850 kopen. Is dit wat?

Gestart door Mike Philippens, 05-01-2014 19:09:27

Vorige topic - Volgende topic

MikeyQR

Zuuuucht :eusa_wall:, wat een gezeur over het toerental waar je wil opschakelen zeg!
wat maakt het uit hoe iemand rijd met zijn auto, iedereen rijd op zijn eigen mannier ;)

Zo nu weer ontopic 8)

cornelis-b

Citaat van: MikeyQR op 08-01-2014 17:53:01
Zuuuucht :eusa_wall:, wat een gezeur over het toerental waar wil opschakelen zeg!
wat maakt het uit hoe iemand rijd met zijn auto, iedereen rijd op zijn eigen mannier ;)

Zo nu weer ontopic 8)

+ 1

Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Martijn84

Leuke auto, volgens mij heeft hij hem al ff.
Heb hem al een keer te koop zien staan.
Denk dat je er nog wel wat af kunt handelen hoor ;)

grijzev70tdi

Maand of 2 terug was hier een man bij mij thuis (kwam toevallig langs en zag dat ik met een 850 bezig was) en kwam met het verhaal dat hij er ook een wou kopen. Het ging ook om deze auto. Maar schijnbaar is dat niet wat geworden. Reden waarom weet ik ook niet, heb de beste man nooit meer gesproken
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Mike Philippens

Da's ook wat, van een 850 GLT sedan naar een T-5R Estate automaat! Da's weer eens wat anders als een D2 Eco-gebakkie.
Wát een power en wat een comfort. Helaas was de stoelbediening even in staking, maar zo te zien en te voelen zijn de stoelen gewoon dik in orde. Het leer zag er nog prima uit. Ik heb slechter gezien bij jongere auto's. Mooie auto, ziet er heel goed uit en rijdt uitstekend.

Ik ben beslist geen scheurneus (getemd door de Koos Spee en zijn struikrovers) maar het is toch leuk om die kickdown te hebben om even in te kunnen halen. Of een petje met zijn Golfje te pesten :)

Qua weggedrag reed het vergelijkbaar met de 850 sedan die ik maandag reed. Volgens mij was het stuur zelfs een ietsiepietsie preciezer. Op die andere zat een fractie meer 'loze' ruimte als je heen en weer beweegt. Nu even overwegen wat ik doe. MikeyQR heeft de keuze voor mij 'makkelijker' gemaakt door zijn auto nét te verkopen.

Sbv

Je hebt wel een D2 Eco gebakje in een erg mooie kleur zag ik vanavond  ;D

Mike Philippens

Citaat van: Sbv op 08-01-2014 22:39:58
Je hebt wel een D2 Eco gebakje in een erg mooie kleur zag ik vanavond  ;D
Jazeker! En het is zeer zeker geen straf om in te rijden moet ik zeggen. Maar een compleet andere auto. Precies zoals Mark al zei: zo'n 850 heeft karakter.
Het kwam dan ook even heel maf uit: nét die V40 R-Design besteld en toen kreeg ik een mooie kans en ik vond dat ik die moest nemen. Daar kan een auto natuurlijk nooit tussenin gaan staan.

ZC3rr0r

Citaat van: Mike Philippens op 08-01-2014 22:34:07
Da's ook wat, van een 850 GLT sedan naar een T-5R Estate automaat! Da's weer eens wat anders als een D2 Eco-gebakkie.
Wát een power en wat een comfort. Helaas was de stoelbediening even in staking, maar zo te zien en te voelen zijn de stoelen gewoon dik in orde. Het leer zag er nog prima uit. Ik heb slechter gezien bij jongere auto's. Mooie auto, ziet er heel goed uit en rijdt uitstekend.

Ik ben beslist geen scheurneus (getemd door de Koos Spee en zijn struikrovers) maar het is toch leuk om die kickdown te hebben om even in te kunnen halen. Of een petje met zijn Golfje te pesten :)

Qua weggedrag reed het vergelijkbaar met de 850 sedan die ik maandag reed. Volgens mij was het stuur zelfs een ietsiepietsie preciezer. Op die andere zat een fractie meer 'loze' ruimte als je heen en weer beweegt. Nu even overwegen wat ik doe. MikeyQR heeft de keuze voor mij 'makkelijker' gemaakt door zijn auto nét te verkopen.

Ik had in mijn 850 GLT ook wat meer vrije slag als in de alter-2. Bleek uiteindelijk een niet goed vastzittende steun van de stuurbekrachtigingspomp te zijn. Kosten om te vervangen zijn practisch nihil (op de sloop) maar het scheelt wel heel veel in de beleving.

maruska

ben benieuwd :)
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

ThuurC

MikeyQR heeft de keuze voor mij 'makkelijker' gemaakt door zijn auto nét te verkopen.
Ik zeg: hele goede keuze!

[retard mode off]  :eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_whistle:

maruska

thuur, ts bedoelt dat de auto van mikey al verkocht is/was/werd ;D
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

ThuurC

Citaat van: maruska op 09-01-2014 13:09:22
:eusa_whistle:

Ik had mijn bril niet op  ;D

MikeyQR

Citaat van: ThuurC op 09-01-2014 13:17:36

Nu wel hoop ik? ;D

ThuurC

Citaat van: MikeyQR op 09-01-2014 21:24:03
Citaat van: ThuurC op 09-01-2014 13:17:36

Nu wel hoop ik? ;D
Ja, nu lees ik ook die membertitle van jou... :P

850 R

ik vind persoonlijk complete onderhoudshistorie en aankoopbewijs en dat soort ongein absoluut nietszeggend. mijn auto heeft zeker wel zijn problemen gehad, en nogsteeds. maar heeft altijd netjes zijn onderhoud gehad, is altijd met liefde behaneld, maar er staat echt niet 1 afspraak in het serviceboekje. daarintegen weet ik vanuit directe ervaring dat ook een heleboel onderhoudsboekjes nep zijn ingevuld. bovendien merk je het echt wel aan de reactie van de motor en dat soort dingen als het niet goed is.
3e motor, 3e bak, 2e interieur, 2e set deuren, 2e laklaag, 2e frontje, volans zijn aan restauratie toe, maar originele uitlaat :)