Even voorstellen Anne en Hans

Gestart door anne/hans, 30-03-2014 21:30:57

Vorige topic - Volgende topic

volvobug

Welkom hier! En dat ziet er nog eeerrggg netjes uit voor een auto op leeftijd, hiep hiep hoera voor Volvo (en de poetskunsten van jullie buurman).
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Joppe

Welkom op het forum.

Auto ziet er echt heel netjes uit  :eusa_clap:. Veel plezier er mee!
1995, Black Stone 850 2.3 T-5R.

blastaway

heel mooi werk geleverd vwb het poetsen en nu genieten!
Volvo v90 2018
Volvo s80 2005
Volvo 940 2.3i met 65.000km

twotone

Welkom :) En wauw, wát een gave V70! Ik wou dat ik zo'n buurman had ;D
Het oneindige alter 1 project, wie begint daar nou toch aan.. :P

luuk123456

welkom en veel plezier met dit, letterlijk en figuurlijk, schitterend exemplaar!

gr. luuk

hathü

Welkom. Zo die staat er weer showroom klaar bij. Doe mij ook zo,n buurman is wel een krat bier waard.

groet Harry die af en toe door de wasstraat sjeest.

cornelis-b

Vandaag met Eric ( EricL ) de draagarmen vervangen van de V70 van mijn buurtjes, was echt hard nodig want de rubbers waren totaal op en de bussen zaten gewoon los in de rubbers.

Links ging gewoon heerlijk snel en was inclusief koffie, oude verwijderen en nieuwe monteren met een uurtje gepiept.

Maar rechts was een stuk meer werk, de oude draagarm los gehaald en toen bleek dat de steekas los in de homokineet zat aan de wielkant, hij zet gewoon niet geborgd, boel verder los gehaald en uiteindelijk de as goed in de homokineet gekregen en de borgveer klikte naar even contact te hebben gehad met de goden weer op zijn plaats, flink vet aangebracht en de ashoes weer vast gezet. Omdat de ashoes met tyraps vast zat hebben we het vermoeden dat de steekas nooit goed gemonteerd heeft gezeten. De draagarmen waren het laatst in 2012 vervangen.

We hadden met Eric afgesproken dat we de BBQ zouden aansteken en daar wat varkenshaas spiesen op zouden leggen aangevuld meteen salade en stokbrood maar door de tegenslag met de as liep het allemaal uit en Eric moest gaan want die had een afspraak voor een verjaardag. Eric de BBQ hou je tegoed ;D ;D

De auto stuurt weer snaar strak en kan op reis naar Frankrijk in augustus, ik wil ook nog even het motorsteun aan de distributie zijde vervangen want die is ook niet echt fris meer. Eerst uitlijnen maandag en dan weer verder.

Eric nogmaals bedankt voor je hulp uiteraard ook namens Hans en Anne.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

anne/hans

Met grote dank aan eric en jou zelf . Goed gedaan en ben reuze blij dat dit klusje weer is geklaard

EricL

Citaat van: anne/hans op 28-06-2014 00:05:31
Met grote dank aan eric en jou zelf . Goed gedaan en ben reuze blij dat dit klusje weer is geklaard

Graag gedaan hoor!

Was een leuke klus om die borgring in de homokineet op de as te krijgen, met as nog in de bak en homokineet nog in het wiellager  ;D.
Draagarmen vervangen was zo gedaan daarentegen.
Al met al een gezellige dag en goed te horen dat die weer strak stuurt.

Voor de BBQ kom ik zeker terug, was jammer dat het wat tegen zat en daardoor niet doorging.

cornelis-b

Hans en Anne hadden vandaag de V70 eens goed onderhanden genomen, gewassen, uitgezogen en velgen gereinigd met de Wheel Woolie, hij zag er weer tiptop uit. Ik vind het heerlijk om er naar te kijken hoe anderen bezig zijn ;D ;D maar op de motorkap zat weer een lelijke plek van vogelpoep dus ik kon het niet laten om de machine er bij te pakken. De kap behandeld met Veloce, Mezzo en Finale en daarna in de Black Hole en afgetopt met Collinite 845, hij is weer als een spiegeltje :eusa_dance:

Het was weer lekker om even bezig te zijn met de V70 en dan ook maar een paar plaatjes bij het praatje. En NEE er wonen hier geen Oranje fans: Dat lijkt maar zo ::) ::) ;D

De motorkap:

Hans in spiegelbeeld:

Nog even de zijramen doen:

En de wagen was klaar:

Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

anne/hans

Wij zijn weer helemaal blij. Toch fijn als ie weer tip top is

volvo 850 20v

10klepper

Idd een hele mooie auto!  :eusa_clap:
Die propus velgen hebben ook op mijn lijstje gestaan, voordat ik mijn huidige comets vond, mooi hoor!

'99 V70 dop 2.5 10v aut, +/- 333333km, Propus, Comet, IPD, Bilstein, Intrax -4cm, sc901 Dolby surround, ha7400, Dynaudio,  C70 koplampen,  XC-grille, 302 remmen

cornelis-b

Toen we de draagarmen hadden vervangen zagen we al dat het motorsteunrubber aan de distributie kant zijn beste tijd had gehad, dat hebben we vanavond even aangepakt.

Samen met Hans aan de gang gegaan, met Radio850 op de achtergrond, en troffen dit rubber aan onder de auto die goed was onderhouden volgens de vorige eigenaar echt een prachtige steun, die zijn werk ooit wel had gedaan. Ach het kon er ook nog wel bij, na vervangen van de veerpootlagers plus rubbers, en de draagarmen was dit hopelijk wel even genoeg.

Het was weer een leuk klusje maar bij een goed onderhouden wagen had dit niet mogelijk moeten zijn. Dit steun zat er al vanaf zijn "geboorte" onder.

Plaatjes bij het praatje, wat een bagger:

Maar de nieuwe zit gemonteerd:

Zeg maar Henk tegen mij

cornelis-b

Wat doe je als het warm is? Juist je spettert de buurvrouw onder vooral als deze zegt: Geen takjes anders wordt het water vies ;D ;D

En wat zegt buurman Hans dan??

Het was weer gezellig in de voortuin en Arie, die reep chocolade komt over een paar weken een logeren tijdens de vakantie van Anne en Hans, we gaan lol maken  ;D ;D

Zeg maar Henk tegen mij