zelf inbouwen verdamper

Gestart door joske, 06-12-2004 16:20:03

Vorige topic - Volgende topic

joske

goeiedag,
Ik ben sinds kort in het bezit van een 850 2.5 10v.
Bij de aanschaf is mij  medegedeeld dat de verdamper stuk is.
Nu waren mijn vader en ik van plan om deze zelf te vervangen. We hebben reeds een nieuwe (namaak) verdamper gevonden.
Heeft er iemand tips of kent iemand de juiste werkwijze?
Dat het dashbord eruit moet weet ik,maar misschien heeft iemand dit al zelf gedaan en kan die mij de preciese werkwijze meedelen.
De reden dat we het zelf doen??-> EURO'S!!
ben zelf nog maar pas aant werk dus een budget om dit te laten doen is er niet.
Dank je wel,

Joske

Rawdaut

Beste Joske,

heeft u de verdamper inmiddels al ingebouwd???
Ik zit namelijk met hetzelfde  probleem.
Ik overweeg om hem door een monteurtje van de Volvo te laten doen in zijn vrije tijd.

Ben benieuwd naar uw reactie.

@®-

Hou er rekening mee dat het voor een ervaren monteur 8 tot 9 uur werk is, dus een overdekte plaats waar je het uitvoert is geen luxe want ik denk dat iemand die er niet ervaren in is er gewoon 2 dagen mee bezig is om alleen het dashboard eruit te krijgen.

Ik heb vandaag mijn auto opgehaald omdat mijn verdamper lek was en heb overwogen om het zelf te doen maar na zoeken op het internet zag ik wat deze operatie in hield en vondt dat je dat maar aan mensen over moest laten die er hun brood mee verdienen.

Als je wat foto's wilt zien hoe het eruit ziet moet je hier maar even kijken:
http://www.henkbroeders.nl/start.htm
:-X

Drummert

Hoi Joske,

Tsja, ik zit ook met het zelfde, alleen dat de vorige eigenaar niet had verteld dat de airco het niet doet. Alles wijst erop dat ook bij mij de verdamper het begeven heeft. Ik heb wat nagezocht over hoeveel werk het is en inderdaad, trek er maar een weekend voor uit. Met z'n tweeen, bij voorkeur.

Waar heb jij een "namaak" verdamper vandaan gehaald?

Groeten, Jeroen

patvdm

heb het ook meegemaakt met mijn 2.5 10v 1996.  Vorig jaar mei gekocht, na de vakantie, woeps, airco r.i.p. ......

op 4 juli gaat mijn 850 naar de dokter, zal er zelf niet aan prutsen.  De operatie wordt inderdaad een grote dagtaak voor de (de)monteur zelf.  Niet dat ik niet handig ben, maar zou graag hebben dat mijn dashboard nadien geen van die vervelende kraakjes en piepjes zou vertonen (ken je dat: één vijsje vergeten, te los aangedraaid, misschien te hard aangedraaid en wat afbreken,...)  
By the way: mijn dokter heeft gezegd dat de verdamper eraan is gegaan omdat in zijn behuizing net een knik zit op de plaats waar de verdamper zit, zodat het condenswater er makkelijk blijft staan.  De reparatieset omvat nu ook o.a. een rubberslangetje om het overtollige water weg te laten vloeien.  Tevens is het zo dat de huidige (kapotte) verdamper in een soort mousse steunt, die ook nog eens het water opzoog.  In de reparatieset wordt een soort rubbersteun meegeleverd, ... .

Al met al geloof ik mijn dokter, of heeft ie het verkeerd op?

In ieder geval, succes met de operatie en wees geduldig met je roffel!

grtz ;)
144 '72 / 145 2.1 '78 / 245 d '84 / 245 d '86 / 940 tdi '92 / 244 gle 2.3 '83 / 850 2.5 10v '96 / xc70 D5 '02

ed

Heb ook wel eens gehoord dat de verdamper juist van binneuit doorrot. Dan gaat het verhaal niet op natuurlijk. Ik heb overgens zelf twijfels bij die theorie.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Peth©oni

Citaat van: Rawdaut op 29-04-2005 14:49:04
Beste Joske,

heeft u de verdamper inmiddels al ingebouwd???
Ik zit namelijk met hetzelfde  probleem.
Ik overweeg om hem door een monteurtje van de Volvo te laten doen in zijn vrije tijd.

Ben benieuwd naar uw reactie.

eendagsvlieg...... 't zal wel gelukt zijn, anders had hij zich wel weer gemeld.....