crash 850 T5-R op autoroute france

Gestart door Malleguus, 03-01-2014 00:03:57

Vorige topic - Volgende topic

CleVol

Heftig!
Nu weet je zeker dat je volgende auto weer een Volvo moet worden denk ik.
Die wagen heeft de klap goed opgevangen.
Zitten nog wel een hoop bruikbare onderdelen op.
Sterkte gewenst!

dielie850

Owww wat zonde zeg :-\
Gelukkig heb je zelf niks en heb je goed gehandeld door het overige verkeer te waarschuwen :eusa_clap:
Menig ander zullen van achter de vangrail staan toekijken hoe de auto door achterop komend verkeer nog kleiner gemaakt zou worden.
De V70 van mijn broertje heeft een vergelijkbare schade gehad en die hebben ze toch weer behoorlijk recht gekregen.
Ik zou er wel es een richter naar laten kijken ;)

elmarconi

Citaat van: dielie850 op 03-01-2014 09:34:29
De V70 van mijn broertje heeft een vergelijkbare schade gehad en die hebben ze toch weer behoorlijk recht gekregen.
Ik zou er wel es een richter naar laten kijken ;)

De restwaarde van de V70 zal wel iets hoger hebben gelegen dan deze 850...
--
Autogas Inside . . .

Malleguus

Bedankt voor de lieve woorden, ook namens de R...
met mij alles prima gelukkig...

tja ik wil hem hier eigenlijk ook niet achterlaten.... ben met de anwb in conclaaf... hij moet gewoon weer naar nl en dan denk ik uit elkaar... inderdaad veel onderdelen nog ongeschonden... het blok is zelfs nog intact...
Mocht iemand er momenteel aan t opknappen zijn en hem willen overnemen als ie in nederland is doe een bod....

anders ga ik hem bewaren of slopen...

henry classic v70

Da's inderdaad een flinke klap geweest maar of je blok nog intact is.... :eusa_think: hij zal nog wel willen lopen etc. maar ik denk dat er zeer waarschijnlijk wel scheuren zijn ontstaan (motorsteunen etc. hebben natuurlijk ook een flinke klap gehad)

Succes met de afhandeling
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Jan_D.

Sterkte Aike, zonde van de T-5R natuurlijk maar je bent zelf gelukkig nog heel! 't Is wel een heel beroerde manier om het nieuwe jaar te beginnen! Ik hoop dat de afhandeling naar wens zal verlopen, zeuren bij de ANWB ivm de hogere restwaarde van de auto bij demontage in Nederland helpt misschien bij het laten transporteren van de auto naar NL.
Eventuele andere inzittenden ook geen verwondingen?

Groet,

Jan

dielie850

Ik heb hier een BS T-5 sloper staan.
Mocht je (of iemand anders) overwegen hem toch op te knappen kom het maar halen ;)

Jeroentjuh

Die van mij is ook te koop, maar dat is dan wel een Sedan.....

maruska

en hier ook nog een DOP t-5r estate (!) ;D te koop
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

BBS

Zoowwww wat is dat een klap geweest zeg :o :o
Verder niks aan over gehouden?
Volvoloos....

dielie850

Mocht de ANWB moeilijk gaan doen ik heb hier een mooie auto transporter staan ;D

toonbinneveld

Inderdaad jammer van de Volvo, maar die reacties over "wat een enorme klapper" zijn naar mijn idee wat overdreven. Ik zie geen geklapte airbags. Voorruit is zelfs nog heel... (correct me if I'm wrong)

Was dus een klein klappertje in mijn optiek. Door de 360's is het momentum grotendeels uit de auto gegaan en de voorwaartse snelheid tegen de vangrail zal niet veel meer dan 15km/h zijn geweest.

Essentie van het verhaal: die auto is prima te redden.

Hier vast een boodschappelijstje:

-Bumperbalk
-bumperdek+onderbumper
-Kunstof fronttraverse
-2x koplampwissermotor + wissers
-mistlampen L+R
-koplamp L+R
-Motorkap
-grille
-scherm LV+RV
-wielkuip L+R
-radiator
-condensor
-filterdroger
-draagarm RV
-Stabi-verbinder

Wel eerst even checken of het subframe nog een beetje recht onder de auto staat, dus even langs een richter en de boel even recht laten zetten.

Niet vergeten even uit te lijnen als je hem weer in elkaar hebt gezet  :P

Marc O.

Citaat van: toonbinneveld op 04-01-2014 14:42:45
Essentie van het verhaal: die auto is prima te redden.

En je hebt de foto's op de vorige pagina ook echt goed bekeken? Deze bijvoorbeeld:

Denk niet dat jouw boodschappenlijstje voldoet.... :eusa_wall:
...The Nile isn't just a river in Africa...

Silverarrow

Zonde van de wagen, maar belangrijker is dat je er zelf zonder (ernstige) kleerscheuren vanaf bent gekomen en er niemand anders gewond is geraakt. Ben benieuwd of het nog rendabel is om 'm in onderdelen te verkopen.

Sbv

bij onze S70 zelfde advies. balken krom niet meer doen met reparatie gaat nooit meer zo goed worden.

Zelf zou ik deze auto niet meer opknappen, hooguit als blok en bak nog goed zijn een zelfde kleur zoeken en dan alles overzetten