Automaat storing 3-2-3 en geen lockup

Gestart door ZC3rr0r, 11-02-2013 23:42:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marc O.

Volgens de vorige eigenaar van onze 850 had deze een soortgelijke storing die zich alleen bij vorst voordeed. Het bleek toen dat er vocht in "de stekker" (tussen PNP schakelaar en automaat veronderstel ik) kwam die bij vorst uitzette en daarmee de storing veroorzaakte. Nieuwe stekker erop en probleem was opgelost.
...The Nile isn't just a river in Africa...

Jack v

Citaat van: Marc O. op 21-03-2013 19:06:42
Volgens de vorige eigenaar van onze 850 had deze een soortgelijke storing die zich alleen bij vorst voordeed. Het bleek toen dat er vocht in "de stekker" (tussen PNP schakelaar en automaat veronderstel ik) kwam die bij vorst uitzette en daarmee de storing veroorzaakte. Nieuwe stekker erop en probleem was opgelost.

conector goed droog en schoon maken en een stuk krimpkous erom heen.
Als het tenminste daaraan ligt.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

ZC3rr0r

Het is dat ik er zo absoluut geen tijd voor heb de komende dagen, maar ga hier zeker met alle tips aan de slag.
Resultaat laat ik nog wel horen.

Korte vraag: Hoe aannemelijk is het dat je PNP switch kapot blijkt te zijn? Ivm kostenafweging enzo ;)

NinaPaul

Citaat van: ZC3rr0r op 22-03-2013 08:53:12
Het is dat ik er zo absoluut geen tijd voor heb de komende dagen, maar ga hier zeker met alle tips aan de slag.
Resultaat laat ik nog wel horen.

Korte vraag: Hoe aannemelijk is het dat je PNP switch kapot blijkt te zijn? Ivm kostenafweging enzo ;)

Helemaal niet aannemelijk.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

konniekip

Bij mij doet de storing zich voor in eco stand. Bij gas geven tijdens lockup komt die plotseling los bij een gasklepstand waarbij die normaal erop hoort te blijven.  Toerental stijgt dan en bak geeft storing. Motor afzetten en verder rijden en probleem is verholpen. Doet me erg voorkomen als een electrische storing. Misschien zou ik de automaatcomputer eens moeten uitwisselen..
Ik lees op fora bij andere merken dat het ook mechanische slijtage kan zijn en dat door drukverlies de vaste koppeling lloskomt

NinaPaul

Wanneer de foutcode aanwezig is (blijft), is er mechanische storing opgetreden.
Fabrikant adviseert het vervangen van de "transaxle assembly"

Nu is dat nogal kort door de bocht, maar even een stekker wisselen en dergelijke zal het niet verhelpen.
Je zal echt het mechanische defect op moeten lossen.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

konniekip

Ik ga eerst eens afwachten hoe het gedrag is bij normale temperaturen. 

konniekip

#22
Grappig,  de buiten temperatuur daalt weer en de storjng komt weer terug.. heel de zomer geen probleem gehad. Zou er een component op de printplaat van de automaat ecu stuk zijn? Ik ga die eens omwisselen en de stekker van de pnp aanpakken

V70geRwin

Citaat van: konniekip op 13-12-2013 12:34:29
Grappig,  de buiten temperatuur daalt weer en de storjng komt weer terug.. heel de zomer geen probleem gehad. Zou er een component op de printplaat van de automaat ecu stuk zijn? Ik ga die eens omwisselen en de stekker van de pnp aanpakken

ik zet in op de PNP, heb hier nog een jaar oude liggen als je dat wil proberen.
is goed werkend eruit gekomen.

mehn

Heb ik ook elk jaar weer last van ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD: