V70 classic

Gestart door matramurena, 21-12-2013 22:54:25

Vorige topic - Volgende topic

matramurena

Goedendag,

Omdat ik een V70 classic uit 1999 heb aangeschaft heb ik mij hier ook aangemeld. Mijn oude Pontiac Trans Sport had het begeven en dus was ik op zoek naar een auto die ruim genoeg was om drie kinderen op de achterbank te vervoeren. Het is een groene V70 Luxury Live geworden met 316.000 op de teller.

De eerste ritten gingen prima, alleen het raam links-achter haperde ineens. (en het regende dus heel irritant als het raam half open blijft staan) Gelukkig weer dicht gekregen na wat frunniken. Ik gok op een slechte stekerverbinden of iets dergelijks.

Nu zit ik erover te denken een HU-1205 navigatie unit erin te zetten. Heeft iemand hier toevallig ervaring mee? Ik las her en der dat je dan een puls-kabel voor de snelheid nodig had omdat anders de stem niet zou werken??

In ieder geval ben ik blij met de Zweed. Morgen lekker poetsen om hem fris te krijgen!

Martijn
1999 Volvo V70 2,5 10v
2003 Renault Avantime 2,0T
1983 Matra Murena 3,0 V6

volvobug

Welkom hier, goede keus voor een fijne gezinsauto.

En rij je ook nog zo'n driezitter gezien jouw forumnaam?
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

matramurena

hehe, ja klopt... Eentje met een Alfa V6 erin gelepeld. En een Matra Avantime als zakelijke wagen erbij...

1999 Volvo V70 2,5 10v
1983 Matra Murena 3,0 V6

Basman

Zit je toevallig ook op Modelbrouwers??

volvobug

Dat zal wel van zijn plek komen, met een V6 achterin  8)
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

matramurena

@Basman: inderdaad.

@volvobug: het is inderdaad een raket..  ;D Erg veel fun om daarin rond te touren!

Vandaag de zweed maar eens een beetje opgekuisd. Er is nog heel veel werk te verrichten want het was gewoon een zwijnenstal. Smerig als de pest.

Na een eerste ronde met een gewone cleaner is het al een heel stuk opgeknapt. Helaas heb ik geen goede foto van het stuurwiel voor ik begon, want die was half zwart...

En toen begon het te regenen.... Volgende keer gaat de extractor er doorheen om de stoelen en het carpet weer fris en fruitig te krijgen. De buitenzijde kan ook wel een goede polijstbeurt gebruiken. Dus hopelijk is er met de kerst niet te veel regen. :)

1999 Volvo V70 2,5 10v
1983 Matra Murena 3,0 V6

The Volvoboy

Ah, da's een broertje van de V70R van Bouke ;D
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

blauweroffel

Welkom,

Als je een HU1205 in wil bouwen: heb er nu redelijk veel ervaring mee.
Ik denk dat bij jouw de speedpuls al aanwezig is in de bedrading van de stekker (bj 99)
Je hebt wel een verloopsetje nodig voor de stekkers! Past nl niet 1 op 1.

groet

BR

Basman

Citaat van: matramurena op 22-12-2013 15:34:43
@Basman: inderdaad.

Ik ook al een paar jaar als Sebooo.

Hij is aardig opgeknapt van binnen. Ik heb voordat ik mijn huidige kocht, aardig wat V70's van binnen gezien en het is voor vele een echt werkpaard en in veel dus een echte ranzige bende.

Jans Duiven

Citaat van: matramurena op 21-12-2013 22:54:25
Goedendag,

Omdat ik een V70 classic uit 1999 heb aangeschaft heb ik mij hier ook aangemeld. Mijn oude Pontiac Trans Sport had het begeven en dus was ik op zoek naar een auto die ruim genoeg was om drie kinderen op de achterbank te vervoeren. Het is een groene V70 Luxury Live geworden met 316.000 op de teller.

De eerste ritten gingen prima, alleen het raam links-achter haperde ineens. (en het regende dus heel irritant als het raam half open blijft staan) Gelukkig weer dicht gekregen na wat frunniken. Ik gok op een slechte stekerverbinden of iets dergelijks.

Nu zit ik erover te denken een HU-1205 navigatie unit erin te zetten. Heeft iemand hier toevallig ervaring mee? Ik las her en der dat je dan een puls-kabel voor de snelheid nodig had omdat anders de stem niet zou werken??

In ieder geval ben ik blij met de Zweed. Morgen lekker poetsen om hem fris te krijgen!

Martijn

Welkom en succes met je Volvo

Wat een mooie combinatie zo'n Murena met een zes cilinder Alfa Romeo nord block!  :eusa_clap:

V70 classic

Ik dacht.
Hier gaat iemand me vertellen wie ik ben  :eusa_think:

Maar dat viel weer mee.
Welkom hier.

Grts Ronald
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

matramurena

1999 Volvo V70 2,5 10v
1983 Matra Murena 3,0 V6