abs lampje brand flauw

Gestart door ronuh, 30-12-2013 12:00:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

ronuh

Roffelaars,

Ik heb op mijn 855 R een rare storing. Het ABS lampje brand op het dash maar dan zwak, de rest van de lampjes voor het starten branden veel feller. Bij het starten is het abs lampje uit en zodra de motor loopt gaat deze aan. Ik heb de abs uitgelezen maar geen foutcodes. De abs unit omgewisseld met de 850 van mijn broer maar het probleem doet zich alleen voor in mijn auto met beide units en bij mijn broer gebeurt er niks. Dus gaat er van uit dat de unit goed is.

Iemand nog suggesties?

Grtz Ron

T5turbo

Brand het lampje opeens minder vel of is het altijd al zo geweest? (weet niet hoelang je de R al hebt)
Misschien zit er een verkeerd lampje in?
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift - that's why it's called the present!

maruska

alle kabels al gecheckt ? kan bijv een massa kabel zijn die jittert. of kortsluiting maakt.
(er zijn natuurlijk legio andere dingen, maar slechte kabels kunnen snel roet in het eten gooien)
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

ronuh

ik heb de R nu een jaar en dit was al toen ik deze kocht, maar heb recent alle lampjes vervangen. maarja dan zou ik ook een foutcode moeten hebben. de bedrading achter het dash heb ik al na gelopen (voor wat je er aan kan vinden natuurlijk)

leons850

Gezien je auto van 1996 is, is het een alter 2.
Waarschijnlijk heeft de vorige eigenaar er een tellerhuis van een alter 1 in gezet. Ik heb dit ook gehad toen ik een bc wilde.
Alter 2 heeft iig een groene stekker de klokkenwinkel in voor de bc. Dat is het enige verschil dat ik me kan herinneren.

Thuur kom es in? Jij weet dat, heb je mij toen ook verklapt. ;)
Hoop dat je er wat mee kan.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

haasje

De aansturing van het abs lampje is bij oude abs controller precies andersom als bij de nieuwe controller. Zoals je het nu omschrijft lijkt het er inderdaad op dat je er een tellerunit in hebt zitten van een oud type.

ronuh

Zo jah, dat verklaart een heleboel. Is dit nog ergens om te bouwen of moet ik gewoon op jacht naar een goeie?


leons850

Probeer de sloop eens. Je kmteller is over te zetten maar een turbo klok vinden word lastig.
Anders arjen850 even een pb sturen.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

thuur

Citaat van: leons850 op 30-12-2013 12:25:20
Gezien je auto van 1996 is, is het een alter 2.
Waarschijnlijk heeft de vorige eigenaar er een tellerhuis van een alter 1 in gezet. Ik heb dit ook gehad toen ik een bc wilde.
Alter 2 heeft iig een groene stekker de klokkenwinkel in voor de bc. Dat is het enige verschil dat ik me kan herinneren.

Thuur kom es in? Jij weet dat, heb je mij toen ook verklapt. ;)
Hoop dat je er wat mee kan.

Klopt, waarschijnlijk verkeerde klokkenwinkeltje erin..


Gr :D

ronuh

en verkeerde klokkenwinkel it was.  bedankt mannen.