Volvo V40 1.8 goede keuze?

Gestart door Easterboy, 20-01-2014 13:48:32

Vorige topic - Volgende topic

RRRRR_Ramon

Ik kom uit een 855 en daarna een V70 en heb nu dus een V40 uit 2004. En die bevalt goed moet ik zeggen. Ik heb de 2.0T motor, de lagedruk turbo dus met 163 pk en 240 Nm bij 1800 tpm.

Wat ik zoal lees op het 40 forum is de zwakte van de Renault versnellingsbakken die onder sommige X40's zitten. Onder mijn 2.0T zit gelukkig een M56 ;-). Zoals Spin al aangaf even letten op de voorruitontwaseming bij een proefrit. Ook de Mitsubishi GDI motoren zijn niet probleemloos, er staat dan 1.8i op de kont en GDI op de motorafdekking.

De onderdelen zijn inderdaad stukken goedkoper dan van de 850/X70 serie. Je ziet ook bij de X40's behoorlijk hoge kilometerstanden en als je die kan maken met minder dure onderdelen is dat meegenomen natuurlijk. De MRB en verzekering zullen ook lager uitvallen bij een X40 want zomaar 200 kg lichter en de catalogusprijs is ook lager. Veel zuiniger zijn ze niet denk ik.

Succes met de zoektocht!
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

ZC3rr0r

Citaat van: RRRRR_Ramon op 20-01-2014 21:07:48
Ik kom uit een 855 en daarna een V70 en heb nu dus een V40 uit 2004. En die bevalt goed moet ik zeggen. Ik heb de 2.0T motor, de lagedruk turbo dus met 163 pk en 240 Nm bij 1800 tpm.

Wat ik zoal lees op het 40 forum is de zwakte van de Renault versnellingsbakken die onder sommige X40's zitten. Onder mijn 2.0T zit gelukkig een M56 ;-). Zoals Spin al aangaf even letten op de voorruitontwaseming bij een proefrit. Ook de Mitsubishi GDI motoren zijn niet probleemloos, er staat dan 1.8i op de kont en GDI op de motorafdekking.

De onderdelen zijn inderdaad stukken goedkoper dan van de 850/X70 serie. Je ziet ook bij de X40's behoorlijk hoge kilometerstanden en als je die kan maken met minder dure onderdelen is dat meegenomen natuurlijk. De MRB en verzekering zullen ook lager uitvallen bij een X40 want zomaar 200 kg lichter en de catalogusprijs is ook lager. Veel zuiniger zijn ze niet denk ik.

Succes met de zoektocht!

Ik heb idd die Renooit bak en die is, zachts gezegd, erg .....eh....Renault-ig.
Dat ding in z'n één krijgen is echt een hit-and-miss ervaring waarbij je regelmatig onbedoeld in de 3 zit, zelfs als je al een tijdje met de wagen rijd.

Verder is die bak i.c.m. de 95 pk diesel wel redelijk betrouwbaar hoor, alleen de hoger vermogende diesels had die bak wat meer moeite mee.
Anders gezegd: De mijne heeft 317k gelopen met de originele bak :)

grijzev70tdi

heb je de schakelbusjes al eens vervangen? Probleem zou dan veel minder moeten zijn
Grolsch, het klinkt al lekkerder

StefanCJ

Schakelbusjes even vervangen idd.

ZC3rr0r

Gooede tip, zal er zeker naar kijken.
Wel is die Renooit bak zelfs met nieuwe bussen gewoon stukken vager dan de Volvo bak.

Easterboy

Een update:

We hebben verschillende modellen gezien, maar meestal waren het wrakken.
Het probleem was een beetje dat er een tiptop full option auto werd verwacht voor 2 knaken en een bounty.
Nadat het duidelijk was dat dat niet ging lukken zijn de eisen wat bijgesteld.

Het is voor nu geen Volvo geworden, maar een Citroën C5 break met een 2.0 16v.
Hopelijk gaan hij er de komende tijd probleemloos tegenaan. :eusa_pray:

Thijs850

C5 kregen jullie wel voor 2 knaken en een bounty, of allen de bounty?
😉
Gereden 440 '91, 440 '95, 460 '96, 850 GLE ,93, V40 2013 T3 Summum 103K.
Huidig '93, 850 GLT met 203.502km gekocht huidige stand 320.700

Spin!

Citaat van: Thijs850 op 30-01-2014 13:50:36
C5 kregen jullie wel voor 2 knaken en een bounty, of allen de bounty?
😉

de Break down kost waarschijnlijk meer dan de hele C5. Ach, je kan er wel vol gas mee over een drempel (of kinderfietsje) zonder dat je het merkt.

;D

www.vm-parts.nl

FGG

Wij hebben zelf een S40 gehad met de 1.8 en eigenlijk nooit geen problemen gekend. Geen strepentrekker, maar doet z'n werk. De 1.6 en de 1.8i zijn geen Volvo-blokken  maar resp. Renault en Mitsubishi.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

volvobug

Even dit topic gebruiken als vraagbaak voor de V40 1.8  :D

Mijn broer heeft met deze motor het zo begrijp ik veelvoorkomende probleem dat de nokkenasverstelling ratelt en waarbij op diverse fora vaak als oorzaak het tandwiel zelf genoemd wordt a 175 euro.
Nou wil ik dit best voor hem vervangen maar vroeg me eigenlijk af of iemand zo'n tandwiel al eens open heeft gehad of gezien. Er moet daar toch iets in zitten wat het probleem veroorzaakt, een defect overdruk ventiel of mechanisme of zoiets?

iemand enig idee?
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Jeroentjuh

volvobug

Citaat van: Jeroentjuh op 28-12-2017 19:49:05
http://i67.tinypic.com/4vln2a.jpg

Eigen foto? Heb je iets van uitleg over de werking? Zit er nog iets onder dat afdekplaatje?

aanvulling: wat kan daar stuk aan zodat zo'n ding gaat tikken? Qua werking vermoed ik dat er links en of rechts van de 6 "vinnen" oliedruk opgebouwd wordt zodat het binnenste deel gaat verdraaien ten opzichte van het getande deel waardoor de nokkenas versteld wordt.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.