Nürburgring Nordschleife 2014

Gestart door Broabander, 22-01-2014 12:17:56

Vorige topic - Volgende topic

Arjanestate

Brute combi, die velgen en remmen :eusa_clap:
854 T-5 ROOD 1994

Nordschleife850R

Dank je  ;)

@ Powerpete: Ik had hem bijna verkocht, maar er kwam plotseling olielekkage optreden bij de turbo retourleiding en daar door de geïnteresseerden, maar afgezegd. Eigenlijk nu wel heel blij dat ik hem niet verkocht heb ;D

Nordschleife850R

Gisteren ook nog de oliekoeler van Eugené gemonteerd! Zeer nette plug en play!!

Nordschleife850R

En vandaag een ander stuur gemonteerd ;D

Staal omvlochten remslangen en koeling op de voor remmen volgen nog ;)

Gr.

Broabander

EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

Robster480

1997, 417 Nautic Blue Pearl S70R
1995, 318 Paris Blue 480 GT <Sold>
1994, 235 Red 480 S <Sold>

rovelra

tom_850t5

Zojuist teruggekomen van 2 daagjes bij de ring.
Ik heb nog niet zoveel ervaring met circuit rijden, met deze dagen erbij zal ik nu zo'n 9 a 10 rondes totaal op de ring hebben gereden.

Omdat ik op dag 1 vrij laat aankwam, niet echt aan rijden toegekomen, na 1 ronde ging de baan alweer dicht.

Afijn, dag 2 heb ik in eerste instantie 2 rondes gereden, toen merkte k dat de remmen een beetje sponzig werden, dus maar even de wagen geparkeerd
en een beetje rondgekeken op de parkeerplaats, waar ook zeer veel moois te bewonderen was.
Toen de remmerij weer een beetje afgekoeld leek te zijn, weer ingestapt om aan ronde 3 te beginnen.

Bij de start het verzoek gekregen van een man uit Nieuw-Zeeland of hij een rondje mee mocht rijden, omdat de auto waar hij en zijn vrienden mee waren de
strijd had gestaakt.
Alles goed en wel, man meegenomen als bijrijder, hij n cameraatje op de voorruit geplakt, ik m'n tel. als dashcam ingesteld en begonnen met rijden.

Alles goed en aardig, had een ander setje wielen dan de laatste keren, nu met Pirelli's eronder en wielen met een andere offset, reed heerlijk, stuk meer grip dan
met de Continental's waar ik voorheen op had gereden.
Eerste deel van de baan ging alles prima, tot ik op een snel stuk van de baan (geen idee van de namen van bochten nog) overmoedig werd en met zo'n 200 op de teller
de kont ineens kwijt was.
Wagen dwars over de baan, leek geen eind aan te komen, uiteindelijk toch de neus weer in de goede richting gekregen maar toch net het gras op en de hoek van de bumper tegen de vangrails.
De klap viel mee, dus toch maar verder geprobeerd te rijden, wagen trillen en hobbelen als een gek, dus met gepaste snelheid de ronde uitgereden.

En dan is daar het moment dat je uit moet stappen en de schade gaat bekijken.
Uiteindelijke schade: 2 flinke krassen op de bumper, bovendek vervormd en bekrast, knipperlichthuis gescheurd, mistlampbeugel krom en de voorbanden tot op het canvas weggesleten.
Al met al vind ik dat ik extreem veel geluk heb gehad en dat, zeker gezien de snelheid, de schade enorm meevalt.

Youtube filmpje:

https://www.youtube.com/watch?v=obLxCWDV1k0&edit=vd

Aftermath:

Broabander

Je video staat op prive-instellingen ;) maar dat zal een goeie schuiver zijn geweest!
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

UserID6342

Fijn hè, Pirelli's ;D.  Maar je hebt geluk gehad zo te zien.

tom_850t5

Citaat van: Dirk342 op 02-07-2014 17:55:09
Fijn hè, Pirelli's ;D.  Maar je hebt geluk gehad zo te zien.
Werkelijk een wereld van verschil, ze worden ook voelbaar plakkerig als ze goed op temperatuur zijn.
In dit geval toch niet plakkerig genoeg  8)
Ik heb geloof ik het filmpje ook openbaar gemaakt, hoop ik :)

UserID6342

Filmpje nu wel gezien en je hebt idd alle geluk gehad.....

Kleine tip en niet omdat ik het beter wil weten, maar van jongens die dagelijks racen.....

Er is geen slechtere band op het circuit als een Pirelli...... :evil:  >:(

grijzev70tdi

Dat was een beste schuiver. Ook wel naar bochtje als ik het zo bekijk, word ie erg licht in de kont
Grolsch, het klinkt al lekkerder

MEN-O

Maar... wel erg goed gereageerd aan de toch wel lichte schade te zien !