Remlicht waarschuwingslampje brand soms?

Gestart door Volvo850Luxury, 21-12-2013 18:48:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Volvo850Luxury

Hallo ik heb al vanaf het begin van de aankoop als ik soms op de rem trap dat het waarschuwingslampje van je lampen dan aan gaan.
Dit doet die dan een stuk of 8x en daarna stopt het vanzelf en het lampje blijft dan weer een tijdje uit.
Maar het blijft me toch een beetje irriteren omdat het gewoon een waarschuwingslampje is.
Had het gister zelfs bij me knipperlicht naar links toe, deed ik hem aan gaf die ook elke keer het waarschuwingslampje dat er een lampje kapot is.
10 minuten later bleef het lampje gewoon weer uit.

Wat kan dit zijn? want kapotte lampjes zijn het dus niet want het gebeurt maar soms.

RRRRR_Ramon

Haal de lampjes eens los en schraap de onderzijde, de soldering, even over een straatsteen of trottoirtegel en plaats dan terug. Kijk ook even in de fitting of hier alles nog fris oogt, dus geen corrosie.

Heb je een trekhaak? Dan kan de storing ook uit de trekhaakstekker komen.
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

Volvo850Luxury

Citaat van: RRRRR_Ramon op 21-12-2013 19:00:24
Haal de lampjes eens los en schraap de onderzijde, de soldering, even over een straatsteen of trottoirtegel en plaats dan terug. Kijk ook even in de fitting of hier alles nog fris oogt, dus geen corrosie.

Heb je een trekhaak? Dan kan de storing ook uit de trekhaakstekker komen.
Ik heb een trekhaak ja. kan ik die op een makkelijke manier ontkoppelen om de storing te verhelpen?
Bedankt voor de reactie!

RRRRR_Ramon

Citaat van: Volvo850Luxury op 21-12-2013 19:02:32
Citaat van: RRRRR_Ramon op 21-12-2013 19:00:24
Haal de lampjes eens los en schraap de onderzijde, de soldering, even over een straatsteen of trottoirtegel en plaats dan terug. Kijk ook even in de fitting of hier alles nog fris oogt, dus geen corrosie.

Heb je een trekhaak? Dan kan de storing ook uit de trekhaakstekker komen.
Ik heb een trekhaak ja. kan ik die op een makkelijke manier ontkoppelen om de storing te verhelpen?
Bedankt voor de reactie!


Ik zou beginnen met klepje van de stekkerdoos openen en eens kijken of je daar geen witte en groene "bloemkolen" aantreft tussen de polen.

Loskoppelen kan altijd maar dan moet je de bedrading isoleren en heb je geen trekhaakstekker meer.
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

haasje

Je knipperlichtlampjes kunnen je defecte lamp melding niet veroorzaken, deze zitten niet in je detectiesysteem.

fpede

bij mij reageert dat systeem toch op defecte knipperlichtlampjes hoor,...  :eusa_whistle:

Volvo850Luxury

Citaat van: RRRRR_Ramon op 21-12-2013 19:14:49
Citaat van: Volvo850Luxury op 21-12-2013 19:02:32
Citaat van: RRRRR_Ramon op 21-12-2013 19:00:24
Haal de lampjes eens los en schraap de onderzijde, de soldering, even over een straatsteen of trottoirtegel en plaats dan terug. Kijk ook even in de fitting of hier alles nog fris oogt, dus geen corrosie.

Heb je een trekhaak? Dan kan de storing ook uit de trekhaakstekker komen.
Ik heb een trekhaak ja. kan ik die op een makkelijke manier ontkoppelen om de storing te verhelpen?
Bedankt voor de reactie!


Ik zou beginnen met klepje van de stekkerdoos openen en eens kijken of je daar geen witte en groene "bloemkolen" aantreft tussen de polen.

Loskoppelen kan altijd maar dan moet je de bedrading isoleren en heb je geen trekhaakstekker meer.
Ik zou wel even kijken bedankt voor de tip.
Als het niet werkt koppel ik hem wel los want ik gebruik de trekhaak nooit.
Ik huur altijd een busje als ik veel spullen moet wegbrengen of ophalen. ( busje is nog goedkoper voor mij ben maar 20 euro per dag kwijt )

Volvo850Luxury

Citaat van: fpede op 21-12-2013 22:29:54
bij mij reageert dat systeem toch op defecte knipperlichtlampjes hoor,...  :eusa_whistle:
De mijne ook, was bij m'n vorige volvo ook zo als er echt een knipperlicht lampje kapot gaat, dan zie je dat waarschuwingslampje meebranden met de knipperlichten.

Volvo850Luxury

Citaat van: haasje op 21-12-2013 20:23:49
Je knipperlichtlampjes kunnen je defecte lamp melding niet veroorzaken, deze zitten niet in je detectiesysteem.
Jawel haal er maar is een knipperlicht lampje uit. of wacht tot die een keer kapot is ;)

fpede

De mijne knippert nu ook één keer mee als ik de linkerknipper aanzet, ik steek het op oxidatie op de stekker van de voorknippers  ;)

Volvo850Luxury

Bedankt ik ga dat ook even meteen inspuiten/schoonmaken.
Ik haal gewoon even alle stekkertjes los en spuit die in, en controleer meteen de trekhaak stekkerdoos op oxidatie.
Als het dan nog niet verholpen is haal ik de trekhaak + bekabeling er wel helemaal uit.

haasje

Citaat van: fpede op 21-12-2013 22:29:54
bij mij reageert dat systeem toch op defecte knipperlichtlampjes hoor,...  :eusa_whistle:

Het defectelamp detectiesysteem werkt alleen op de achterlichten en remlichten. Defecte knipperlichtlampjes zie je doordat je knipperlicht snel gaat knipperen. Wat kan gebeuren is dat je een massaprobleem hebt en dit misschien je defecte lamp detectie triggert.
Er zit is sommige auto's een indicator voor het meeknipperen van de knipperlichten op een aanhanger (groen indicator met 2 pijltjes), deze zou aangestuurt kunnen worden door bv hoge overgangsweerstand in een lampje of een rotte stekkerdoos.
Citaat van: Volvo850Luxury op 21-12-2013 23:18:48

Citaat van: haasje op 21-12-2013 20:23:49
Je knipperlichtlampjes kunnen je defecte lamp melding niet veroorzaken, deze zitten niet in je detectiesysteem.
Jawel haal er maar is een knipperlicht lampje uit. of wacht tot die een keer kapot is ;)

Ik kan het niet testen, in een S80 werkt op een hele andere manier

Volvo850Luxury

Bedankt voor de tip, waar zou ik de massa kunnen controleren ( heb geen idee waar de massadraden liggen )

haasje

Het gaat dan waarschijnlijk om de massa in de achterlichten. Ik moet wel zeggen dat ik deze klachten niet echt ken van de 850. Stap 1 zou zijn indien je een trekhaak hebt de aansluitdoos loskoppelen, daarna pas in de auto gaan zoeken.

vincen tdi

#14
Ik zou eerst  de massa aansluiting in de linkerachterlamp dan eens beter bekijken en evt het stekkertje/oogje goed kaal maken en inspuiten.
Bij mijn vorige 850 weet ik zeker dat de waarschuwing ook werkte voor de knipperlichten en zelfs de aanhangerknippers  :eusa_snooty:
De wereld is rond dus als je lang genoeg onderweg bent kom je elkaar altijd weer tegen :D