aanschaf v70r awd 99

Gestart door YEP, 30-11-2004 21:08:48

Vorige topic - Volgende topic

YEP

Heb nu een 96 t5 handgechakeld en heb een mooie v70r awd automaat zien staan uit mei 99 met 200k op de teller.
Er zitten ap remmen (voor gegroefd) op.ik rij veel korte stukken

Waar zou ik op moeten letten? is de automaat slijtage of onderhoudsgevoelig? en de KM stand hiervan? wat zijn de "probleepjes van dit type"
Of is het beter mijn t5 te blijven rijden??

oja  wa mag da kosten een v70r awd comfl uit 99(hijs wel mooi)

Norg1

Hallo Yep, aangezien er nog niemand heeft geantwoord op jouw vragen zal ik eens iets proberen.
Volgens mij is het niet verkeerd dat je eens kijkt of het onderhoudsboekje aanwezig is en of alle onderhoudsbeurten zijn uitgevoerd. Misschien moet de auto eens meenemen naar een ANWB keuringsstation. Wat de automaat betreft hoef je volgens mij niet zo bang te zijn, mijn ervaring is dat er weinig mee verkeerd kan gaan. Waar je bij een AWD op moet letten is de aandrijflijn naar achteren, dat is een beetje een zwak punt van van de betreffende modellen. De eerste AWD systemen zijn erg gevoelig voor verschillende diameter banden op de voor en achteras, dat wil zeggen, op tijd de banden omgooien van voor naar achteren.. Mijn '99 R AWD heeft al eens een nieuwe haakse overbrenging gekregen bij de vorige eigenaar en ik heb er nog maar 104 duizend op staan.. Ooit heb ik een V70 2.4T AWD gehad waar ik nooit enig probleem mee heb gehad, dus het kan ook goed gaan. De V70 is een totaal andere auto dan de 850, veel comfortabeler en de R zit natuurlijk bomvol allerlei opties waaronder het Dolbi Prologic sound system.. Wat de prijzen betreft kun je beter even op Marktplaats.nl of Autotrader.nl kijken dan heb je een idee van wat ze ongeveer ervoor vragen.. Veel Succes.

animalT5R

er zijn hier al een paar onderwerpen over geweest,probeer de zoekfunctie eens  ;)
volgens mij ben je met een awd wel gelijk aan 4 nieuwe banden toe als je deze moet vervangen.
en de visco koppeling kan (geloof ik) ook problemen opleveren,maar dit kan ik ook fout hebben.

gr
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

Rudi

Citaat van: animalT5R op 02-12-2004 20:16:46
er zijn hier al een paar onderwerpen over geweest,probeer de zoekfunctie eens  ;)
volgens mij ben je met een awd wel gelijk aan 4 nieuwe banden toe als je deze moet vervangen.
en de visco koppeling kan (geloof ik) ook problemen opleveren,maar dit kan ik ook fout hebben.

gr

Visco is niks mis mee behalve als de dealer vergeet de bouten vast te zetten  :-X ::)
Dr.Go-Fast...