5 cilinder in een 740

Gestart door tijdrovers, 11-01-2014 22:53:32

Vorige topic - Volgende topic

S. Brouwer

Citaat van: Martijn84 op 15-01-2014 18:59:36
Je zit ook met de voor/achterwielaandrijving.
Zal wel gaan, maar kun je beter of deze aanpassen op meer vermogen... OF een andere auto kopen.
Die 740 die ik heb (benzine) trekt alles met gemak (maar snel is die echt niet!)

Ik heb naast de diesel nog een 740 op benzine, een 2.0 tic. Met een MBC ertussen is dat een hele fijne auto geworden. De druk op 0,7 bar. Een fractie hoger dan vanaf de fabriek maakt het een best vlotte bak.

UserID6342

Citaat van: grijzev70tdi op 15-01-2014 18:59:18
Dat interieur :D :D
Erg netjes om te zien :eusa_clap: :eusa_clap:. Ik wou dat die van mij ook zo was, voordat ik het ging opknappen.  Geloof me dat had een flinke pak met geld gescheeld ! Nu wil ik niet meer ruilen ;D ;D

grijzev70tdi

Dat zou ik ook nog eens graag een de 740 willen, of zwart vind ik ook erg mooi. Marja, wil nog zoveel ;D
Grolsch, het klinkt al lekkerder

S. Brouwer

Citaat van: Dirk342 op 15-01-2014 19:27:15

Leuke auto om te zien :eusa_clap: :eusa_clap:, maar achterlichten van een zogenaamde 'tussenneus' uit modeljaar '90-'91 ???

Die zijn ondertussen alweer gewisseld voor origineel.
Was er zelf ook geen fan van.

Enige nadeel van de diesel is het waselement in de koude start. Die is leeg en niet meer te krijgen. (op type nummer).

Aangezien het een 2e auto was voor de fun gaat die uit crisis beleid (lees wegenbelasting betalen) weer op marktplaats.

Eerste die €500,- geeft wens ik er veel plezier mee.  ;D

UserID6342

Waselement is nog gewoon te verkrijgen hoor ;D.  Uit mijn hoofd 34.95 en geen enkel probleem om te verkrijgen en dient idd alleen voor de vervroeging tijdens de koudstart.

S. Brouwer

Citaat van: Dirk342 op 15-01-2014 19:39:26
Waselement is nog gewoon te verkrijgen hoor ;D.  Geen enkel probleem en dient alleen voor de vervroeging tijdens de koudstart.

Ik heb hem geprobeerd te bestellen op het nummer dat op het element staat.
Maar kreeg van meerdere partijen een: nee die is niet meer leverbaar.

Heb jij nog een adres? Maakt het starten een stuk makkelijker dan handmatig de koude start in te schakelen.

UserID6342

Dit is er eentje van:

http://www.skandix.de/en/spare-parts/exhaust/emission-control/retrofit-kit-emission-control/temperature-sensor-cold-start-regulation-system/1016876/

Een een goed Bosch service dienst kan 'm ook zo leveren en kost hij ook beduidend minder.  Zelfs motorenrevisiebedrijven kunnen deze zo leveren. Wel nummer van de brandstofpomp even doorgeven want er zit verschil tussen.