Milieuzone Günzburg - DE

Gestart door pwberg, 16-12-2013 21:39:03

Vorige topic - Volgende topic

BBS

De boete was 40 Euro en 1 flensburg punt. Maar dat is per 1 januari 2013 veranderd en is nu 80 Euro geworden maar de flensburg punt is vervallen.
Ik zou het er gewoon op aan laten komen...

Sticker kun je bestellen en plastificeren en hem achter je parkeerkaartjes houder steken wanneer je hem nodig bent. Anders kijk je de rest van je 855 leven tegen zo'n lelijke rooie sticker aan ;)
Volvoloos....

rogerV701998

Zojuist ook maar even besteld via de ANWB. Kost 17 euro en centen en ik krijg een groene sticker.

Ik kom nog wel eens in Duitsland en dan is zo'n sticker wel nuttig. Nooit aan gedacht eigenlijk. TS, dank voor het stellen van de vraag hier. ;D

Spin!

Je kan die stickers gewoon in de gewenste kleur bestellen,  of je nou een hybride rijdt of de diesel gewoon op straat laat lekken.

boete is nog altijd voordeliger dan het aanschaffen van zo'n batterij op wielen.

www.vm-parts.nl

StefanCJ

En wat BBS zegt, eventueel plastificeren en onder het parkeerkaartjeshoudertje schuiven als je in Duitsland bent. Doe ik zelf ook altijd en je hebt niet altijd een lelijke sticker onder de ruit.

GeertM2

Los achter je ruit mag officieel niet, hij moet wel geplakt worden. Ik heb zelf wel zo'n sticker maar hij ligt in het dashboard kastje, vind hem niet mooi om hem op te plakken. Volgens mij controleerd men er niet actief op. Ik parkeer zelf al 3 jaar 2 tot 3 keer per week in centrum Dusseldorf zonder zichtbare sticker, eigenlijk bij wijze van experiment. Ik heb nog nooit een boete gehad, en ken verder ook geen verhalen in onze duitse familie/vriendenkring van iemand die er ooit ook dan ook maar een opmerking over heeft gehad.

Midicijnman

Ik ga volgende week drie dagen naar Düsseldorf. Ik ben benieuwd! Eerlijk gezegd lees ik dit draadje met verbazing. Ik heb nooit geweten dat je eigenlijk zo'n sticker moet hebben. Mocht ik een boete krijgen, en ik heb wat dat betreft het juiste karma, dan meld ik het hier zeker...

widebody

Citaat van: GeertM2 op 17-12-2013 15:42:05
Los achter je ruit mag officieel niet, hij moet wel geplakt worden. Ik heb zelf wel zo'n sticker maar hij ligt in het dashboard kastje, vind hem niet mooi om hem op te plakken. Volgens mij controleerd men er niet actief op. Ik parkeer zelf al 3 jaar 2 tot 3 keer per week in centrum Dusseldorf zonder zichtbare sticker, eigenlijk bij wijze van experiment. Ik heb nog nooit een boete gehad, en ken verder ook geen verhalen in onze duitse familie/vriendenkring van iemand die er ooit ook dan ook maar een opmerking over heeft gehad.

Ik heb 'm ook in het dashboardkastje liggen. Maar meer uit gene. Zo'n rood etiket, dat ziet niet uit. Dan maar op de gok en er een punt aan lullen als ze moeilijk doen :eusa_whistle:.

Taranis

Mijn pa is aangehouden omdat ie de sticker inderdaad los achter de voorruit had zitten. Nadat ie 'm vastgeplakt had, mocht ie doorrijden. Nadeel is dat je elke keer als je een nieuwe voorruit nodig hebt, een nieuwe sticker kunt gaan bestellen. Ik geloof het wel, ik moet eerst een keertje beboet worden denk ik :P

The Demon

Citaat van: Taranis op 17-12-2013 21:03:08
Mijn pa is aangehouden staande gehouden omdat ie de sticker inderdaad los achter de voorruit had zitten. Nadat ie 'm vastgeplakt had, mocht ie doorrijden. Nadeel is dat je elke keer als je een nieuwe voorruit nodig hebt, een nieuwe sticker kunt gaan bestellen. Ik geloof het wel, ik moet eerst een keertje beboet worden denk ik :P

NinaPaul

Plastificeren, druppel kit eraan, makkelijk te verwijderen en zit toch vast ;)
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

knoertS70

Hoe lang blijft zo'n sticker geldig? Bij mijn auto is er ook een geplakt. Betekend dit dat ik zonder problemen naar Duitsland kan?
Weten wat je zegt is vaak verstandiger dan zeggen wat je weet.

GeertM2

Citaat van: knoertS70 op 18-12-2013 13:28:49
Hoe lang blijft zo'n sticker geldig? Bij mijn auto is er ook een geplakt. Betekend dit dat ik zonder problemen naar Duitsland kan?
Die sticker geen vervaldatum. Dus ja.

knoertS70

Weten wat je zegt is vaak verstandiger dan zeggen wat je weet.

rogerV701998

Citaat van: rogerV701998 op 17-12-2013 05:03:29
Zojuist ook maar even besteld via de ANWB. Kost 17 euro en centen en ik krijg een groene sticker.

Ik kom nog wel eens in Duitsland en dan is zo'n sticker wel nuttig. Nooit aan gedacht eigenlijk. TS, dank voor het stellen van de vraag hier. ;D

En al binnen.

rogerV701998

Gelukkig maar een kleine sticker...

:eusa_eh: