zekering spiegel/achterruitverwarming brandt door en koplamp is flauw. #opgelost

Gestart door Hugo_Amstelveen, 15-01-2014 20:04:53

Vorige topic - Volgende topic

Hugo_Amstelveen

Is er iemand die mij kan vertellen wat er mis kan zijn?

Als ik zekering 11 vervang en daarna de spiegel/achterruitverwarming aanzet, dan brand de zekering direct door.
Wat zou hier aan de hand kunnen zijn en hoe los ik het op?

Ik denk zelf aan een sluiting door een draadbreuk of in een relais.....
Maar heb nog 0 ervaring met de 850.

Dan heb ik nog een probleem met mn linker koplamp.
Die brandt heel flauw. De mantel van de kabel was kaal en die heb ik dus vervangen.
Helaas zonder verbetering.
Kan er iets anders aan de hand zijn?
Is het misschien beter om ff de hele unit uit te bouwen, zodat ik er beter bij kan?
En heeft er iemand misschien een how to? Of is het alleen een kwestie van 3 boutjes lossen?

Graag hulp.
Als het regent in mei, is april voorbij.

volvobug

Citaat van: Hugo_Amstelveen op 15-01-2014 20:04:53
Als ik zekering 11 vervang en daarna de spiegel/achterruitverwarming aanzet, dan brand de zekering direct door.
Wat zou hier aan de hand kunnen zijn en hoe los ik het op?

Ik denk zelf aan een sluiting door een draadbreuk of in een relais.....
Dat het sluiting zal zijn is wel meest aannemelijk. Als je systematisch wil aanpakken de bovenstelijst van de achterklep verwijderen en stekker achterruitverwarming los en de deurpanelen L+R voor verwijderen en de stekkers van de spiegel los. Dan schakelaar aan en één voor één de stekkers terug. weet je snel genoeg waar je verder moet zoeken.

Citaat van: Hugo_Amstelveen op 15-01-2014 20:04:53
Dan heb ik nog een probleem met mn linker koplamp.
Die brandt heel flauw. De mantel van de kabel was kaal en die heb ik dus vervangen.
Helaas zonder verbetering.
Kan er iets anders aan de hand zijn?
Is het misschien beter om ff de hele unit uit te bouwen, zodat ik er beter bij kan?
En heeft er iemand misschien een how to? Of is het alleen een kwestie van 3 boutjes lossen?
Flauwe lamp duidt op zwakkere stroomtoevoer. Heb je multimeter, meet dan eens spanning op de fitting of achterin de stekker op de contacten. Vandaaruit verder zoeken. Let in het bijzonder op contacten met corrossie.
De lampunit is idd kwestie van drie boutjes lossen. Eerst knipperlichtunit verwijderen, voor V70 is dat met een plastic lip, meen dat het bij de 850 iets met een veer is.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Hugo_Amstelveen

Citaat van: volvobug op 15-01-2014 23:58:54
Dat het sluiting zal zijn is wel meest aannemelijk. Als je systematisch wil aanpakken de bovenstelijst van de achterklep verwijderen en stekker achterruitverwarming los en de deurpanelen L+R voor verwijderen en de stekkers van de spiegel los. Dan schakelaar aan en één voor één de stekkers terug. weet je snel genoeg waar je verder moet zoeken.
Yup, natuurlijk.......... die had ik zelf moeten bedenken. Bedankt voor het zetje.  ;)
Komt ook mooi uit, moet toch de deurvangers voor vastzetten/vervangen.

Citaat van: volvobug op 15-01-2014 23:58:54
Flauwe lamp duidt op zwakkere stroomtoevoer. Heb je multimeter, meet dan eens spanning op de fitting of achterin de stekker op de contacten. Vandaaruit verder zoeken. Let in het bijzonder op contacten met corrossie.
De lampunit is idd kwestie van drie boutjes lossen. Eerst knipperlichtunit verwijderen, voor V70 is dat met een plastic lip, meen dat het bij de 850 iets met een veer is.
Ok, duidelijk. Ik ga de multimeter eens tevoorschijn toveren en de boel doormeten. Thnx.
Klopt, bij de 850 is het een veer met een oogje eraan.

Hugo_Amstelveen

Koplampen branden weer gelijk.
De hele bedrading binnen de unit vervangen.

Helaas is de onderste bevestiging van de stelinrichting tijdens het demonteren afgebroken.
Met hele goede 2 componentenlijm weer gerepareerd.
Nu maar hopen dat het blijft zitten, maar ik ben bang dat het vervangen moet worden.

De sluiting in de spiegel/achterruitverwarming zit hem niet in de gebruikers.
Alle stekkers losgehaald, maar zekering blijft eruit klappen.
Volgende optie: schakelaar.

volvobug

Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Hugo_Amstelveen

Sluiting in de glasverwarming opgelost.
Was een draadbreuk bij het scharnier van de achterklep.

Onderste bevestiging van de koplamp stel inrichting zit nog steeds vast.
Problemen opgelost dus.