Re: Martjes mini blog V70XC ....aandrijfas rechtsvoor....

Gestart door martje, 23-02-2013 18:35:25

Vorige topic - Volgende topic

UserID6342

martje

CiteerHoe is het nou met je lampje wat je aan had door de dp?  Dat kon ff niet terug vinden in je blog?

Dat is uiteindelijk door Fasttech opgelost met een kleine ECU update, de check die het lampje doet branden kan er blijkbaar uitgeprogrammeerd worden.

elianmars

Citaat van: martje op 19-12-2015 20:10:04

CiteerHoe is het nou met je lampje wat je aan had door de dp?  Dat kon ff niet terug vinden in je blog?

Dat is uiteindelijk door Fasttech opgelost met een kleine ECU update, de check die het lampje doet branden kan er blijkbaar uitgeprogrammeerd worden.

Hebben ze bij mijn wagen ook gedaan.

martje

Den binnenste homokineet van de aandrijfas is na wat pruttelen nu toch echt overleden...

Kom zelf uit op partnummer 8251519 en deze of iets gelijkwaardigs lijkt niet zomaar te leveren :eusa_doh:, ben benieuwd of hier nog zijn nog alternatieven voor zijn te verzinnen...?

Als iemand nog iets knaps heeft liggen is dat ook een optie natuurlijk  ;)

diederickvolvo

Ik heb nog een goede as liggen van een automaat uit laat 99 
Stuur maar een pb

martje

Citaat van: diederickvolvo op 20-03-2018 14:41:13
Ik heb nog een goede as liggen van een automaat uit laat 99 
Stuur maar een pb

De XC is handgeschakeld en die is dus zomaar erg lastig te vinden.. kon er gelukkig nog net eentje op de kop tikken bij Elferink. :eusa_dance:

Ergens op het forum wordt geroepen dat de automaat versie zonder garantie op lange termijn gevolgen wel zou kunnen werken...is daar al een hardere mening over te vinden?

The Volvoboy

Ik heb een handbak as naast een automaat as gehad.

Past het? Ja. Is het optimaal? Nee. Een handbak en een automaat as verschillen in lengte. Het past dus wel, maar ik heb er daarom voor gekozen om toch de handbak as te monteren met nieuwe hoezen (ik heb ook een handbak), omdat ik het verschil op lange termijn niet weet.
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

martje

Citaat van: The Volvoboy op 21-03-2018 12:54:52

Past het? Ja. Is het optimaal? Nee. Een handbak en een automaat as verschillen in lengte. Het past dus wel, maar ik heb er daarom voor gekozen om toch de handbak as te monteren met nieuwe hoezen (ik heb ook een handbak), omdat ik het verschil op lange termijn niet weet.

Check, nou gelukkig de handbak versie dus gevonden en dan maar hopen dat we die nooit meer hoeven te vervangen  ;D

arjen850

Citaat van: The Volvoboy op 21-03-2018 12:54:52

Expliciet voor de AWD? Staat me wat van bij dat dat prima gaat namelijk.

The Volvoboy

'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km