Alpine wisselaar S620 kopen bij mijn SC800?

Gestart door Yackall, 01-12-2004 10:40:39

Vorige topic - Volgende topic

Yackall

Toch maar weer de wisselaar. Heb de zoekfunctie gebruikt, maar heb nog niet echt een antwoord gevonden.

Ik heb recentelijk op marktplaats een gezocht-advertentie geplaatst en heb drie aanbiedingen gekregen: 2x voor een S601 en 1x voor een S620(inclusief din-kabel; hij komt uit een Chrysler Voyager).

Die S620 wordt mij aangeboden voor 150 euries en dat is een mooi prijsje, zeker als ik de bijgeleverde kabel kan gebruiken.
Op de T5R-dag heb ik aan een ander forumlid gevraagd (Koen?) of hij even in mijn Estate kon rondkijken of er al een kabel lag en die kon hij toen niet vinden.

Wat is de zekerste manier om er achter te komen of het allemaal gaat werken? Ik heb al eerder via dit forum een (russisch) overzicht gekregen waarin stond dat de SC800 en de S620 bij elkaar zouden moeten passen. Het gaat nu dus alleen even over de kabel. Als ik naar die persoon toe ga en de radio uit het dashboard trek, kan ik dan de wisselaar zo aansluiten? Of moet ik dan eerste ook nog stroom 'maken'? En moet er eventueel een adapter bij?

En wat zou eventueel een nieuwe kabel kosten? Ik heb wel eens iemand 120 euro horen zeggen, geloof ik.

En als iemand toevallig weet (of me vertelt waar ik het kan vinden) wat het verschil is tussen een S601 en een S620 zou dat ook prettig zijn. Kan op internet niets vinden. Ze zijn waarschijnlijk te oud.

2.0keijzer

Ik heb het voor mezelf al eens uitgezocht: je hebt een adapter nodig tussen de 800 en de alpine en die kost, meen ik, 120.-
Links mbt dit onderwerp:
http://www.querlenker.de/cd_wechsler.htm
http://www.crutchfield.com/S-2nMKThMchQI/cgi-bin/ProdView.asp?s=0&c=2&g=42300&I=541VOLIL&o=m&a=0&cc=01&avf=N
Ik kocht eens de originele volvo wisselaar, maar mooi dat ik hem niet aan de praat kreeg.
Tip: als je goed geluid in de auto wilt, koop een goede complete set met wisselaar, is nieuw al voor zo'n 200.- te koop en dan VELE malen beter dan de inferieure 800.
Om het gat onder je radio op te vullen koop je bij Volvo een bakje, heb je nog extra bergruimte ook!
Just my humble opinion ::)

Yackall

Dank voor de tip en de link.

Iemand anders heeft ook wel eens geschreven dat de 800 niet een goed geluid geeft, maar als ik het vergelijk met bv mijn Kenwood met wisselaar in mijn lancia (6-speakers) dan doet deze 800 het toch echt niet slecht met de 8 speakers in mijn T5R. En ik wil er graag een originele big-front in hebben. Hoef ik ook niet bang te zijn voor diefstal.

M a r c

Inferieure 800?? Da's een Alpine toestel hoor! Ik vind het geluid echt goed alleen zijn de instelmogelijkheden wat minder. Maar een SC800 of 801 in combinatie met de originele 4x40W rms versterker en het Premium Audio-system klinkt echt wel goed hoor.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

BartT5R

Daar gaan we weer,
in een sedan valt het misschien mee, maar in de estate is het toch wat magertjes vind ik.
die heeft toch echt een subje nodig.
Dat heeft echter niets met de vigfront te maken, die is goed genoeg, alleen zijn de speakertjes te klein om echt veel bass te geven.
Ex 855 T-5R, ET chip, Ferrita 3"DP, K&N, Powerflex, Reverse IC, Mstation 80GB, Veerpootbrug.

Yackall

Citaat van: BartT5R op 07-12-2004 14:24:38
Daar gaan we weer,
in een sedan valt het misschien mee, maar in de estate is het toch wat magertjes vind ik.
die heeft toch echt een subje nodig.
Dat heeft echter niets met de vigfront te maken, die is goed genoeg, alleen zijn de speakertjes te klein om echt veel bass te geven.

Ik heb nog niet naar de speakers gekeken en ook niet of er eventueel een extra versterker bij zit, wat ik wel weet is dat de spatborden er bijna afvallen als ik het volume openschroef (vanwege de bass) en dan staat bij mij de bass-regelaar standaard onder de helft. Mogelijk heeft de vorige eigenaar er andere speakers ingezet? Of ik ben niks gewend? Op de volgende meeting maar even bij iemand anders meeluisteren.  :)

konniekip

ik zou echt proberen een originele wisselaar te kopen van volvo. Genoeg op marktplaats, wel wat duurder. Had ook een S601, maar de kabel uit de USA bestellen zou mij $100 + verzendkosten kosten... Kan je beter wat meer betalen voor die wisselaar....

Maarten

Maar wat is een goede vervanger voor de orginele wisselaar die in mij geval geen copie's leest???.
Groet Maarten
Helemaal standaard !!, op een : Rica-Chippie, 3" FDF downpipe , Ferrita exhaust , na dan !!!

Yackall

Hehe, het is bij mij helemaal goed gekomen.

Ik heb via Ebay een Alpine-wisselaar (typeaanduiding: 5960) gekocht van een duitse Volvo-liefhebber. Zijn advertentie gaf al aan dat, met de kabel die hij erbij leverde, deze wisselaar zonder verder nog iets nodig te hebben, zo op mijn SC800 aangesloten kon worden(zie onderstaande tekst voor alle radio's  waarbij hij gebruikt kan worden). De kabel die erbij zit heeft als typeaanduiding VOAL5. Gistermiddag werd de wisselaar afgeleverd. Binnen 15 minuten lag hij al spelend op de bijrijderstoel en binnen anderhalf uur was hij onder de vloerplaat ingebouwd, kabel getrokken en volledig operationeel. En op dit moment heb ik er 6 niet geheel originele cd's inzitten en die doen het prima. Dus voor 165 euries ben ik helemaal gelukkig. ;D

Dit was de tekst uit de originele advertentie:
Der CD-Wechsler kann aufgrund des mitgelieferten Adapter-Kabel VOAL5 an folgenden original VOLVO Autoradio (OEM) angeschlossen werden:

SC-700 / SC-710 / SC-800 / SC-801 / SC-802 / SC-805 / SC-811 / SC-816 / SC-900 / SC-901 / CT-906 / CR-901 / CR-905 / CR-906 / CR-915 / SR-701.

Kein Umbau des Gerätes nötig, dank VOAL5 Adapterkabel.

Nur hier gibts es das original VOAL5 Adapterkabel (siehe Bild) und kein geändertes Wechsler-Kabel.

Achtung! Dieser Wechsler funktioniert nicht an den VOLVO-Radios der Modell Reihe HU-XXX !!!

Der Wechsler spielt auch einwandfrei CD-Rs ab.

********************************************************************************

Nog even over de geluidskwaliteit: ik heb nu sterke vermoedens dat ik inderdaad een extra versterker heb. Ik heb hem niet daadwerkelijk gezien, maar er zat wel een stekker op de 'amplifier'-uitgang van mijn radio. Dat zou dan verklaren dat ik een goed geluid heb, in tegenstelling tot wat er zoal over de SC800 gezegd wordt.