winterbanden

Gestart door rikrik, 14-01-2014 22:20:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

hendrik75

Ik ervaar het ook met de H300.. sinds wie winterbanden eronder liggen grijpt die ESP continue in bij een iets nat wegdek. Met de 850 geen problemen wat dat aangaat ( ook geen esp ook  ;D) . resp. Vredestein Comtrac winter  en Bridgestone Blizzak LM 30

Broabander

Citaat van: kulk op 15-01-2014 10:25:03
Citaat van: Broabander op 15-01-2014 10:18:04
Of je schokbrekers zijn niet jofel meer. Die van mij gleed van de zomer ook over de voorkant op een droge rotonde, nu met nieuwe schokbrekers en minder profiel kan ik met 40 over een natte rotonde.

Ja natuurlijk, gewoon rechtdoor zeker ;)

Nee serieus, is echt dag en nacht verschil! Heb het van het weekend nog uitgeprobeerd. Wel een normaal formaat rotonde he, niet zo'n babyrotonde midden op een woonerf.
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

elianmars

Mijn winterbanden doen het bij de huidige temperaturen prima, hoor. Ik sta er niet eens bij stil dat ik eventueel anders zou moeten rijden dan op zomerbanden.

elianmars

Citaat van: JoopS op 15-01-2014 12:58:53
Bekend probleem: winterbanden waarschuwen niet. Die gaan gewoon.


En zomerbanden? Die geven eerst een seintje, voordat ze gaan?  :eusa_shifty:

Broabander

Beginnen met piepen ipv glijden ;D
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

hertogjan6

Hier glijden ze ook in elke bocht...alleen af en toe tollen ze door met tracks + een beetje gas  :eusa_shifty:  :eusa_shhh:  ;D
~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

leons850

De reactie van spin kan ik me wel in vinden, merk/type/soort is zeker van belang. Ik rij op dunlop runflat winterbanden, 16" type weet ik zo niet.
Echt een drama met dit weer, 1x mee gereden in sneeuw/hagel, dat ging prima maar met 7graden en nat wegdek een bocht in... rollen over de band, glijden totaal niets...
Hard remmen gaat allemaal wel goed onder welke omstandigheden dan ook.
Alleen bij "hard" optrekken piepen ze.
Gelukkig waren ze niet nieuw meer en is dit het laatste seizoen voor ze want momenteel ben ik er ook niet zuinig meer op.



300m lange rookpluim was best grappig. :evil:
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

Sbv

Mijn winterbanden doen het ook prima

rob850/480

Laatst ook de schrik van me leven gehad.
Er zitten nieuwe winterbanden om voor 215 45 17 en achter 225 45 17.
Kwam de snelweg af waarna er een flauwe bocht komt waar ik met me zomerbanden normaal met 110 in de regen doorheen kan.
Kwam nu met +/- 90 aanrijden en zonder waarschuwing ging de achterkant glijden.
Kon gelukkig met tegensturen de auto weer recht trekken.
Dacht dat er misschien ollie op het wegdek lag maar naar ik nu lees ligt het dus aan me banden.
Als je het weet geeft het niet maar had net zo goed het einde van me volvo kunnen betekenen.

BBS

En daarom rij ik nog steeds op mijn zomerbanden ;D

De winterwielen knal ik er wel onder zodra de eerste sneeuwvlokken naar beneden dwarrelen of het echt serieus gaat vriezen. :eusa_whistle:
Volvoloos....

V70geRwin

Leuk die verhalen als niemand verteld op welke winterbanden ze rijden, met welk profiel en welke bandendruk etc  ;D

Als je denkt dat winterbanden hetzelfde kunnen als zomerbanden kan je i.d.d. teleurgesteld worden.

toppertje

Citaat van: rob850/480 op 16-01-2014 15:41:23
Laatst ook de schrik van me leven gehad.
Er zitten nieuwe winterbanden om voor 215 45 17 en achter 225 45 17.
Kwam de snelweg af waarna er een flauwe bocht komt waar ik met me zomerbanden normaal met 110 in de regen doorheen kan.
Kwam nu met +/- 90 aanrijden en zonder waarschuwing ging de achterkant glijden.
Kon gelukkig met tegensturen de auto weer recht trekken.
Dacht dat er misschien ollie op het wegdek lag maar naar ik nu lees ligt het dus aan me banden.
Als je het weet geeft het niet maar had net zo goed het einde van me volvo kunnen betekenen.

tja,
winterbanden zijn dan ook niet bedoeld voor deze temperaturen,maar meer
voor als het winter is.
je gaat met je zomerbanden toch ook niet zo hard door de bocht als er sneeuw ligt?

widebody

Daarom heb ik de winterbanden er weer onderuit gehaald.
Maar niet omdat ze wazig weggedrag vertoonden. Michelin Alpin A4( 2,8Bar) rondom 195/65-15.

Alleen maar gedaan om de slijtage te beperken, merkte dat mijn achterbanden harder aan t slijten waren dan mijn voorbanden :evil:.
En omdat de zomerbanden(Eagle F1 2, 225/45-17) net ff beter sturen.

Net als B-J wacht ik op echt winterweer.

StefanCJ

Zit zelf ook te twijfelen of ik ga wisselen totdat het echte winterweer komt.

elianmars

Citaat van: StefanCJ op 16-01-2014 19:56:00
Zit zelf ook te twijfelen of ik ga wisselen totdat het echte winterweer komt.

Ach, het wordt allemaal erg overdreven. Als het nu 25 graden zou zijn, kan ik het me allemaal voorstellen, maar dit........  :eusa_think:

Net wat Gerwin zegt, wat zijn het voor winterbanden, hoe oud zijn ze, is de druk wel in orde, enz....  Het is onzin om te zeggen dat met de huidige temperaturen winterbanden levensgevaarlijk zouden zijn.