Dynamo 850 2.5 10V 1994 defect; vraag.

Gestart door Wendy Schoon, 28-12-2013 18:05:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Wendy Schoon

Hai leden,

Mijn 850 heeft een 80A dynamo die waarschijnlijk stuk is want ze laadt niet bij. Nu zie ik veel 100A dynamo's te koop; kan die zonder problemen ipv de 80A gemonteerd worden? Ik meet met draaiende motor 10,7V op de accupolen. (ook als ik toeren maak)

Verder heb ik gedacht aan de massaverbinding blok-carrosserie, maar die lijken schoon. Aanvullingen/suggesties welkom. (alsook een goedkope dynamo, hihihi)

Alvast bedankt, Wendy

KIM

Zou geen probleem moeten opleveren.

alfafox

Hoy,bij mij waren de koolborstels versleten,voor 60 E plus nieuwe lagertjes weer als nieuw,een gebruikte weet je ook niet wat je hebt,dus even door laten meten.

Wendy Schoon

Ik las ook ergens dat je direct op de dynamo moet meten voor het geval er onderweg van dynamo naar accu iets onderbroken is. Iemand hier ervaring mee? Mijn Volvo heeft 442.000+ op de teller. Als de dynamo net zo oud is dan kunnen het idd de koolborstels zijn. Geen vreemde geluiden, dus de lagertjes zijn waarschijnlijk okay. :)

KIM

Als het je koolborstels zijn, zal bij 4 ton ook de loopring aardig versleten zijn.
Voor een paar honderd euro heb je een ruildynamo en ben je weer verlost van een hoop ellende.

Je kunt meten op de plus van de dynamo t.o.v. de plus van de accu. Je mag dan geen spanning meten bij draaiende motor.

Wendy Schoon

Ik woon in Noord Holland regio Hoorn. Als er iemand een goedkope tweedehands dynamo weet of heeft dan hoor ik het graag. De zekerheid van een gereviseerde ruiler zou ik voor gaan als ik het geld over zou hebben. Mijn grote Volvo kost wat meer belasting, maar daar tegenover staat een veilige, luxe betrouwbare wagen die zelden naar de garage hoeft. (veel "goedkope" kleine autootjes rijden uiteindelijk duurder) Desalniettemin zit ik, zonder te klagen, zoals zovelen de eindjes aan elkaar te knopen. ;)

vincen tdi

De wereld is rond dus als je lang genoeg onderweg bent kom je elkaar altijd weer tegen :D

cornelis-b

Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Wendy Schoon

Mooi! Ik heb Joost een pb gestuurd. :) Ik ga maandag evengoed ook even informeren bij de lokale recycler, maar dit soort tips zijn goud! Thanx! Aangezien de ad. van Joost van oktober is: Meer tips zéér welkom! ;)

Wendy

Wendy Schoon

Okay, Joost heeft dynamo's van 100 ampere. Kim reageerde al, maar voor de zekerheid: Kan de 100A dynamo zonder problemen op de 2.5 10V van sept. 1994? Lijkt mij dat de bevestigingspunten van de 5 cylinders hetzelfde zijn? Ik wil zsm weer mobiel zijn. Een Wendy zonder auto is niet fijn ;)

Wendy

The Demon

Ja hoor die kan je er zo in zetten.

Maar even een vraagje off topic: Ben jij familie van Gerard Schoon uit Haarlem?

Groet,
The Demon.

Wendy Schoon

Dank je voor je reactie. En nee, ik ben geen familie van Gerard.

Groetjes, Wendy

widebody

Cor Wilkes, Bloys van treslongstraat in Amsterdam(bos & lommer) reviseert dynamo's.
http://www.corwilkes.nl/

Even bellen, zal je vast wel kunnen helpen. Zit daar al zolang ik me kan herinneren.

Succes!

Wendy Schoon

Ziezo! Via de gouden tip gisteren de dynamo die Joost had liggen opgehaald en doorgereden naar mijn vader die een stuk technischer is dan ik. Na de Volvo puzzel voor de transplantatie opgelost te hebben (theorie is simpel, maar de praktijk betekende een stuk gereedschap maken om de spanrol van de multiriem te kunnen ontspannen en een aantal boutjes die niet meer leken te passen bij montage stuurpomp (dat ding zit echt idioot gemonteerd) prieken en prutten) was het na 4,5 uur voor elkaar. 14V laadstroom en rijden als een zonnetje. Iedereen bedankt voor reacties en tips.

Groetjes, een blije Wendy :D

(mijmerend aan de dagen van simpele recht in de lengte geplaatste motoren waar je overal gewoon makkelijk bij kunt :P )

cornelis-b

Goed dat het probleem is opgelost.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien