat 'uit te pakken'

MarkJJR

Vandaag wat vrije tijd dus de stoute schoenen maar aangetrokken en aan de slag gegaan met het vervangen van heet dashboard en gelijk wat tellerklok issues nakijken.

Nu bleek na volledige demontage van de tellerklok dat deze reeds voorzien was van een messing tandwieltje en dat mijn nieuwgekochte plastic tandwiel dus overbodig is.
Verder zat een stangetje scheef waardoor de reset van de dagteller niet werkte, simpel te verhelpen en ook gelijk maar de kmteller op de juiste stand gezet, zo'n 11k km verder dan ie stond.

Tot dusver leek alles prima te gaan. De hele bende weer ingebouwd en toch maar even een stukje gaan rijden, alle klokken deden t prima... Behalve de kmteller en dagteller, die deden helemaal niets.  :eusa_wall:
Dus alles weer uitgebouwd, volledig gedemonteerd en alles nagekeken op rare dingen, maar niets te vinden. Nogmaals gemonteerd en weer getest, ditmaal zonder het dashboard terug te plaatsen.
De digitale teller doet t wel, dat had ik de eerste ronde nog niet gecontroleerd, maar de analoge staat keurig stil.  :eusa_doh:

Kennelijk kan je dingen ook te goed vastdraaien, de hele bende weer gedemonteerd en gecheckt of de wieltjes wel konden draaien. Dat bleek tegen te vallen, dus de 2 schroefjes wat losser gedraaid. Dat leek op het eerste gevoel al te helpen. Maar omdat ik niet weer voor niets de hele klok wilde monteren heb ik eerste een stukje met enkel de printplaat en de teller gereden.  8)

Hoewel de verlichting licht verblindend was, telde de teller wel!  :eusa_dance:
Ik ben nu wel handig geworden in het in en uitbouwen van de tellerklok alsmede de (de)montage ervan...  :eusa_whistle:

MarkJJR

Nou, m'n kilometerteller heeft t precies 30,2 km heel goed gedaan en vond t toen wel welletjes.
Wel zag ik de laatste positie wiebelen, dus ik vrees toch dat de tandwielen niet lekker draaien...
In de overige 100 km is de laatste positie maar liefst 2 getallen doorgedraaid, dus hij doet wel iets.
Ben benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft, of is m'n teller gewoon dood?

Ik ben gelukkig inmiddels heel goed in het uitbouwen van de tellerklok. :eusa_wall:
Jammer dat t dashboard met de nieuwe creatieve speakers (ik had nog surroundspeakers liggen met een middenspeaker en n losse tweeter er in, die pasten er soort van wel in en geven prima geluid; de overige speakers, achterdeuren en d-stijl, komen morgen binnen) er niet echt lekker in en dus straks ook niet lekker uit gaat.  :eusa_doh:

MarkJJR

:eusa_dance: Wat klinkt dat lekker met 8 speakers in plaats van 2!!!   :eusa_clap:
Gelijk de rvs-dorpelstrips op hun plek geplakt, dus ik ben weer wat stapjes verder.
Helaas was de coverplate voor de d-stijl speaker toch niet de juiste kleur, dus die mag weer terug.
Zelf met een foto is het kennelijk nog lastig, had toch echt licht-grijs erbij doorgegeven, en mijn voorbeeld foto viel licht uit vond ik zelf.

Morgen verder met het vraagstuk tellerklok, in het ergste geval de tellerunit vervangen...  :-\
Hopelijk zit het wat mee, dan kan ik ook nog wat andere dingen doen, velgen schuren en plamuren bijvoorbeeld  :eusa_whistle:

volvobug

Ik denk toch iedere keer als jouw blog voorbij komt dat je buitenlandse vriendin (als je die hebt) transpireert  :eusa_think:
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

hertogjan6

mooi lijstje met knappe upgrades  :eusa_clap: in vervolg ga ik deze blog bijhouden!  8)
~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

MarkJJR

Citaat van: volvobug op 22-03-2014 00:26:27
Ik denk toch iedere keer als jouw blog voorbij komt dat je buitenlandse vriendin (als je die hebt) transpireert  :eusa_think:

Daar kan ik in komen :) Ik probeer al n tijdje m'n topic te wijzigen, maar faal kennelijk nog steeds..
Maar ondanks de jaarlijkse bezoekjes aan Italië heb ik geen Italiaanse vriendin; voor zover ik weet ;D