na het monteren van de handremkabel piepend geluid rechterkant

Gestart door erwin21, 17-12-2013 20:29:56

Vorige topic - Volgende topic

erwin21

Hallo allemaal,

Gisteren is voor de derde maal mijn handrem gemaakt(kwikfit, productie fout handrem kabel :eusa_doh:)
Vandaag op de terug weg van mij werk maakt de auto een zacht piepend geluidje aan de rechterkant wat precies mee ging met de snelheid van de wielen.
Nu heb ik de auto opgekrikt en aan de rechterkant achter schuurt de rem heel erg met af en toe een piepje.
Schuren doet hij aan de linkerkant achter ook.
Als ik aan de voorkant de wielen laat draaien schuurt de schijf heel licht in de verte. Ik kan op alle 4 de wielen verder geen speling vinden. wel merkt je bij de voorbanden als je die snel afwisselend naar voren en achteren beweegt wat speling(geluid).
Zou dit piepen en schuren iets met te strakke handrem schoentjes van doen kunnen hebben?
Zijn de lager op deze wijze uit te sluiten? Filmpje met geluid heb ik maar weet niet hoe ik die hier kan tonen.

Groet

erwin
v70 2.5 10v - coral red - 220000km.

mehn

Citaat van: erwin21 op 17-12-2013 20:29:56
Zou dit piepen en schuren iets met te strakke handrem schoentjes van doen kunnen hebben?

Dat is de meest voor de hand liggende oorzaak.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

erwin21

ok dankje.
Horen deze remmen ook lichtjes aan te schuren?
bij nader inzien heb ik laatst ook al gepiep opgemerkt, maar dacht toen dat het van een andere auto kwam. Het lijkt mij dat na montage en testen van een nieuwe set hij niet direkt al gaat aanlopen.
v70 2.5 10v - coral red - 220000km.

prefect

Citaat van: erwin21 op 17-12-2013 21:20:16
ok dankje.
Horen deze remmen ook lichtjes aan te schuren?
bij nader inzien heb ik laatst ook al gepiep opgemerkt, maar dacht toen dat het van een andere auto kwam. Het lijkt mij dat na montage en testen van een nieuwe set hij niet direkt al gaat aanlopen.
wel als je niet goed afstelt dus..