Uitzendbureau vraagje

Gestart door fust850, 12-01-2014 14:43:13

Vorige topic - Volgende topic

fust850

Vraagje voor leden met (interne) kennis van uitzendbureau's.

Zoals collega beroepschauffeurs goet weten, is het al een aantal maanden slappe hap in de transportwereld.

Het logistieke uitzendbureau waar ik werk (Chauffeur C/E), wil me voorstellen aan een transportbedrijf in Brabant.  Wat ze niet weten is dat ik bij betreffend transportbedrijf reeds een open sollicitatie heb ingediend, waar ik overigens nog geen reactie op heb gekregen.

Vraag is dus als volgt:  Als ik me zou laten voorstellen bij deze transporteur door het UZB, ben ik dan nog steeds gebonden aan de zogenaamde  "1000 uur regel", ondanks dat ze me bij het inlenend bedrijf al "kennen"?

Thanks!
Zweedse wolf in schaapskleren:  Ford S-Max 2.5ST Roffelbus

rifwachter

Als je start via het uzb bij dat bedrijf gaat vanaf minuut 1 die 1000 uur regeling in.
Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

fust850

Daar was ik al bang voor ja.

Probleem is dat het hier een baan voor ong. 30 uur per week betreft, dus dan zou ik daar 34+ weken moeten werken voordat ik vrij ben om over te stappen. 

Nog eens diep over nadenken...

triton

Als je er al een open sollicitatie naar toe hebt gestuurd , dan wil je er blijkbaar werken.
Zoals je zelf al aangeeft is het aanbod van werk in de transportsector niet denderend,
dus zou je eigenlijk blij moeten zijn dat het UZB je er wil onderbrengen.
Ik weet niet of je contract hebt(dus 30 uur pw. gegarandeerd) of dat je op urenbasis werkt.
Je zou dan kunnen opstappen als je op urenbasis werkt , je mag alleen niet bij de klant van het UZB werken.
Wat ook wel gebeurd is dat je op payroll gaat werken bij die firma en je blijft dan op de loonlijst bij het UZB .
Professioneel raddraaier

)()()sT

Moet je niet eerst op kennismakingsgesprek? Zou je het dan eens kunnen aankaarten?

fust850

Ik heb diverse open sollicitaties verstuurd naar bedrijven waar ik voor het UZB nog niet tewerkgesteld ben.
Niet dat ik nu perse weg wil bij het UZB, maar de uren die ik gemiddeld de laatste maanden heb kunnen maken voldoen simpelweg niet. 

Als ik van 30 uur arbeid per week zou kunnen leven, geen probleem, maar dat gaat uiteraard niet...

Morgen maar weer eens bellen denk ik.

Citaat van: triton op 12-01-2014 15:49:31
Als je er al een open sollicitatie naar toe hebt gestuurd , dan wil je er blijkbaar werken.
Zoals je zelf al aangeeft is het aanbod van werk in de transportsector niet denderend,
dus zou je eigenlijk blij moeten zijn dat het UZB je er wil onderbrengen.
Ik weet niet of je contract hebt(dus 30 uur pw. gegarandeerd) of dat je op urenbasis werkt.
Je zou dan kunnen opstappen als je op urenbasis werkt , je mag alleen niet bij de klant van het UZB werken.
Wat ook wel gebeurd is dat je op payroll gaat werken bij die firma en je blijft dan op de loonlijst bij het UZB .