De 422R gaat hier verder...

Gestart door CorB, 24-12-2013 22:01:57

Vorige topic - Volgende topic

CorB

Citaat van: hertogjan6 op 07-01-2015 18:47:16
Met trekhaak moet je knipperlichten voeren idd maar weet niet hoe het precies zit want volgens mij doen de usa knippers dezelfde functie  :eusa_think:

Hoezo doen de spiegels het niet?

De knippers in de spiegelkappen doen het niet, omdat ze niet zijn aangesloten.
Deze gaan er trouwens tzt af

Cor

V70geRwin

Citaat van: CorB op 07-01-2015 21:12:04
Citaat van: hertogjan6 op 07-01-2015 18:47:16
Met trekhaak moet je knipperlichten voeren idd maar weet niet hoe het precies zit want volgens mij doen de usa knippers dezelfde functie  :eusa_think:

Hoezo doen de spiegels het niet?

De knippers in de spiegelkappen doen het niet, omdat ze niet zijn aangesloten.
Deze gaan er trouwens tzt af

Cor

Mooie wagen Cor. Heb je de originele temp sensor, imi geeft nog wel eens storingen.
Fijn de verse Apk. Mocht je de knipper spiegelkappen willen ruilen/verkopen hoor ik het graag.

CorB

Er wordt lekker met de 422R doorgereden, inmiddels bijna 410.000 km op de klok.
Ik begin eigenlijk een beetje verknocht aan de auto te raken en ik vindt het gewoon een iconisch ding welke me niet echt gaat vervelen.
Ik heb al heel wat advertenties van S60, V70 en S80 D5's zitten bekijken de afgelopen maanden, maar ik voel nu al aan dat het auto's zijn die sneller 'gewoon' worden.. :)

Na een bluetooth carkit met muziekstreamfunctie (zwart gespoten) heb ik eindelijk eens een telefoonhouder ingebouwd. Na allemaal gedachten over de verschillende montageopties werkt twee kleine tyraps met wat dubbelzijdige tape eigenlijk prima en geeft het minste 'bouwmateriaal' op het dashboard.
Ik moet alleen de kabels nog netjes wegwerken als het bovendek er nog een keer af gaat.

Enige tijd geleden heb ik een set opknap Volans gekocht. Deze wielen staan erg goed onder deze auto.
Van het zomer maar eens opnieuw laten spuiten.

De Titans die ik had hadden her en der wat schade en zijn gelast en gericht en moeten nog gespoten worden.

En eindelijk heb ik eens tijd vrijgemaakt voor een klus waar ik al lang naar uitkeek en dat is grijze vloerbedekking erin.
Ik heb ergens een heel knappe vloerbedekking kunnen vinden (valt niet mee) en deze was uit één stuk, in tegenstelling tot de vloerbedekking die eruit kwam.
Ook was dit een mooi moment om de twee kunststof clips te monteren waar de achterbank in klikt. Er miste één en daarom lag de achterbank er eigenlijk los in.

Smaken kunnen verschillen, maar ik vindt het zelf erg mooi en je zit nu in de auto echt in een 'cockpit'.

Het was mijn oorspronkelijke plan om de beige matten er weer in te leggen, maar dit viel wel erg tegen.

Daarom bij de vstore maar een paar grijze R matten besteld, welke overigens supersnel binnen waren.

Binnenkort de rechter stoel nog eens leerverven en de zwarte biesjes in beide stoelen. Dan zit er nog wat lijm/restauratiewerk aan een stukje dashboardbekleding en dan staat de 'binnenboel' er erg netjes bij.

Nog even terug naar hoe hij was toen ik de auto kreeg

En hoe hij uit de fabriek kwam

;D

Ook heb ik twee tweedehands Ferrita eindstukken kunnen bemachtigen van 90 mm in plaats van de 100mm eindstukken van Simons o.i.d.. De auto is binnenin een stukkie stiller geworden. Buiten klinkt het wat donkerder en zeker niet stiller, maar het ging me erom het in de auto zelf wat rustiger te krijgen.

De twee Simons 100 mm eindstukken zijn verkocht...
De volvo badges ook.

Cor

kulk

Heel gaaf zo met die donkere vloerbedekking erin  :eusa_clap:

razorx

Ik blijf dit de mooiste kleurencombinatie vinden. En inderdaad, het oogt als een cockpit. Ook door de bestuurders gerichtte bediening die een 70 clasic helaas niet heeft.
Goed werk en je krijgt de wagen in grip. Het wordt "jouw" wagen en je leert hem kennen.  :eusa_clap: De aanhouder wint.

twotone

Gaaf hoor, ziet er echt netjes uit! Ik ben benieuwd hoe je de losgelaten 'bekleding' aan de zijkant van het dashboard gaat opknappen, daar heeft mijn alter 1 namelijk ook last van..
Het oneindige alter 1 project, wie begint daar nou toch aan.. :P

CorB

Thanks!

Ik weet ook nog niet goed hoe ik dat dash ga repareren.. Niet te snel drogende lijm erachter...?

Hij begint zowel buiten als binnen me heel erg aan te staan. Misschien voorkant nog een pietsie verlagen, maar dan wordt het langzaam wat :)

Hier nog (geen goede, maar) een iets betere foto met de Volans. Zijn prachtige wielen.

Jurijn R

Moet zeggen.. echt een mooie wagen met prachtig kleur!!
Ik ben ook wel zot van de tellerplaten uit de X70 reeks !

CorB

Kleur is gewoon bijzonder en valt ook erg op :)

Nog een paar pics

Zoals hij ongeveer was toen ik hem kreeg

En nu

Morgen komt hopelijk een originele grille binnen met de post. Eens kijken hoe dat lijkt.

Cor

Flunk

Toch wel een heel stuk minder stoer nu. Grappig hoe een paar kleine optische aanpassingen zo'n verschil kunnen maken.

It's not about the miles per gallon... It's about the SMILES per gallon! :D

elianmars

Veel mooier met de Volans eronder  8)

spijky

Met de Volans zeker mooier, die andere zijn het net niet.
Beter Titans eronder
My Bricksquad:
V70R FWD 2.3 Aut.  Nautic Blue Pearl
850 2.3 T-5R AUT Cream Yellow
242 2.1DL AUT.'77 Mojava Beige

thom-b

Jammer dat je de spatlappen hebt verwijdert, verder zie ik wel dat je hem erg 'netjes' wilt laten overkomen, das wel gelukt  ;)

cornelis-b

Geweldige wagen Cor en dat twotone dash en bekleding staat hem geweldig. Die achter flappen er af is in mijn ogen een verbetering. Maar thom-b vind het jammer dus als je ze nog hebt kan je hem er misschien een plezier mee doen ;D ;D
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

hertogjan6

natuurlijk wel weer hetzelfde kleurtje he Cor die Volans 8)

deze mogen ook weer  :D 8)
~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart