Freshman's Rrrr

Gestart door Freshman, 05-01-2014 20:35:05

Vorige topic - Volgende topic

Julian

Citaat van: Freshman op 14-01-2014 20:27:12
Snotver.... das goed nieuws... had ik toch gelezen dat deze onder de bestuurdersstoel zou moeten liggen. Daar lag alleen een flesje spa blauw EN 10ct van de vorige eigenaar. BAM....heb ik ze weer even verdiend vandaag.

Zijn er betere standaard alternatieven voor de 801? Geen aftermarket uiteraard..

SC-801 is de originele radio voor alle 850 R en T-5R modellen, topradio toch?

Als alle Premium Sound System speakers en je versterker werken dan komt er gewoon een geweldig geluid uit. Nieuwere zoals SC-901 enz. zijn grijs van kleur en dat geeft een lelijke tint in je interieur, zoveel verschil zit er niet tussen de SC's, ik zou het gewoon mooi origineel houden...
Volvo 850 R - Sedan - Handgeschakeld - 2.3 Liter - Rica Powered - Turquoise Pearl 422 - Maart 1996 - 257.000 KM

MikeyQR

En ook belangrijk dat je de radio goed afstelt zowel bass als hogetoon. 8)

cornelis-b

Je zou een SC-805 kunnen overwegen dan heb je een cd speler in de radio. Een 900 of 901 heeft een cd speler met een lade voor 3 cd's maar die is inderdaad in de kleur grijs. De 805 is ook in zwart geleverd. Moet wel zeggen dat de 901 veel beter geluid geeft in combinatie met de versterker dan de 805 maar dat is persoonlijk.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

The Volvoboy

Eens, helemaal icm Dolby processor
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

Freshman

Dank mannen...... helaas zie ik daar dan toch vanaf want de grijze kleur is dan een dealbreaker.... dat staat niet.

Het geluid klinkt op zich best ok maar wanneer je het volume wat hoger zet dan gaat de boel al snel vervormen.... wellicht toch de tand des tijds die de speakers minder heeft gemaakt. Blijft als enige nog over om de speakers te wisselen naar recentere speakers van een ander merk tesamen met bijvoorbeeld een kleine actieve pioneer woofer. Geen idiote basskist maar eentje die de muziek ietsje aanvult met wat warmte en laag.

Mike wat had jij nou om muziek van USB af te spelen... 

MikeyQR

Ik heb er een grom audio interface in zitten, dit is ipv de cd wisselaar, werkt via de cd ingang van de radio en het klinkt net als cd muziek als je iets afspeelt.

Ik gebruik het om muziek te luisteren vanaf mijn i-phone, werkt perfect 8)

Freshman

Okidoki Mike.... zie dat je die meteen als bluetooth kunt gebruiken om handsfree te bellen...

Weet iemand toevallig het beige leerkleur nummer? Ik wil de onderkant van mijn stuurtje graag even netjes maken.

Freshman

Inmiddels het volgende geinstalleerd..

Volvo armsteun kinderzitje
Volvo Homelink
Alle lampjes van de schakelaars, radio 801 en verwarmingsunit vervangen

On a side note de 801 meet 6 volt bij maximale uitslag van de dimmer. Ik had 12v lampjes gekocht maar daar kwam te weinig licht vanaf. Nu 5 volt gebruikt en ze doen het perfect. Schakelaars wel gewoon 12v 50ma

Dan nog gekocht voor een zeer mooi prijsje een Grom en Parrot MKI9200 via MP
Ook heb ik een klein woofertje gekocht een TS WX205 30 euro voor betaald zonder kabels maar met een beetje knutselen heb ik kabels zelf gemaakt. Nu zocht ik een ingang om van de accu naar binnen te komen en zie ik dat Volvo daar al op voorbereid was. Aan de bestuurderskant tegen het schutbord aan zit een prachtige doorvoer waar je naar wens 3/4 kabels door heen kan trekken. Er zat nog een klein stukje kabel in van een vorige eigenaar dus draad aan gehangen doortrekken en voila.

