[VOLVO 850 CLUB MEETING] Algemene Ledenvergadering. zaterdag 25 januari 2014.

Gestart door Volvo 850 Club Nederland, 23-12-2013 15:33:20

Vorige topic - Volgende topic

fransklaassen

Weer thuis.

Leuk weer clubgenoten te ontmoeten.
Het is inderdaad jammer dat niet meer leden bij de AVL aanwezig zijn.

Heren van het bestuur, bedankt voor jullie inzet.

Groet,   Frans
You only live once

Hans Duiven

Citaat van: fransklaassen op 25-01-2014 19:30:54
Weer thuis.

Leuk weer clubgenoten te ontmoeten.
Het is inderdaad jammer dat niet meer leden bij de AVL aanwezig zijn.

Heren van het bestuur, bedankt voor jullie inzet.

Groet,   Frans

Dag Frans,

Het is jammer maar niet verwonderlijk. De volvo850club heeft
m.i. maar bitter weinig te bieden.

Kijk eens goed naar de site en dan kan je de spruitjesgeur niet ontgaan.

Hans

Boeijke

Website gaat dit jaar rigoureus op de schop.
Dus wat dat betreft heb je gelijk Hans.

Hans Duiven

Citaat van: Boeijke op 25-01-2014 23:18:27
Website gaat dit jaar rigoureus op de schop.
Dus wat dat betreft heb je gelijk Hans.

Oh? Ik ben benieuwd.  :eusa_think:

Boeijke

CleVol

Ik ben pas sinds begin oktober 2013 actief op dit forum en heb mij na aanschaf van m'n zwarte V70 gelijk aangemeld bij de volvo850club om bij de poetsmeeting aanwezig te kunnen zijn. Was mij niet bewust dat volvo850furum en volvo850club twee aparte entiteiten zijn en dat vind dat eigenlijk best wel vreemd. Waarschijnlijk was ik ook zonder lidmaatschap wel geholpen bij mijn achterstallig onderhoud problemen met mijn V70 hier op het forum maar ik heb zeker geen spijt om ook lid te zijn van de club. Ga zeker nog meer clubmeetings bezoeken want niet alleen gezellig maar ook nuttig denk ik. Wellicht zou de club en het forum weer wat meer moeten samenwerken, wellicht door een aparte sectie te maken waar over volvo850club onderwerpen kan worden gediscussieerd zoals ik nu in dit draadje doe.
Volgend jaar ben ik er zeker weer bij en hopelijk moet de club op zoek naar een grotere zaal maar zo intiem met 40 leden vind ik ook prima.

Martijn84

Zit ook bij de club, maar voelde me niet aangesproken om naar een ledenvergadering te komen.
Wel zal ik bij het eerstvolgende evenement (hopelijk dichterbij) aanwezig zijn.

Walter

Citaat van: CleVol op 26-01-2014 08:47:27
Was mij niet bewust dat volvo850furum en volvo850club twee aparte entiteiten zijn en dat vind dat eigenlijk best wel vreemd.

dat is in de loop der jaren zo gegroeid, het forum is door onenigheid losgekoppeld van de club. Er waren, en dan praat ik over járen terug, te veel zaken op het forum waar de club geen verantwoording over wilde hebben.

Jammer dat de ALV zo slecht bezocht is, was toch altijd een succesvol evenement met een zeer vol parkeerterrein. Ook een belangrijk evenement voor de leden want het is de mogelijkheid om inspraak te hebben in hetgeen de club doet. Heb wel meer gemerkt dat er lui zijn die altijd commentaar op de vrijwilligers binnen de club hebben maar zelf niets willen doen.  IMHO heb je geen 'recht' om te zeuren dat het niet naar je zin is als je niet naar de ALV geweest bent.

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Jan_D.

Met de uitspraken van Walter ben ik het volkomen eens: als je niet komt, moet je ook niet klagen over het beleid.
Jammer dat er zo weinig mensen aanwezig waren; ik was zelf helaas ook verhinderd, maar het is altijd aardige een gelegenheid om andere eigenaren te spreken en van gedachten te wisselen over auto- en andere zaken. Bij de verschillende andere verenigingen waar ik lid van ben, is het helaas ook zo dat bij een Algemene Ledenvergadering zelden meer dan 20%van de leden komt opdagen. Het lijkt wel of er maar één manier is om de opkomst te vergroten: bij de agendapunten opvoeren "Contributieverhoging". ;)
Bij één van die verenigingen woont 80% van de leden op minder dan 20km afstand, dus afstand speelt bij de opkomst kennelijk geen grote rol. Wat dat betreft is de 850 club met leden die over het hele land verspreid wonen in het nadeel.
Niettemin is de geringe opkomst jammer.

