Sander's Black C70 T5 - Vakantie en reparaties.. Pag. 8

Gestart door Sander Swinkels, 16-12-2013 09:21:48

Vorige topic - Volgende topic

daanium

Mooi dat je de tijd neemt om de kabels weer Volvo (c70) waardig te maken ;)
Keep up the good work!
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

Sander Swinkels

Geen idee Leon.. Zitten ZGAN blokken op.. Die zijn vervangen bij de laatste APK bij de vorige eigenaar.. Heb er niet naar gekeken..

Thanks Daanium.. Zoals het hoort toch.. :)
1998 Volvo C70 2.3 T5 (daily)
1991 Peugeot 309 GTi Goodwood (project)
1987 Peugeot 309 Turbo Cup (project)

Marty__Mouse

Goed bezig hoor! Ziet er weer netjes uit zo!

Maar die kabels!!!  :o :o

Aan het zwarte te zien is het al een beetje aan het smeulen geweest of niet? Stel je eens voor wat er dan kan gebeuren.. Dan heb je wel een enorme beun als je zo je kabels aanlegt...  :eusa_doh:
When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

Sander Swinkels

Dank je!

Ja, was al niet helemaal fris meer inderdaad.. Heeft al wat zitten smeulen inderdaad.. Dus op tijd erbij.. Gelukkig!!

Sander Swinkels

Zo.. De plannen met de V70R bumper krijgen goed vorm..

Gisteren de bumper weggebracht naar de spuiter.. Die is over een week of 2 klaar..
Meteen ff de kleur bekeken en uitgezocht..

Vandaag de nieuwe roosters besteld evenals de nieuwe mistlampen..
Roosters komen maandag binnen.. Mistlampen in de loop van volgende week..

De wielkuipen liggen ook al klaar.. Dus zodra de bumper terug is kan die er meteen op..

Straks even naar de automaterialenzaak voor een paar nieuw kentekenplaathouder en een luxe plaat voor achterop de auto.. Aan de voorzijde ga ik een sticker plakken ipv een kentekenplaat monteren..

Heb dat op een andere C70 gezien hier met V70R bumper, en dat vond ik er 10x beter uitzien dan een plaat.. En dan zien we wel hoe lang het duurt voor oom agent er iets van gaat zeggen.. Maar eerlijk gezegd denk ik dat dat niet gaat gebeuren..

blastaway

Citaat van: Sander Swinkels op 31-01-2014 15:37:37
Zo.. De plannen met de V70R bumper krijgen goed vorm..

Gisteren de bumper weggebracht naar de spuiter.. Die is over een week of 2 klaar..
Meteen ff de kleur bekeken en uitgezocht..

Vandaag de nieuwe roosters besteld evenals de nieuwe mistlampen..
Roosters komen maandag binnen.. Mistlampen in de loop van volgende week..

De wielkuipen liggen ook al klaar.. Dus zodra de bumper terug is kan die er meteen op..

Straks even naar de automaterialenzaak voor een paar nieuw kentekenplaathouder en een luxe plaat voor achterop de auto.. Aan de voorzijde ga ik een sticker plakken ipv een kentekenplaat monteren..

Heb dat op een andere C70 gezien hier met V70R bumper, en dat vond ik er 10x beter uitzien dan een plaat.. En dan zien we wel hoe lang het duurt voor oom agent er iets van gaat zeggen.. Maar eerlijk gezegd denk ik dat dat niet gaat gebeuren..

Ik heb op mijn Passat 2 jaar gereden met een sticker. Nooit problemen gehad.
Volvo v90 2018
Volvo s80 2005
Volvo 940 2.3i met 65.000km

The Volvoboy

Kleur uitgezocht? :eusa_eh: Heeft de spuiter niet de kleur van je auto opgemeten met een spectrummeter? Of aan de hand van je kleurnummer?
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

Sándor01

Lekker bezig!  :eusa_clap: Waar haal je alleen de tijd vandaan? Want daar heb ik altijd chronisch gebrek aan!
The car I've always wanted and now I have it. I rule!

Sander Swinkels

Ik denk inderdaad dat ik daar ook geen problemen mee krijg.. Dus zal wel goed komen..

De spuiter heeft de exacte kleur uitgezocht op basis van kleurnummer.. Daar waren 3 tinten van en daar zat de mijne tussen.. Is zeer professionele Autoschade bedrijf die niet alleen een zaak runnen, maar waarvoor auto's ook hun passie en hobby is.. Ben vandaag even langsgeweest om nog wat te vragen, en ze waren al volop met de bumper bezig.. Moesten paar dingen herstelt worden en dat zag er al super uit.. Dus als ze in dit tempo doorgaan dan is ie komende week wel al klaar..

