lpg/lpi systemen

Gestart door rikrik, 14-01-2014 22:30:35

Vorige topic - Volgende topic

rikrik

Na ruim vier jaar en 150 000 km probleemloos, begint mijn omvl installatie te haperen; De 850 slaat af, drink de benzine tank lees terwijl de installatie op lpg lijkt te staan.

Als ik een stekker van de lpg installatie eraf haal, terwijl de 850 op gas loopt, blijft hij soms draaien, op benzine dus.

Soms rijdt hij ook probleemloos, zowel op gas als op benzine.

Als ik de zekering van de brandstofpomp eruit haal (tweede zekering) kan ik gewoon rijden.
Dan moet ie dus wel op lpg lopen. Iemand die ervaring heeft met dit euvel ? Er lijkt iets electronisch mis te zijn.

Vogels suggereerde dat de verdamper dichtgeslibt zou zijn en vervangen zou moeten worden, maar mijn monteur betwijfelde dat.

Iemand suggesties ?

elmarconi

Onderbrekerrelais? Of zit dat er bij een OMVL niet op?
--
Autogas Inside . . .

Ludo

Waaom trekt de monteur in twijfel dat een verdamper onderhoudsvrij is?.

NinaPaul

Elke 50dkm verdamper schoonmaken, dan gaat een verdamper langer mee.

Vervangen van een verdamper is niet vaak nodig, meestal is een revisie setje voldoende.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

toppertje

Citaat van: NinaPaul op 15-01-2014 12:41:09
Elke 50dkm verdamper schoonmaken, dan gaat een verdamper langer mee.

Vervangen van een verdamper is niet vaak nodig, meestal is een revisie setje voldoende.

een OMVL verdamper kost anders geen drol

NinaPaul

Ik kan niet in iemands anders geldzak kijken. Voor sommige mensen is 160 euro veel geld, voor andere niet.

"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Scuby

als beide brandstoffen aanwezig zijn loopt hij niet. ik zou eerst kijken naar alle elektrische contacten...