Wij stellen ons voor

Gestart door roadtrippers, 25-12-2013 14:21:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

roadtrippers

Beste forumleden!

Wij zijn 4 autoliefhebbers van de leeftijd 18-22 jaar. Auto's, autorijden en fotografie zijn onze grootste hobby's. Komende zomer gaan wij met zijn 4en op roadtrip, vandaar onze naam! We hadden eerst het idee om met een 240 op stap te gaan maar die lusten nogal een aardige slok benzine en zijn toch al wat ouder. Daarbij vind ik (Bas) een 850 heel veel vetter!

Ik schrijf graag stukjes en stel ons dan ook met liefde aan jullie voor. Ik zal ook de gene zijn die voornamelijk op dit account actief zal zijn, mijn naam is Bas, 21 jaar, geboren in Amsterdam en student in Arnhem. Opgegroeid met Citroëns en kleine Volvo fan. Automotive fotografie is een van mijn grootste hobby's.

Willem, 18 jaar geboren en getogen Amsterdammer, groot Volvo (240) fan, studerend aan de foto vakschool. Heeft een hekel aan alles wat met Frankrijk te maken heeft.

Jeroen, 22 jarige Fries, student in Arnhem. Vindt alles best en ook behoorlijke Volvo fan. Student HTS Autotechniek, zoon van een Volvo fan.

Bjorn, 19 jaar, geboren en getogen Rotterdammer. Student grafisch vormgeving, koning in Photoshop en weet ook redelijk hoe je een camera moet gebruiken. Groot BMW fan.


Onze roadtrip zal langs alle leuke automotive plekken gaan in Duitsland, Italië, Monaco en België. Paar dagen rond de Nürburgring, Stuttgart, Ingolstadt, paar dagen München, supercar valley (Lamborghini, Ferrari, Pagani), Monaco en als afsluiter Modena trackdays op Spa Francorchamps. Wij willen dit gaan afleggen in een Volvo 850 estate. Reisje zal alles bij elkaar zo'n 4500 km zijn.

Ergens in juni willen wij dan ook een 850 kopen en die als wij terug zijn weer verkopen. Ons budget zal rond de 1000 euro liggen en zijn hier lid geworden voor de tips etc! Een 850 T5-R vinden wij helemaal de sjips maar die zijn natuurlijk veel te duur. Hij hoeft van ons niet helemaal standaard te zijn, we houden niet van tokkie maar donkere ramen achter en misschien wat meer herrie uit de uitlaat en wat lager naar de grond vinden wij wel lachen!

Wij ontvangen graag tips en dergelijke van jullie!
Fijne feestdagen iedereen!


T5-4life

Welkom op het forum!

Succes met jullie speurtocht naar een 850 van ong. € 1.000. Hou vooral 'Tips op marktplaats/eBay/enz. in de gaten.
En slim dat jullie Jeroen ook meegevraagd hebben ;)
C70 T5 coupe LPI 1998 394 dkm
C70 T5 cabrio 2000 236 dkm
S80 D5 2005 314 dkm

The Volvoboy

Welkom hier! :)

Zie hier de goedkoopste T-5 op gaspedaal

Heeft geen APK, mankeert dus wellicht het één en ander aan. Succes met jullie zoektocht, ben benieuwd naar de vorderingen :)
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

roadtrippers

Leuke reacties tot nu toe! Die rode v70 is ook dik! Ik wil hem met een zwarte grill en blauwe knippers. Super dik :eusa_shifty:

erik brouwers

850 RACING ESTATE  VOLVO FOR LIFE

dielie850


Eric850R


petrolhead2.5

succes met de zoektocht, voor dat budget moet 't zeker gaan lukken. Schrik niet van hoge km stand, maar stuur zeker ook ff paar weken met de Roffel voor je vertrekt dan weet je of 'ie een beetje betrouwbaar is.  ;) Verder zul je wel zien waar zo af en toe de knelpunten zitten bij deze Zweedse Schonen. Als is 't niet een auto die je gauw zal laten staan onderweg.

roadtrippers

Zijn er nou modellen die je niet moet hebben?

leons850

Er zijn een aantal mensen die slechte ervaringen hebben met de 2.5T, deze is in de 850 alleen in 1996 leverbaar geweest.
Het is wat de wensen zijn,
Wil je heel degelijk, 2.5 10v zit beetje kort door de bocht het minste in wat stuk kan (144pk) (heeft een maf/map sensor)
(stiekem) net zo degelijk, 2.5 20v heeft alleen wel een luchtmassa meter deze is wel prijzig als hij stuk gaat (177pk)
2.0T low pressure turbo op een 2L gechipt schijnen ze echt snel te zijn, maar wel weer wat meer onderdelen die stuk kunnen gaan en dat brengt dan ook weer z'n eigen problemen met zicht mee. Dit geld ook voor de T5's/T-5R's maar die zijn nog vlotter zeker gechipt.
2.5T is met z'n dunnere cilinderwanden toch wat meer storingsgevoelig, lees kapotte koppakking.

