Startprobleem Volvo V70 diesel

Gestart door Ceesje TDI, 31-12-2013 00:55:31

Vorige topic - Volgende topic

Ceesje TDI

Hallo mede forum leden,

Ik heb sinds 3 maanden problemen met mijn Volvo V70 diesel met het starten. Als het voorgloeilampje blijft branden krijg ik de auto niet gestart. Nu is hij al een paar keer uitgelezen en dan gaat het starten weer goed maar na verloop van een aantal dagen steekt dit vervelende probleem weer de kop op. De ene keer start hij na 10 minuten wel en de andere keer doet hij het pas na 2 uur of nog langer.
Toen ik hem 6 mnd geleden kocht bleef het mototmanagementlampje branden. Eerst de luchtmassa meter vervanger. 2 weken later brandstofpomp vervangen plus de ODP|(onderste dode punt) sensor vervangen,en de tank gereinigd. Start probleem weg. 2 mnd goed gegaan toe begon weer de start problemen. Uitlezen: gaspedaal sensor. Deze unit vervangen. Startprobleem blijft. Ondanks dat mijn garagist zijn best doet blijft dit probleem bestaan. Weet iemand een oplossing of een goede volvo specials in de buurt van Breda?
Alvast hartelijk dank Cees

Ewout Schalkwijk

Niet starten of niet aanslaan? Heel belangrijk.

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Ceesje TDI

Hallo Ewout,
Dank je voor je opmerking voor de volledigheid, de (start)motor gaat rond maar de motor slaat niet aan.  Het lijkt alsof de motor geen brandstof krijgt.

Ewout Schalkwijk

Lucht in de brandstofleiding? Ik ben net ook een hele periode aan het zoeken geweest. Lees even de laatste paar pagina's van m'n Blog. Misschien heb je er wat aan.

Startproblemen e.d.

Succes,

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Ceesje TDI

Hahah probleem opgelost!!! Vandaag is een kundig wegenwachter erbij geweest en constateerde na 3 minuten dat de stroomvoorziening naar de gloeispiralen toe af en toe geen goed contact maken (kabelbreuk, mantel gescheurd of aansluiting naar de spiralen toe af en toe haperen). Dit klinkt ook wel logisch na 620.000 km hard werken zijn bij de motor en de aansluitingen ook wel wat zaken sleets geworden. Nadat hij stroom op de kabel had gezet startte de auto meteen en geen problemen meer met voorgloeien.
Dank en hulde aan deze kundige wegenwachter, en ik ben opgelucht dat hopelijk na 3 maanden start ellende en vele garage bezoeken, dit probleem zaterdag verholpen is.!

Ewout Schalkwijk

Vervang je de gloeibrug dan nu ook? Ben je er weer voor 600.000km+ vanaf. ;D

Ewøut