Off-topic: kijk straks eens naar de opkomst bij de gemeenteraadsverkiezingen..... :'(

Fokke 01.01.005

Ach, lage opkomst. Dat vind ik nogal meevallen. We zaten toch met 35 man/vrouw aan de lunch en de aansluitende vergadering. Vorig jaar, op een zondag die altijd beter wordt bezocht, zaten we op 36 personen, het jaar ervoor op een zaterdag rond de 30. Een prima opkomst dus dit jaar.

Voor wat het waard is, met ca. 15 afmeldingen van leden die echt niet konden komen doordat ze op zaterdag werken etc. zaten we virtueel aan de 50 leden voor de ALV dit jaar.

Dat is helemaal niet slecht voor de nieuwjaarsmeeting van een club met 600 leden. Kijk maar eens bij je tennis/biljart/volleybal/voetbal/golfclub welk percentage van de leden de ALV bezoekt.

Alle leden hebben een stem in de vergadering en velen hebben hun stem laten horen. En er waren best belangrijke zaken te bespreken. En er zijn gewoon ook leden die het allemaal prima vinden en uitermate tevreden zijn volgens de ledenenquête van vorige maand. En ook dat is goed om vast te stellen.

De evenementenkalender van dit jaar komt heel binnenkort live. Ook op dit forum. Er staan ca 20 evenementen op de kalender, veel werk dus voor de evenentencommissie.

Volgend jaar houdt de club de ALV weer op een zondag. Daar zitten we zeker weer met de harde kern en een aantal betrokken nieuwe leden, zoals ook afgelopen zaterdag.

AK400-AZ250-R5-343DL-345GL-244DL-244GL-244GLE-854GLT-854GLT+854R+C70c

Jan_D.

Dan heb ik dat verkeerd ingeschat: verleden jaar was ik er namelijk wel (als lifter in een fraaie DOP 850R van huis gehaald omdat een V70N op de parkeerplaats een beetje misstaat). Ik dacht dat er toen meer dan veertig mensen aanwezig waren. Onjuist dus. Het verschil in opkomst was dus minimaal en dat op een dag dat veel leden moeten werken! Volgend jaar zal het dan waarschijnlijk wel drukker zijn.

Groet,

Jan

Fokke 01.01.005

Citaat van: Fokke 01.01.005 op 28-01-2014 22:48:42
Ach, lage opkomst. Dat vind ik nogal meevallen. We zaten toch met 35 man/vrouw aan de lunch en de aansluitende vergadering. Vorig jaar, op een zondag die altijd beter wordt bezocht, zaten we op 36 personen, het jaar ervoor op een zaterdag rond de 30. Een prima opkomst dus dit jaar.

Voor wat het waard is, met ca. 15 afmeldingen van leden die echt niet konden komen doordat ze op zaterdag werken etc. zaten we virtueel aan de 50 leden voor de ALV dit jaar.

Dat is helemaal niet slecht voor de nieuwjaarsmeeting van een club met 600 leden. Kijk maar eens bij je tennis/biljart/volleybal/voetbal/golfclub welk percentage van de leden de ALV bezoekt.

Alle leden hebben een stem in de vergadering en velen hebben hun stem laten horen. En er waren best belangrijke zaken te bespreken. En er zijn gewoon ook leden die het allemaal prima vinden en uitermate tevreden zijn volgens de ledenenquête van vorige maand. En ook dat is goed om vast te stellen.

De evenementenkalender van dit jaar komt heel binnenkort live. Ook op dit forum. Er staan ca 20 evenementen op de kalender, veel werk dus voor de evenentencommissie.

Volgend jaar houdt de club de ALV weer op een zondag. Daar zitten we zeker weer met de harde kern en een aantal betrokken nieuwe leden, zoals ook afgelopen zaterdag.

Jan, ben je zondag ook in Renkum? We hebben weer een knap gevuld jaar achter de rug en een vol 2015 voor de boeg met de club. Gelukkig dit jaar een dag extra voor de voorbereidingen. Groeten, en tot horens.
Fokke
AK400-AZ250-R5-343DL-345GL-244DL-244GL-244GLE-854GLT-854GLT+854R+C70c

Jan_D.

Fokke, gisterenavond heb ik mij aangemeld; ik ben nr 26 op de lijst. Tot zondag en succes met de laatste voorbereidingen.

Jan