De 422R gaat hier verder...

Gestart door CorB, 24-12-2013 22:01:57

Vorige topic - Volgende topic

CorB

Ik denk inderdaad om de volans in die lichte kleur van jullie te doen. Stond op de Titans ook erg mooi.

Cor

hertogjan6

Kwam toevallig deze foto tegen op het net  :eusa_clap:  8)

~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

Boeijke

Zou toch gewoon voor de volan's kiezen.
Vind het net een iets "spannendere" velg en onder een R horen gewoon volan's.
Net zoals onder een T-5R titans horen.

Maar dat is persoonlijk. Je moet eronder gooien wat jij mooi vind.

The Volvoboy

Citaat van: Boeijke op 08-03-2015 22:58:20
Zou toch gewoon voor de volan's kiezen.
Vind het net een iets "spannendere" velg en onder een R horen gewoon volan's.
Net zoals onder een T-5R titans horen.

Maar dat is persoonlijk. Je moet eronder gooien wat jij mooi vind.

Eensch ;)
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

CorB

Citaat van: hertogjan6 op 08-03-2015 21:56:47
Kwam toevallig deze foto tegen op het net  :eusa_clap:  8)

http://www.mijnalbum.nl/Foto1k0-LUEOCLIC.jpg

Ha, toffe foto! Feest der herkenning.
Geeft aan dat het mooi is om de voorkant nog wat lager te doen en een nieuw voorbumper bovendek erop te doen.

Qua wielen heb ik nu Titans als winterwielen en Volans voor de zomer. Beiden moeten nog een beetje opgeknapt.

Cor

CorB

Weinig nieuws over de 422, behalve dat er inmiddels 414.000 km op de klok staan. Ik heb meer en meer het gevoel dat ik deze auto voorlopig zakelijk wil blijven rijden en in een pico bello staat wil brengen inside and out, met dien verstande dat het geen showroomauto moet worden, maar gewoon gebruiksvoorwerp blijft.

Vandaag heb ik als tweede auto mondeling een S60 summum in Duitsland gekocht. Met de 2.4D motor die het jaar daarvoor nog de D5 was, dus zonder roetfilter, met 163 PK en een geartronic bak. 166.000 km op de klok, dus hopelijk kan ik er even mee vooruit.

Grappige is dat ik na de two tone ombouw van mijn 850R interieur inspiratie heb gekregen en ik subiet voor het interieur van deze S60 viel :)

)()()sT

Mooi man! Toch zie ik me op niet al te lange termijn als daily ook zoiets rijden (wie weet) en (een van) de V70 eRbij houden.

Time will tell :)

Hans Duiven

Citaat van: CorB op 01-04-2015 21:26:17
Weinig nieuws over de 422, behalve dat er inmiddels 414.000 km op de klok staan. Ik heb meer en meer het gevoel dat ik deze auto voorlopig zakelijk wil blijven rijden en in een pico bello staat wil brengen inside and out, met dien verstande dat het geen showroomauto moet worden, maar gewoon gebruiksvoorwerp blijft.

Vandaag heb ik als tweede auto mondeling een S60 summum in Duitsland gekocht. Met de 2.4D motor die het jaar daarvoor nog de D5 was, dus zonder roetfilter, met 163 PK en een geartronic bak. 166.000 km op de klok, dus hopelijk kan ik er even mee vooruit.

Grappige is dat ik na de two tone ombouw van mijn 850R interieur inspiratie heb gekregen en ik subiet voor het interieur van deze S60 viel :)

http://www.baarda.it/v850/2015-04-01/s60deur.jpg

Nice!

Binnenkort zal ik 'm wel zien rond rijden in de regio  ;)

CorB

Thanks
Ja is een leuk bakkie.
In Duitsland kan je nog redelijk gemakkelijk diesels met een beetje knappe kilometerstand vinden en de prijzen worden de laatste tijd wat vriendelijker. Volvo is in DLD ook niet zo heel populair heb ik het gevoel.
De combi van een classic met de turbo-in-de-rug-boost en een wat moderner rij-ijzer is zo raar nog niet denk ik.

Cor

CorB

Mijn laatste bericht in dit blog dateert van 1 april 2015 :)

Inmiddels 435.000 km op de teller van de 422R. Auto doet wat hij moet doen als werkpaard en doet dat goed.
Ik ben nog steeds verknocht aan de auto.

Geen rare onderhoudskosten gehad. Wel heb ik de oorzaak voor een langer vermeende vaccuumlekkage gevonden, want de o-ring in de vacuumtoren deed qua afdichten hoegenaamd niks. Ik begrijp niet waarom ik deze al niet eerder gecontroleerd heb..

Een paar weken terug bij Gerben Brouwer een nieuwe voorste motorsteun erin laten zetten en de deurvanger laten lassen.
Ik heb nog een nieuw voorbumper bovendek besteld om hem eens te verwennen en ik heb de 4 titans laten richten, spuiten in 932 en zijdeglans blanke lak en voorzien van nieuwe Vredestein Extreme S. De vorige Nokian 'winterbanden heb ik het hele jaar rond ca. 50.000 km mee gereden en hebben zich op zich goed bewezen in zomer, herfst en winteromstandigheden. Alleen waren ze wel wat met hoogteslag behept.

Een paar weken geleden ben ik naar Duitsland geweest voor een tripje. Toch eens nieuwsgierig wat zo'n 20 jaar oud automaatje nog kan :) Een stukje planken en bij 240 km/u op GPS verscheen wat 'langzaam' rijdend verkeer in de verte en toen het gas maar gelost, ook omdat het mezelf gek genoeg ging. Maar er werd bij die snelheid nog aardig in de rugleuning gedrukt eerlijk gezegd, het voelde of er nog wel wat meer inzat.

De voorzijde wil ik nog een pietsie lager en ik heb een paar gebruikte intrax -40 mm gekocht die gemonteerd worden als de post o.i.d. ze heeft gebracht.

razorx

Leuk te lezen dat het nog steeds goed gaat met deze beroemde wagen!

CorB

Thanks Yits.

Ja still running strong! :)

Ik kijk zo even naar die foto en herinner me dat ik laatst op straat aangesproken werd door iemand die met verontwaardiging in zijn stem mij aansprak hoe ik het in mijn hoofd haalde een echte R te verprutsen met een trekhaak :) Tsja.., zat er al op kan ik ook niks aan doen :)

Maar ik ben blij met de trekhaak en deze wordt regelmatig gebruikt voor vrachtjes. Het meeste hangt mijn semi klassieke speedbootje erachter. Dit waren in de begin jaren tachtig redelijk iconische dingen en worden tegenwoordig meer gezocht door liefhebbers. Hetzelfde als bij de R-en lijkt het wel, want het valt mij op dat de vraagprijzen van R- en ook aardig stijgen.

Voor degenen die oudere speedbootjes leuk vinden, hier nog een film waar de 850 kort in 'figureert aan het einde :) Powerpete heeft trouwens hier drone-camerawerk voor gedaan.

https://vimeo.com/140472244

Cor

V70geRwin

Prachtig filmpje, lekkere muziek ook.
Nu snap ik ook waarom je voor een 422 bent gegaan, matcht mooi  :eusa_clap:

Joram

UserID6342

Het blijft een mooie auto en dit boot.  Heb genoten van het filmpje, vooral van die Glastron  :eusa_dance: :eusa_dance: