Dynamo 850 2.5 10V 1994 defect; vraag.

Gestart door Wendy Schoon, 28-12-2013 18:05:36

Vorige topic - Volgende topic

leons850

Citaat van: Wendy Schoon op 30-12-2013 14:13:40
Ziezo! Via de gouden tip gisteren de dynamo die Joost had liggen opgehaald en doorgereden naar mijn vader die een stuk technischer is dan ik. Na de Volvo puzzel voor de transplantatie opgelost te hebben (theorie is simpel, maar de praktijk betekende een stuk gereedschap maken om de spanrol van de multiriem te kunnen ontspannen en een aantal boutjes die niet meer leken te passen bij montage stuurpomp (dat ding zit echt idioot gemonteerd) prieken en prutten) was het na 4,5 uur voor elkaar. 14V laadstroom en rijden als een zonnetje. Iedereen bedankt voor reacties en tips.

Groetjes, een blije Wendy :D

(mijmerend aan de dagen van simpele recht in de lengte geplaatste motoren waar je overal gewoon makkelijk bij kunt :P )

Geef vanmiddag maar eens (als de motor warm is) goed gas, als je een beetje motorolie in je aderen hebt is het geluid het zeker waard. ;D
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

Wendy Schoon

Mjaaah, ik hou van geluid! Het V8 virus sluimert nog steeds, maar die heerlijke donkere toon van de 850 is ook een genot. Diep trappen doe ik pas na een kwartier/twintig minuten voor de zekerheid want er zit geen olie-temperatuur meter in my mighty machine. :P (m'n Dodge Van had er wel eentje en die stond na een kwartier pas op 80-85 graden ;) )

leons850

Dat klopt ook wel aardig beetje afhankelijk van de snelheid.
Ik heb wel zo'n ding in mijn auto en met dit weer dik een kwartier. Ik heb alleen wel een oliekoker turbo.
Veel plezier met de roffel ondanks dat het geen V8 is.;)
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

Wendy Schoon

Ach, na 12 V8's kan ik zeggen: Rijdt fantastisch maar spaar door voor een goeie, want de US tanks uit de jaren 70 die ik vroeger reed waren vaak goedkoop wat dan weer 2x per maand de kap open en oude kabeltjes, rubbertjes, pakkinkjes, verkoolde draadjes etc. vervangen gaf. Als ik er weer eentje voor erbij kan kopen dan is het een gereviseerde of eentje die zgoh is. Maar puur voor de fun, niets verslaat een Volvo op betrouwbaarheid. ;)