Auto stage 0

Gestart door curfs, 06-01-2014 16:27:22

Vorige topic - Volgende topic

curfs

ten eerste mijn excuus, maar omdat het meerdere vragen heb over de V70 die ik heb doe ik het hier.
het is een R dus misschien kan het daar aan liggen.

- De auto moet uitgelijnt worden. Dat kan bij de quick fit, maar wat ik begrepen heb is dat meestal prut. Advies?

- Het is een automaat en als ik de auto parkeer dan zet ik hem eigenlijk altijd in de handrem omdat als je hem in park zet de schijven kunnen kromtrekken. Klopt dit en is het lasting/duur om de handrem kabel te vernieuwen?

- Hoe weet ik wat de status is van de auto? De vering/de remmen/de koppeling? Aangezien dit de eerste Volvo is die ooit heb gereden zijn tips misschien handig. Of bijvoorbeeld een keuring bij de dealer wat conditie van de auto is of gaan die dingen overdrijven?

Alvast heel erg bedankt.

henry classic v70

Uit welke omgeving kom je?
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

curfs

Noord limburg. :-)

NinaPaul

Citeer- Het is een automaat en als ik de auto parkeer dan zet ik hem eigenlijk altijd in de handrem omdat als je hem in park zet de schijven kunnen kromtrekken. Klopt dit en is het lasting/duur om de handrem kabel te vernieuwen?

Waarom zouden de schijven kunnen kromtrekken in de P stand?
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

rpakuypers

Citaat van: curfs op 06-01-2014 16:27:22
- Het is een automaat en als ik de auto parkeer dan zet ik hem eigenlijk altijd in de handrem omdat als je hem in park zet de schijven kunnen kromtrekken.

Kromtrekken van schrijven door hem in de P-stand van de automaat te zetten ? Nooit van gehoord ........ en ook nooit last van gehad. Schijven trekken krom als ze wat dunner worden en je veelvuldig je voet op de rem houdt bij het stoplicht in plaats van in de P-stand.

Groet,
Roger

Teddy81

Juist door de handrem aan te trekken zouden (in theorie, maar zeer onwaarschijnlijk) de remschijven kunnen kromtrekken. Je doet t precies verkeerd om.

V70geRwin

Ik zou meet het derde beginnen anders is uitlijnen ook zinloos.
Het tweede klopt niet, de bak vergrendeld het wegrijden, niet de remmen.
Wat wel kan is als je lang of hard geremd hebt en even stil moet staan je beter niet de blokken tegen de schijven kan houden (voet op de rem dus). Beter dan even bak in n of P omdat je schijven op de plek waar je blokken zitten minder afkoelen als de rest en dan dus wel krom kunnen worden.

Dealer kan aankoopkeuring doen voor je.

rpakuypers

Kwikshit kan ik je uit ervaring niet aanbevelen. Ik ga voor uitlijning tegenwoordig naar Euromaster en ik moet zeggen dat mij dat prima bevalt. Uitlijning is top en ze nemen er de tijd voor en wordt ook gedaan door iemand die niet anders doet en ook de vaardigheid heeft. Daarvoor moet ik dan wel 25 km rijden en 20 euro meer betalen dan de bandenboer in het dorp, maar dat is het mij dubbel en dwars waard.

Groet,
Roger

henry classic v70

Citaat van: curfs op 06-01-2014 16:39:19

Ik denk dat je er heel verstandig aan doet om langs een forummer die veel verstand heeft van onze roffels, zo te lezen komt dat niet goed als je het zelf gaat doen of die bekende van je (monteur) waar je het over had.
Stuur anders dennis850estate een PB, die heeft heel veel verstand van de 850/x70 en is vaak aan het sleutelen in Uden

UserID6342

Je kunt ook een keer in Nijmegen langskomen als dat makkelijker voor je is.  Uitlijnen kan rustig bij Kwikfit, ligt er alleen maar aan wie het doet en hoe ze het doen.

Voorbeeld; ga altijd uitlijnen / lijn zelf uit bij Kwiktfit in Nijmegen-Dukenburg, waarom ?  Omdat ik die jongen die het daar doet zelf heb opgeleid en hij het gewoon goed doet.  Al meerdere 850/x70's laten uitlijnen en nog nooit een probleem gehad.  Wel blijf ik er altijd zelf bij en is nog leuk ook.

V70geRwin

Citaat van: henry classic v70 op 06-01-2014 16:54:24
Citaat van: curfs op 06-01-2014 16:39:19

Ik denk dat je er heel verstandig aan doet om langs een forummer die veel verstand heeft van onze roffels, zo te lezen komt dat niet goed als je het zelf gaat doen of die bekende van je (monteur) waar je het over had.
Stuur anders dennis850estate een PB, die heeft heel veel verstand van de 850/x70 en is vaak aan het sleutelen in Uden

Thuur zit toch ook in die hoek?
Www.thuurbo.nl

henry classic v70

Zit in zuid-limburg...

Vulk

Hij is een kilometertje waard. :)

rogerV701998

henry classic v70

Da's de keuze van de TS...