Tijd.. Tja.. Goeie vraag.. Die heb ik ook soms te kort.. Enige voordeel (soms) is dat ik een eigen zaak heb en dus mijn eigen tijd kan indelen.. En daarnaast heb ik geen kids.. ;-) hahaha..

The Demon

Sticker i.p.v. kentekenplaat is niet toegestaan en ook APK afkeur.
Alleen GAIK-platen zijn toegestaan, die hebben een eigen nummer erin gestanst.

Groet,
The Demon.

Julian

Ex C70 van 850 T5 Freak, ook een stickerkenteken ipv. plaat.

Volvo 850 R - Sedan - Handgeschakeld - 2.3 Liter - Rica Powered - Turquoise Pearl 422 - Maart 1996 - 257.000 KM

Pakkie

Dat eea apk-onwaardig is weet Sander wel hoor  :)
Lekker bezig Sander! Neem je lucht, interieur en benzinefilter bougies ed ook nog mee?

Sander Swinkels

I know Demon, maar dat boeit me niet zoveel eerlijk gezegd.. Sorry..
Voor de APK zorg ik de er een originele op zit..

Inderdaad Julian, die is het.. Erg mooie bak is dat!! Daar had ik het gezien en vond dat erg mooi staan..

Jaja zeker Paskal.. Automatenbak wordt binnenkort geflushed en dan meteen alle filters en dergelijke doen.. Daarna nog ff een goeie poetsbeurt bij jou denk ik en dan is het wel ff mooi geweest..

Wellicht binnenkort nog een ferrita eronder, maar dat is ff afwachten.. ;-)
En natuurlijk nog aan het kijken naar heldere koplampen met knipperlichten en een blokjes grille..

Sander Swinkels

Nou.. De ferrita is jammer genoeg niet doorgegaan.. Die was net voor mijn neus verkocht..

Nu wilde ik al een tijdje een V70R bumper op de C70 hebben.. Al meteen vanaf het begin.. Zeker omdat mijn huidige bumper toch wel enige schade heeft hier en daar.. Ook wilde ik in de loop van de tijd alles naar het laatste type ombouwen, dus heldere lampen rondom, blokjes grille, etc..

Nu kwam er afgelopen week dus ineens alles voorbij op MP.. En nu kwam die jongen ook nog uit Helmond.. Kon ik niet laten schieten.. En zo was ik dus ineens, onbedoeld, een hoop onderdelen rijker..

Voor mijn bumper had ik alles al in huis.. Nieuwe mistlampen en nieuwe roosters..
Maar daar kwamen dus nog wat spullen bij..

Hier een overzichtje van de eetkamertafel.. Mooier kun je ze bijna niet hebben toch.. ;-)

Lijstje van spullen (niet alles op foto) :
- Heldere koplampen, wil alleen nog nieuwe glazen bestellen, zodat die ook weer top zijn;
- Heldere USA knipperlichten, met extra lampjes zodat je knippers altijd lichtjes continu branden. Voor APK mag het niet, dus ook setje originele lampjes voor APK.
- Heldere achterlichten;
- Blokjesgrille
- V70R wielkuipen;
- V70R voorbumper (vrijdag 14-02-2014 ophalen);
- Nieuwe heldere mistlampen;
- Nieuwe bumperroosters;
- Nieuwe stuuruitslagrubbers;
- Naamloze kentekenplaathouder achterzijde;
- Kentekensticker voorzijde (vrijdag 14-02-2014 ophalen);
- Sierstuk ∅ 100 mm, chroom;
- Setje extra koplampwissers, als reserve.

Binnenkort kan ik dus aan de slag.. Zal een flinke update worden, aangezien alles er maar gewoon in 1x op komt..

Enige wat nu nog mist is de afneembare trekhaak, maar die komt binnenkort, die heb ik al besproken bij iemand.. Moet nog even kijken of ik die meteen doe als ik ook de lampen monteer.. Dan hoeven die er maar 1x uit.. Enige nadeel is, dat ik de trekhaak dus nog niet heb, en ik die eerst helemaal gestraald en gecoat wil hebben voor die eronder komt.. Maar goed, dan de achterlichten misschien maar ff op zich laten wachten..

More to come next week.. :-)

hertogjan6

dat setje koplampen!! zijn die in goede staat? stonden voor veel te weinig op marktplaats  :o

ps je pakt het wel gelijk toppie aan!  :eusa_clap:  :eusa_clap:  8)

apk mag je trouwens wel de USA units hebben ;) (continu branden)
~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart