as achterwisser gereinigd, montageprobleempje....

Gestart door Wouter1973, 03-01-2014 17:23:27

Vorige topic - Volgende topic

Wouter1973

Mijn achterruitenwisser bleek -zoals bij zovelen- vastgelopen. Conform de duidelijke aanwijzingen van Mehn het ding gedemonteerd, en wat bleek: het mechanisme bij het asje (het 'gouden gedeelte') was daar 'over elkaar heen gelopen'. Muurvast. Toch ook de as maar gedemonteerd, geschuurd, flink ingevet en terug gemonteerd. Maar door het gebruikte 'gepaste geweld' blijkt nu de kop van de as zodanig vervormd, dat de achterwisser niet meer over het asje past. De moer past uiteraard ook niet meer. Wat nu? Ik zit zelf te denken om de laatste 'platgeslagen' millimeter en maar af te zagen / slijpen. Dan hou ik nog voldoende schroefdraad over voor montage van de wisser. Of zijn er betere methodes?

volvobug

Ja, mm afzagen. Of met een dremel, vijl, schuurpapier, de platgeslagen rond rondom weghalen.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Wouter1973

Gelukt! Jemig wat een verschil. Hij wist weer als een idioot! Het afgelopen half jaar nam ik er genoegen mee als de ruitenwisser over één slag heen en weer ongeveer een kilometer rijden deed. Nu komt het gewoon weer overeen met de snelheid van de voorwissers :D