foutcode 4-3-5 slow sensor

Gestart door Wimpelman, 14-01-2014 17:12:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Wimpelman

Vandaag een foutcode laten uitlezen. 2 Maanden geleden ging service lampje branden, 3 wkn geleden ook het lambda lampje. Dat gebeurde toen ik met een lichte slib wegreed uit blubberige berm.
Ik merk niets aan de auto. De garage vertelde dat de code staat voor slow reaction heater sensor iod. Hij vertelde ook dat er iets te horen is onder de motorkap maar wist niet zo snel wat. Hij adviseerde eens te googlen. Vaag.

Heeft iemand enig idee? Deze foutcode kom ik maar 1 keer op het forum tegen, daterend uit 2007..

Groet, Wim

Bouke

Wat voor auto heb je en hoe oud?

Wimpelman

oh Ja... 850T5 automaat uit 1995, km ca 320.000

-D©©©L-

Citaat van: Wimpelman op 14-01-2014 17:12:56
Vandaag een foutcode laten uitlezen. 2 Maanden geleden ging service lampje branden, 3 wkn geleden ook het lambda lampje. Dat gebeurde toen ik met een lichte slib wegreed uit blubberige berm.
Ik merk niets aan de auto. De garage vertelde dat de code staat voor slow reaction heater sensor iod. Hij vertelde ook dat er iets te horen is onder de motorkap maar wist niet zo snel wat. Hij adviseerde eens te googlen. Vaag.

Heeft iemand enig idee? Deze foutcode kom ik maar 1 keer op het forum tegen, daterend uit 2007..

Groet, Wim

Hoe oud is deze lambdasonde ?

Bouke

435 betekent voorste lambdasonde te langzaam dus ik gok dat die gaar is. Maar probeer eerst maar is te resetten

Wimpelman

hij is vandaag idd gereset. Ben benieuwd. Ga ervan uit dat de sonde de leeftijd van een jonge meid heeft, net als de auto.
19 lentes....

Sbv

Tijd voor een nieuwe dan, een echte nieuwe

Wimpelman

wat doet deze sonde eigenlijk? Ik merk geen prestatieverschillen.. Volgens de garage wel een additioneel geluidje onder de motorkap, dat wel...

Enn.. Wat kosten ze?

Bouke

#8
Kosten iets van 190€ dacht ik :-\ meten aan de hand van je uitlaatgassen hoe veel benzine/ zuurstof nodig is ed

Sbv

Voor de T-5R en de S70R was ik ca 90 Euro kwijt voor een Bosch

Bouke


Voor de T-5R en de S70R was ik ca 90 Euro kwijt voor een Bosch
[/quote]
Dan was het bij mij denk ik nog in de gulden tijd  ::) dus dat klopt dan wel ja ;D

-D©©©L-

Een trage lambda sonde heeft een verhoogd verbruik tot gevolg en een verhoogde belasting van de katalysator.

Wimpelman

maar dat duidt nog niet op additionele geluiden in de machinekamer, toch?

Enn. Is er een verband tussen het met slib wegrijden uit de blub en de foutmelding?

Enn.. Gesteld dat de storing na resetten niet terugkomt, waar zou dat dan op duiden?

-D©©©L-

nee

nee

uitstel van executie. Normale levensduur van een sonde is ca 160.000 km, na 100.000 km is het het fijne er wel af.
En voor die centen... wat hèb je het over.