Sander's Black C70 T5 - Vakantie en reparaties.. Pag. 8

Gestart door Sander Swinkels, 16-12-2013 09:21:48

Vorige topic - Volgende topic

Sander Swinkels

Ik vind het altijd wel leuk om de blog's van anderen te lezen.. Dus zal er zelf ook maar 1 maken over mijn eigen auto..

Sinds een paar weken (Begin December 2013) eigenaar van onderstaande C70.

Eigenlijk meer uit nood gekocht, omdat mijn vorige auto (Peugeot 306 Cabriolet) onverwachts veel onderhoudskosten met zich mee bracht, en ik dat de auto niet meer waard vond en dus die in eigen beheer ga demonteren..

Ben aan het sparen voor iets heel anders, maar dat is financieel nog niet haalbaar, dus besloten om als tijdelijk vervoer een C70 aan te schaffen.. Nou ja, tijdelijk.. ;-)

Kan maar 1 ding zeggen na 2 weken.. Wat een auto.. I love it !! Heerlijk om mee te rijden !!
Toch maar besloten om hem gewoon netjes te maken en wat meer naar mijn smaak..

Momenteel op zoek naar een V70R voorbumper met alle toebehoren zodat ik die 1 kan monteren.. Dat heeft hem toch wel wat meer smoel vind ik..

Ondertussen vervangen.. (update 27-01-2014)
- Ruitenwisserbladen voorzijde.. (18-12-2013)
- Ruitenwisserbladen koplampen.. (18-12-2013)
- Veerpootbrug geplaatst, Klik..  (28-12-2013)
- 2 nieuwe afstandsbedieningen, Klik..  (28-12-2013)
- Nieuwe kachelmotor, Klik.. (27-01-2014)
- Nieuwe remschijven voorzijde, Klik.. (27-01-2014)
- Afneembare trekhaak, Klik.. (22-02-2014)
- V70R voorbumper, complete facelift, blokjesgrille, Klik.. (23-02-2014)
- Luxe kentekenplaten en kentekensticker.. (23-02-2014)

Wat komt er binnenkort nog op..
- Mass Air Flow Sensor..

Wat wil ik nog wijzigen op langere termijn..
- Houtinleg interieur..
- Open luchtfilter (High Performance Inductiekit)..

En daarna zien we wel weer verder.. ;-)

Qua uiterlijk nog niet veel veranderd, dus foto's volgen wel bij de cosmetische wijzigingen..
1998 Volvo C70 2.3 T5 (daily)
1991 Peugeot 309 GTi Goodwood (project)
1987 Peugeot 309 Turbo Cup (project)

t5joost

Nette wage
Voor de r bumper moet je als ik het goed onthouden heb ook de binnen wiel schermen van een s/v gebruiken.

En ik heb ooit een open filter op mijn v70r automaat gehad maar werd er niet vrolijk van, heletijd rijdens gewoon rijden een zuigend geluid. Net alsof de turbo stuk was. Na terug plaatsen van het origineel was alles weer normaal.

Julian

Leuk dat je een weblog opent van deze mooie C! Veel plezier ermee en succes met de plannen ;)
Volvo 850 R - Sedan - Handgeschakeld - 2.3 Liter - Rica Powered - Turquoise Pearl 422 - Maart 1996 - 257.000 KM

Sander Swinkels

Klopt Joost, volgens mij is dat ook zo.. Hoor deze week van bekende van me of hij de zijne weg wil doen, en daar zitten ook de wielkuipen (modderkuipen) bij.. Dus dat zou compleet moeten zijn.. Mijn huidige voorbumper heeft flink wat lakschade en een barst.. Dus goede reden om die meteen te vervangen..

Vreemd van het geluid wat je omschrijft.. Ik zal er een plaatsen, en dan eens kijken hoe of wat en mijn bevindingen delen.. Thanks voor je input!

Thanks Julian, komt goed! :)

rifwachter

Veel plezier met deze mooie C70.
Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

daanium

Ziet er goed uit! Ook van binnen.
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

Sander Swinkels

Thanks allen !!..

Van binnen ziet ie er inderdaad nog goed uit.. Ondanks dat ie reeds 330k gelopen heeft..
Is een auto die heel veel snelweg km's gemaakt heeft hoogstwaarschijnlijk.. Is te zien aan het vloerkleed (op 1 na laatste foto), daar zit een gat in, door het vele gebruik van cruise-controle en dan met je voet bijna tegen je stoel aan..

Maar goed.. Keer andere scoren.. Net als een set vloermatten.. Verder is ie helemaal puntgaaf van binnen !!

Martijn84

Mooie auto zeg, hoop voor je een blijvertje!
Veerpootbrug is echt een goeie upgrade, heb ik laatst ook gedaan.

marrrcel

Citaat van: Sander Swinkels op 16-12-2013 09:21:48

Wat wil ik nog wijzigen op langere termijn..
- Houtinleg interieur.

Sjieke verschijning hoor! Je hebt toch al (die mooie donkere) houtinleg?

Sander Swinkels

Vind er niks aan ;-)
Hou niet van hout in een auto.. Dat hoort in een kachel.. :P

Welke uitvoeringen zijn er allemaal origineel verkrijgbaar??

T5-4life

C70 T5 coupe LPI 1998 413 dkm
C70 T5 cabrio 2000 236 dkm
S80 D5 2005 325 dkm

marrrcel

Aha, je wilt het eruit hebben.

Sander Swinkels

Ja, ik wil het hout het liefst vervangen voor een zilvere inleg inderdaad, maar dat komt nog wel..

De eerste updates zijn alweer gedaan ondertussen.

- Veerpootbrug.
Kwam deze op MP tegen, gemaild en het was zo geregeld. Afgelopen vrijdag maar even gemonteerd. Past perfect.

- 2 nieuwe handzenders.
Heb ze gekocht op Ebay, voor iets van €4,- per stuk of zo, aangezien mijn originele (die ik wel bewaar) aan diverse kanten kapot waren. Nu wil ik ook nog 2 nieuwe sleutels, aangezien die ook zijn beste tijd gehad hebben.

Het lijkt of dat de nieuwe een fractie groter zijn, maar dat is gezichtsbedrog, ze zijn exact even groot. Printje overzetten en klaar.
Misschien dat ik de knopjes nog ff verwissel, aangezien dat toch een originelere look geeft.

Binnenkort als het goed is een V70R bumper ophalen en een afneembare trekhaak.

Bumper zal nog even gespoten moeten worden, en dan komen ook meteen de nieuwe luxe kentekenplaten en houders erop.
Nieuwe mistlampen en roosters erin mits die er niet bij zitten en dan kan die erop.

En aangezien ik nogal wat in de poedercoat-business doe, laat ik de trekhaak even compleet stralen, scouperen en zwart coaten zodat die ook weer als nieuw is, dan nog een nieuwe kabelset erbij en dan kan die ook gemonteerd worden.

)()()sT

Goed bezig!! Een nieuwe sleutel kost je dik €120,- bij de dealer :o ;)

Sander Swinkels

WTF is daar zo duur aan??