Starten op 3 of 4 pitten!

Gestart door Sem, 24-11-2004 23:31:25

Vorige topic - Volgende topic

Desperado

Hallo Sem,
Bij mijn vorige auto (vw passat met lpg3) had ik het zelfde
probleem Het is namelijk zo dat de G3 computer niets anders doet dan het omzijlen van de motormanagementcomputer (anders zou hij niet willen rijden omdat hij aangeeft dat de benzinepomp geen brabdstof geeft)en de G3 computer stuurt dan rechtstreeks de stappenmotor aan(deze regelt het stationair toerental bij koude start enz.)De stappenmotor zou dus kapot kunnen zijn.Dit was bij mij wel het geval.
Denk nou niet dat ik dit allemaal van mij zelf heb maar van een erkend inbouw station.
Stappenmotor vervangen en probleem was opgelost.
TIP!!!!
mocht hij kapot zijn is dit onderdeel ook in de paralelhandel
te koop ,scheelt de helft in prijs.

succes

Desperado

Citaat van: Ludo op 03-12-2004 23:55:17
Citaat van: Desperado op 03-12-2004 23:30:01
Het is namelijk zo dat de G3 computer niets anders doet dan het omzijlen van de motormanagementcomputer

waar haal je dat vandaan?.

zoals ik al zei werd mij dit verteld door een monteur van
het gas-inbouwstation.Hij heeft mij dit ook laten zien op hun uitleescomputer.(het ging hier om een vw,mischien dat dat anders is)

Desperado

Citaat van: Ludo op 04-12-2004 11:12:09
omzeilen zou betekenen dat de G3 computer een eigen (nieuw) motormanagement zou zijn.
dat is niet helemaal zo, de G3 computer neemt de brandstof gegevens die verstuurd worden door de ECU gewoon over.

Klopt,en als de stappenmotor stuk is,reageert hij niet of
niet snel genoeg op het moment dat de motor overschakelt
van benzine naar lpg met het gevolg dat hij te laag in de toeren
op lpg komt en niet goed loopt bij koude motor(3-4 cyl.)

Peth©oni

Het enige verschil met G3 is dat je deze zich zelf inleert, in tegenstelling tot het oudere systeem, deze moet je nog inleren......

gr