Wat betreft het speakersignaal kan je dat van de tweeters in de D stijlen pakken of gaan daar alleen hogere tonen naartoe?
Beste is vanaf de radio ik weet het maar dit is voor nu mits het signaal goed is even het makkelijkst.

Verder heb ik een knipper relais gekocht alleen vraag ik mij even af hoe ik het beste achter het dashboard kom. Bij de eerde modellen zat de schakelaar bij de asbak en kon je via de asbak het relais kwijt. Bij deze gaat dat dus niet want het relais past niet door het gat heen. Iemand een idee of moet ik toch het hele bovendek eraf halen?

Freshman

Kleine update en een nieuwtje....

Ik heb de voorschokbrekers inmiddels vervangen.... die waren lek. De R rijdt nu echt weer superstrak.

Het andere nieuwtje is dat ik vanmiddag de R te koop ga zetten.  8)

Ik heb besloten om toch een XC70 te gaan rijden.. ietsje hoger op de poten en een iets modernere uitstraling.

Sbv

wat voor xc70 ? welk bouwjaar ?

Al weer snel van de R af

MikeyQR

Nu al weer te koop! ???, je hebt wel je record verbroken ;D, de T-5R had je 3 dagen op je naam en deze R al  2 maanden  ;D

MikeyQR

Freshman

Rrrrrr staat nog steeds te koop en dat is prima want heb geen haast.  We rijden nu wel het meest in de XC70 Ocean Race maar zo nu en dan ook in de R, vooral mijn zoontje en ik ;D

2 auto's geeft wat meer ruimte om weer eens wat dingetjes aan te pakken.

Kmteller is er 1,5 week geleden mee gestopt dus wieltje besteld. Bovendekje er vandaag alvast afgehaald en de teller voorbereid. Meteen de comfort knipperschakelaar maar inbouwen zodat we daar ook profijt van hebben.

Speakers waren niet te best meer dus vorige week rondom nieuwe speakers geplaatst. Man wat een verbetering... stiekem toch een mooi klein actief subje voor een klein beetje oempff in de achterbak gelegd wat het eigenlijk helemaal afmaakt. Had ik op dag 1 al moeten doen maar ja...

Inmiddels ook 2 nieuwe bandjes onder de auto en een stabi vervangen.

Woensdag haal ik een nieuwe achterklep oude had 2 kleine plekjes roest en een linkerachterdeur (oude had wat krasjes erop) volgens de eigenaar in perfecte conditie en voor een mooi prijsje.

Airco opnieuw afgevuld, helaas nog geen koude lucht. Pomp slaat wel aan maar moet volgens onze forum vriend Mike afgesteld worden. (schijnt een K*t klusje te zijn. Nou zie ik dat een goede tweedehands ook niet de wereld kost dus peins erover om een compressor te kopen en het ding in zijn geheel te vervangen. Ik vermoed minder werk... iemand ervaring mee?  

Verder ga ik van het weekend eens alle matten en de achterbak uit de auto trekken om deze eens van een goede schrobbeurt te voorzien. Ze zijn niet heel vies maar wat plekjes her en der die er best uit te poetsen zijn.

Zit nog wel een beetje met de velgen...die zijn echt niet mooi meer. Iemand nog ideeen voor een mooi setje 17inch? Hoeven van mij geen Volans te zijn maar wil er ook geen bak met geld aan uit geven. Volans laat ik daarna misschien wel opknappen. Heb de 302 remmerij dus niet alles kan....

Last but not least zit er een licht deukje in de voorklep...die kan er uitgedrukt worden, zoek ik ook nog een adresje liefst rond Amsterdam voor.... tips welkom.

Van de week even wat foto's met de voortgang.

Ja.... turbodrukmeter gaat er ook uit...  ;)

Sbv

denk ook gelijk aan droger vervangen als systeem open is geweest. airco alleen vullen schiet niet op, geen controle op lekkage ?