Alarm gaat af bij openen bestuurdersportier met sleutel

Gestart door LouisXIV, 28-08-2014 20:52:54

Vorige topic - Volgende topic

LouisXIV

Zoals de titel al zegt: Alarm gaat af bij openen bestuurdersportier met sleutel. Is dit normaal?
Ik kom er nu achter omdat ik 1 set sleutels ben verloren en een losse sleutel heb gevonden die de portier opent en ook de auto kan starten.

Van de set die ik nog over heb zorgt het openen met de sleutel ook voor het afgaan van het alarm. Starten gaat verder ook gewoon. Kortom is dit een normale reactie van het alarm of kloppen mijn sleutels niet? Ik opende voorheen altijd de auto alleen met de 3 knops originele AB vandaar.

Marc O.

...The Nile isn't just a river in Africa...

verron

Volgens mij wordt het alarm geactiveerd en gedeactiveerd door de AB. Maak je met de sleutel open zal het alarm afgaan.
Mits je hem met de AB op slot hebt gedaan zoals Marc al zegt..............
850 T5 Blackstone (=exit)
V70XC 2.5T Dark bleu Pearl (=exit)
S70 2.4 10V Smoke Silver zoonlief
V50 1.8 Saville Grey Pearl
855 R AT  Bright Red zoonlief/pa (soon to be here)

LouisXIV

Marc O.

Citaat van: LouisXIV op 28-08-2014 21:03:53
Citaat van: Marc O. op 28-08-2014 20:57:21
Heb je hem op slot gedaan met de AB?
Ja

Met je AB zet je het alarm ook aan. Als je de auto met de sleutel open maakt, dan schakel je het alarm niet uit, dus die denkt dat er wordt ingebroken. Normal behaviour, dus :D
...The Nile isn't just a river in Africa...

LouisXIV

Citaat van: verron op 28-08-2014 20:57:56
Volgens mij wordt het alarm geactiveerd en gedeactiveerd door de AB. Maak je met de sleutel open zal het alarm afgaan.
Mits je hem met de AB op slot hebt gedaan zoals Marc al zegt..............
duidelijk verhaal. Dan scheelt het weer een hoop geld. Want dan hoef ik enkel nog een ab te hebben en die te laten programmeren.  :eusa_dance:

)()()sT

Als je de auto met de ab. afsluit gaat het alarm aan. Als je dan vervolgens de deuren opent met de sleutel wordt het alarm niet uitgeschakeld (de knipperlichten knipperen dan ook niet) en gaat ie dus loeien.

Andersom kun je wel met de sleutel afsluiten (alarm gaat niet aan en de knippers knipperen niet) maar kun je de auto wel openen met de ab.

Edit: er was al antwoord :)

LouisXIV

Citaat van: Marc O. op 28-08-2014 21:05:27
Ja

Met je AB zet je het alarm ook aan. Als je de auto met de sleutel open maakt, dan schakel je het alarm niet uit, dus die denkt dat er wordt ingebroken. Normal behaviour, dus :D
top jongens bedankt!!

LouisXIV

Mogelijk heeft Arjen850 of StefanCJ de juiste AB en dan hoeft Volvo dealer hem enkel te programmeren.
Enige nadeel het is wel een plaksleutel  :eusa_sick: :-\

cornelis-b

Citaat van: LouisXIV op 28-08-2014 21:08:43
Mogelijk heeft Arjen850 of StefanCJ de juiste AB en dan hoeft Volvo dealer hem enkel te programmeren.
Enige nadeel het is wel een plaksleutel  :eusa_sick: :-\

Uit de "plaksleutel"de transponder halen en bij Priad een sleutel kopen waar je de transponder in zet, baard laten slijpen en je hebt een nieuwe sleutel.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

dbs1

Citaat van: Marc O. op 28-08-2014 21:05:27
Ja

Het openen van het portier met de sleutel wanneer het alarm is geactiveerd wordt als noodmaatregel aangegeven als onverhoopt de batterijen van de ab leeg blijken. Het alarm zal idd afgaan bij het openen van de deur, maar zwijgen zodra de auto gestart wordt. Je kunt dan in ieder geval nog naar je bestemming rijden. Haal je de sleutel uit het contact, dan is het alarm nog steeds (weer) actief.
V70 2.5 FT LPG MY10 452 18" BOR
V70R  AT4 LPi - Black Stone 019 - 17"Comet - Km stand 10-2010: 178800 -- 346689 verkocht
Peugeot 206 Plus 1.4  - Noir Obsidien