Wat lpg info wanneer gewenst.
LPG (verdamper) is voor non turbo motoren geen probleem.
LPI is voor turbo motoren zeer wenselijk gezien andere lpg-installaties ook wat vaker problemen geven. (geen ervaring alleen gelezen, anders vraag Ludo)

Ik zelf heb een 854 2.5 10v gehad met vialle ams gas verdamper, deze reed prima!
Goed geluid uit de pijp en weinig problemen gehad behalve een bezinepomp die de geest gaf.

Momenteel rijd ik een S70 T5 gechipt met vialle LPI, heerlijke auto goed snel en op LPI goed te betalen aan de pomp.

Dit is wat me zo even snel te binnen schiet en heel kort samengevat.
Het is misschien verstandig om jullie goed in te lezen en meerdere auto's proef te rijden.
Er zijn ook meerdere topic's over waar op te letten bij aankoop en de nukken van deze auto's, ondanks dat een aantal mensen waaronder ik niet goed zijn met de zoekfunctie kun je ze vast vinden.
Hoop dat je er wat aan hebt en veel succes en plezier met de zoektocht.
Gaat vast goed komen met de info van dit forum.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

The Volvoboy

2.5 10V is inderdaad de meest 'veilige' keuze denk ik. En waarschijnlijk ook de goedkoopste. (en een 10V roffelt het lekkerst ;D )
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

leons850

Citaat van: The Volvoboy op 25-12-2013 23:45:23
2.5 10V is inderdaad de meest 'veilige' keuze denk ik. En waarschijnlijk ook de goedkoopste.

Die kans is ook erg groot inderdaad. ;D
Ach en mijn oude 10V kon ook gewoon 200 en kwam elk bultje prima op in de Ardenne en de Eiffel.
Een turbo is alleen gewoon leuker. ;D
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

The Volvoboy

Citaat van: leons850 op 25-12-2013 23:47:07
Citaat van: The Volvoboy op 25-12-2013 23:45:23
2.5 10V is inderdaad de meest 'veilige' keuze denk ik. En waarschijnlijk ook de goedkoopste.

Die kans is ook erg groot inderdaad. ;D
Ach en mijn oude 10V kon ook gewoon 200 en kwam elk bultje prima op in de Ardenne en de Eiffel.
Een turbo is alleen gewoon leuker. ;D

Zeker weten, het kriebelt regelmatig hoor, een turboblokje ;D Maar als ik dan m'n 10 kleppertje wakker maak is dat idee weer weg. Meer vermogen is zeker leuk, maar kost ook meer.  Voorlopig ben ik zeer tevreden over m'n 10V (en m'n vader ook, die rijdt er nu al 80.000km mee en geen gekke dingen.)
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

leons850

Citaat van: The Volvoboy op 25-12-2013 23:52:03
Citaat van: leons850 op 25-12-2013 23:47:07
Citaat van: The Volvoboy op 25-12-2013 23:45:23
2.5 10V is inderdaad de meest 'veilige' keuze denk ik. En waarschijnlijk ook de goedkoopste.

Die kans is ook erg groot inderdaad. ;D
Ach en mijn oude 10V kon ook gewoon 200 en kwam elk bultje prima op in de Ardenne en de Eiffel.
Een turbo is alleen gewoon leuker. ;D

Zeker weten, het kriebelt regelmatig hoor, een turboblokje ;D Maar als ik dan m'n 10 kleppertje wakker maak is dat idee weer weg. Meer vermogen is zeker leuk, maar kost ook meer.  Voorlopig ben ik zeer tevreden over m'n 10V (en m'n vader ook, die rijdt er nu al 80.000km mee en geen gekke dingen.)

Eensch en begrijpelijk. De rede dat ik nu een T5 rij wil ik je best uitleggen met de KBM (best een grappig verhaal) anders vervuil ik het topic een beetje.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

roadtrippers

Altijd mooi dit soort forums, allemaal positieve reacties :D