'k Heb ook een 850

Gestart door LeRa, 03-12-2004 11:14:39

Vorige topic - Volgende topic

LeRa

Hallo allemaal,

Ik ben Leon, samenwonend in Borne. Sinds een paar dagen heb ik me geregistreerd op dit forum, nadat ik al een tijdje als gast had rond gesnuffeld vanwege een nog aan te schaffen 850. Dankzij allerlei tips  op dit forum dus ook een schat aan informatie vergaard. Hiervoor bedankt!

Net gisteren een '96-er  850 2.5 10V op G3 gekocht met 240k KM ervaring, voor een schappelijke prijs. Wat een heerlijke reiswagen zeg! Als je een Citroen Xantia (hoewel ook zeer comfortabel) gewend bent dan ligt zo'n 850 toch heel wat beter op de weg (Xantia kopen?) En dan dat motorgeluid bij doortrekken.........heerlijk!!

De 240k KM beurt moet nog gebeuren en ik vermoed dat de koppeling vervangen moet worden (grijpt hoog aan en jankt een beetje bij slippende koppeling). Verder trilt 'ie iets, wat vooral opvalt bij 80 km/h, en trilt het rempedaal heel lichtjes bij het remmen. Ik hoop dat dit alles met  een grote onderhoudsbeurt verholpen is. De prijs was er overigens ook wel naar, dus al met al ben ik zeer tevreden met mijn aankoop.

Nu kan het grote genieten beginnen.

Met vriendelijke groeten,
LeRa

Yackall

Welkom, veel plezier met je Roffel en.....FOTO'S....!!!

Volvo comfort

Veel succes met je roffel.

Nu alleen nog een fotootje ;D

Van een Xantia naar een 850 is inderdaad een hele verbetering....
Die franse zooi is toch al niks...
Moet je daarmee eens schakelen dan is het net of je je landingsgestel uitzet :D

Sem

Een blauwe met 4 elec.ramen, ECC, mistlampen, wieldoppen uit deurne?
Je was ons net voor! Een kennis had de motor van z'n Audi 100 2.5 TDI in puin en kon dus naar de schroot.
Had deze auto gevonden, maar de verkoper vertelde mij dat er iemand op donderdag zou komen....  ;)

Veel plezier ermee en we hopen je hier veel te zien! (Ook 850club?)

Sem

daytonawim

Welkom hier, gauw lid worden en foto's plaatsen.

Ps.

denk aan de achterste krukaskering bij vervanging van de koppeling, als je dat later alsnog moet doen wordt dat een erg duur geintje :-(

LeRa

Citaat van: Sem op 03-12-2004 11:39:30
Een blauwe met 4 elec.ramen, ECC, mistlampen, wieldoppen uit deurne?

Inderdaad !!!!!!!!!

In het echt is 'ie mooier dan op de foto, alleen zie je op een foto enkele deukjes en krasjes niet, plus dat er een putje in de voorruit zit.

Hij (of is 't een zij?, leuk voor een topic) rijdt heerlijk, niet echt een stoplicht sprinter, maar toch redelijk vlot.

LeRa

BartT5R

240k, da's de distributieriem die moet worden vervangen, kost wel wat maar is absoluut cruciaal.

Verder geen grote problemen, trillen doen de meeste in het begin, eens goed balanceren en uitlijnen verhelpt dat meestal wel.

En ook nog welkom hier op ons ondertussen al zeer groot forum.
Ex 855 T-5R, ET chip, Ferrita 3"DP, K&N, Powerflex, Reverse IC, Mstation 80GB, Veerpootbrug.

Peertje

Citaat van: LeRa op 03-12-2004 11:14:39
En dan dat motorgeluid bij doortrekken.........heerlijk!!

Met vriendelijke groeten,
LeRa

Is dit dan de eerste 850 met toilet aan boord? ;D

Welkom hoor. En veel plezier met de roffel.
Hé? Geen banner meer?

Rad

Wat maakt die roffelaar toch een hoop mensen gelukkig heh!
Welkom op het forum!

daytonawim

distributiesnaar vervangen kost iets van 180 euro :-)

LeRa

Bedankt voor de tips en het ontvangst.
Ik zal ook proberen mijn ervaringen te delen als ik er iemand mee kan helpen.

Desperado

welkom hier LeRA

nu kan het echte autorijden beginnen,veel plezier en succes met
je geweldige keus

Volvomarnix

Gefeliciteerd LeRa,

Veel plezier met je roffel, gassen maar!! (letterlijk en figuurlijk)

The Saint

Mooi werk LeRa, veel plezier met je 850 en welkom op het forum.

The Saint, die zijn 850 T5 al niet kan verkopen en denkt dat je die Xantia wel in het kanaal kunt rijden... ;)
No shirt no shoes, no pinball

reneetje

Citaat van: The Saint op 03-12-2004 20:09:28
Mooi werk LeRa, veel plezier met je 850 en welkom op het forum.

The Saint, die zijn 850 T5 al niet kan verkopen en denkt dat je die Xantia wel in het kanaal kunt rijden... ;)

Dan zal ik mijn R AWD er ook maar in rijden , want die is ook al niet te slijten ;D

Rene ;)