Mooie kleppendeksel

Gestart door b0nkolok, 04-12-2004 22:19:38

Vorige topic - Volgende topic

BenC70ES

Citaat van: thuur op 16-12-2004 13:46:24
Hoe krijgen jullie in godsnaam die kleppendeksels los?? De mijne zit echt al 270dkm lang VASTgeschroefd.. ???
Gr 8)

??? jij rijdt al 270 000km met de originele bougies  :o  ;)

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

M a r c

Citaat van: SnakeByte op 16-12-2004 15:32:39
Citaat van: Reitse op 16-12-2004 15:28:38
De letters "Volvo" en "20Valve" staan er in reliëf op, kon zijn dat het TWR-logo ook in reliëf was...

Plak je toch gewoon 20 stickers op elkaar. ;D

Of je plakt het eerst op een stukje kunststof plaat van 5mm en dan efkes uitzagen. Dan op het kleppendeksel plakken, netjes alle spleten dichtplamuren, schuren en alles zwart spuiten. Daarna met een rollertje de letters/cijfers wit maken.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Peertje

Citaat van: MH op 16-12-2004 19:36:15
Of je plakt het eerst op een stukje kunststof plaat van 5mm en dan efkes uitzagen. Dan op het kleppendeksel plakken, netjes alle spleten dichtplamuren, schuren en alles zwart spuiten. Daarna met een rollertje de letters/cijfers wit maken.

Daarbij hoort DIT muziekje.
Hé? Geen banner meer?

mehn

Citaat van: SnakeByte op 16-12-2004 20:39:48
Citaat van: MH op 16-12-2004 19:36:15

Daarbij hoort DIT muziekje.

Doel je op Nico of TuinWan Rob?  ;) ;D

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Rad

Citaat van: BenC70ES op 16-12-2004 19:20:08
Hoe krijgen jullie in godsnaam die kleppendeksels los?? De mijne zit echt al 270dkm lang VASTgeschroefd.. ???
Gr 8)

Thuur bedoelt waarschijnlijk dat dit niet het kleppendeksel is maar de afdekplaat voor de bougiekabels....

thuur

Citaat van: Rad op 16-12-2004 20:57:25
Citaat van: BenC70ES op 16-12-2004 19:20:08
Gr 8)

Thuur bedoelt waarschijnlijk dat dit niet het kleppendeksel is maar de afdekplaat voor de bougiekabels....

Nou, een beetje van beide  :P

Die plastic kap krijg ik met de beste wil van de wereld niet los, tikjes e.d. helpen niet.  :-[

Kleppendeksel lekker laten zitten: if it ain't broke don't fix it!  ;)

Gr 8)

PS: Bougies zijn prima, in 1 soepele lijn door naar 6000 toeren, dus nooit geen 270dkm oud ;D

M a r c

Citaat van: thuur op 16-12-2004 21:24:04
Die plastic kap krijg ik met de beste wil van de wereld niet los, tikjes e.d. helpen niet.  :-[

Da's vaak het probleem met metalen schroeven in een aluminium deel. Corrosie....

Effe lekker met WD40 erop en de volgende dag nog een keer proberen met een goed passende torxsleutel. Het zal toch ooit los moeten als je weer eens nieuwe bougies wilt steken.

info@europeantuning.nl

BartT5R

Gebruik een ratel met een torxbitje, dat moet het loskrijgen.
Ex 855 T-5R, ET chip, Ferrita 3"DP, K&N, Powerflex, Reverse IC, Mstation 80GB, Veerpootbrug.

thuur

Ik ben zo bang dat ik een schroef afbreek of het torx-motief voorgoed geheel rond maak.. Zoveel kracht heb ik er al op gezet.

Misschien speelt een Ikea-trauma wel mee hier als ik het zo terug lees.... ;)

Gr 8)

BartT5R

Die Torxschroeven kunnen gelukkig wel wat verdragen hoor Thuur, de kop zal denk ik eerst afbreken voordat het motief naar de kl*te is, dan kan je der nadien de spantang opzetten.

Maar als ik van jou was zou ik idd eens goed inspuiten en de dag nadien nog eens proberen.

Probeer ook eens eerst een stukje verder vast te draaien, en dan pas losdraaien, wil ook wel eens helpen.

En geloof me, die Ikea inbusjes zijn prullen, die zijn bij iedereen zo genekt.
Ex 855 T-5R, ET chip, Ferrita 3"DP, K&N, Powerflex, Reverse IC, Mstation 80GB, Veerpootbrug.

M a r c

Met torx-boutjes heb je meer grip dan met ieder ander soort bouten. Probleem is dat veel mensen nét 1 maatje te klein erin zetten, bijvoorbeeld een torx25 gebruiken terwijl het een 27 moet zijn. Je kunt ook eerst een flinke tik op de bouten geven zodat de schroefdraad even 'schrikt'. Gewoon een goed bitje erin en met een flinke ratel of groot wringijzer losrukken.

info@europeantuning.nl

Johann

Citaat van: MH op 17-12-2004 11:13:39Gewoon een goed bitje erin en met een flinke ratel of groot wringijzer losrukken.

Wel nadat je 'm hebt laten schrikken dan want anders draai je gewoon de kop van de draad af.
Hoe groter het moment hoe meer de kans op afknappen.

konniekip

de schroefdraad laten schrikken?

BartT5R

Citaat van: konniekip op 17-12-2004 13:16:38
de schroefdraad laten schrikken?

[size=8]BOE!!  ;D[/size]

Wat Marc bedoeld is een met een hamer een tik geven op de bout, zodoende dat er eventjes een beweging komt in de schroef, das vaak al genoeg om hem los te krijgen.
Is zo een beetje als een luchtslagratel die de garagist gebruikt om jouw veel te vast zittende wielbouten los te krijgen.
Die slagratel wringt niet in één stuk maar geeft korte slagjes aan de bout, dit om er beweging in te krijgen. ;)

thuur

Citaat van: MH op 17-12-2004 11:13:39
Met torx-boutjes heb je meer grip dan met ieder ander soort bouten. Probleem is dat veel mensen nét 1 maatje te klein erin zetten, bijvoorbeeld een torx25 gebruiken terwijl het een 27 moet zijn. Je kunt ook eerst een flinke tik op de bouten geven zodat de schroefdraad even 'schrikt'. Gewoon een goed bitje erin en met een flinke ratel of groot wringijzer losrukken.

Dat schrikken werkt ook niet, of ik moet NOG harder slaan, maar dan heb je kans dat ik weer zo'n Ikeabankje krijg (wat we op de slaapkamer hebben staan, die gaat NOOIT meer uit elkaar ;))

Zal eens wat kruipolie proberen i.c.m. tikken.

Weet je toevallig welke T-maat het deksel heeft?

Gr 8)