olie verversen na stalling?

Gestart door Volvo S70, 04-01-2014 19:48:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Volvo S70

als je hem niet start, zal de olie na 6 maanden of 1 jaar verslechteren?

grijzev70tdi

Grolsch, het klinkt al lekkerder

pwberg

Citaat van: Lunadust op 16-01-2014 18:37:02
Als je de werkplaats instructies van de meeste automerken/vrachtwagenmerken erop na slaat, ja, ongeacht of er wel of niet met de auto gereden word elk jaar verversen.
Longlife olie (bv VW) elke 3 jaar.
De olie word blootgesteld aan zuurstof, dus verouderd.
Olie die je in een flesje koopt bij een pomp heeft een vliesje onder de dop.
En word dus niet blootgeselt aan zuurstof.


Met alle respect, stierenpoep.

Als er niet met de auto gereden wordt, dient de aanwezige olie feitelijk alleen als conserveringsmiddel en is de smerende werking ondergeschikt.

Dus wat ik al zei, voor wederingebruikname olie verversen does the job, eventueel 1000km later nogmaals.
(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

pwberg

Citaat van: Lunadust op 16-01-2014 18:47:49
Komt ook logisch over maar wat ik neergezet heb komt echt uit de garantie en onderhouds voorwaarden mbt stalling en opslag van nieuwe auto's./trucks.

Snap ik, maar dat zal waarschijnlijk gedocumenteerd moeten worden en als voornaamste reden de garantie op desbetreffende nieuwe auto betreffen.
(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

elianmars

Citaat van: Lunadust op 16-01-2014 20:14:20
Ook een punt.
Ik heb net een wagen gekocht die 10 jaar stilgestaan heeft en daarvoor uit de handel kwam...
Die heeft dus minimaal 10 jaar niks gehad.
Geen aandacht en zeker geen olie.
Zij staat sinds 10 minuten op de oprit, zaterdag van achter naar voor alle vloeistoffen eraf en verversen

Dan maar eens kijken wat er tevoorschijn komt  ;D

Ah, hij (of is het een zij?) is gebracht. Succes ermee!